JSA Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Als je voor het eerst iets beluistert, de eerste indruk dus. In hoeverre komt dan je eerste indruk overeen met je uiteindelijke conclusie? Ik ben namelijk vaak heel erg larisch over iets in het begin, en een paar uur later vallen de nadelen op waardoor ik m'n mening weer ernstig moet bijstellen Ik vraag me af of meerdere mensen dit hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 ja hoor. vooral met cd's kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Komt mij inderdaad enigzins bekend voor! IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraken Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Ik kan dit ook onderschrijven, al komt het tegenovergestelde eveneens voor. Mijn versterker bijvoorbeeld vond ik na de eerste luisterdag mooi klinken, maar niet opvallend - op de tweede dag merkte ik ineens dat ik m'n ogen maar hoefde te sluiten om verplaatst te worden naar de concertzaal... Zou dat dan een voorbeeld zijn van "inspelen"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Gisteren wezen luisteren naar een paar Martin Logan's Ascent aangesloten aan een Mark Levinston versterker (een joekel). Wel degelijk op slag verlieft en ik ben bang niet voor korte tijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Geplaatst door JSA:Als je voor het eerst iets beluistert, de eerste indruk dus. In hoeverre komt dan je eerste indruk overeen met je uiteindelijke conclusie? Ik ben namelijk vaak heel erg larisch over iets in het begin, en een paar uur later vallen de nadelen op waardoor ik m'n mening weer ernstig moet bijstellen Ik vraag me af of meerdere mensen dit hebben. Met name als een apparaat of installatie iets heel opvallend anders of beter doet, treedt dit verschijnsel inderdaad vaak op. In het algemeen is het bepaald nuttig langere tijd te luisteren, alvorens conclusies te trekken, ben enige tijd geleden bijv. eens vreselijk onder de indruk geweest van de dynamische weergave van een NorthStar cd speler, bij nadere beschouwing bleek ook deze machine een aantal minder prettige verschijnselen te vertonen, terwijl de eerste indruk absoluut overweldigend was. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Jitze Daar ben ik heel benieuwd naar. Kun je die minder prettige verschijnselen eens aangeven? Kan ik eens luisteren of ik die met mijn Quad CD-P ook heb (zelfde Crystal Chip). Link to comment Share on other sites More sharing options...
jernst Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Meestal is mijn eerste indruk de juiste, gelukkig. Als ik dat met vrouwen nou ook had Al met al meer vrouwen als audio versleten, dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Geplaatst door Kermit:Jitze Daar ben ik heel benieuwd naar. Kun je die minder prettige verschijnselen eens aangeven? Kan ik eens luisteren of ik die met mijn Quad CD-P ook heb (zelfde Crystal Chip). Als je nu aan een ander moet vragen wat er eventueel 'niet goed' is aan je eigen cdspeler omdat daar toevallig dezelfde chip in zit, dan ga ik ernstig twijfelen aan je oren en de rest van je set Overigens kun je refereren aan de speakertest bij jou thuis, daar zijn voldoende conclusies uit voortgekomen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Geplaatst door Kermit:Jitze Daar ben ik heel benieuwd naar. Kun je die minder prettige verschijnselen eens aangeven? Kan ik eens luisteren of ik die met mijn Quad CD-P ook heb (zelfde Crystal Chip). Op basis van het gegeven dat in verschillende apparaten eenzelfde chip zit kun je niet stellen dat er meer overeenkomsten zijn.................. Eigenlijk zitten er in cd spelers heel erg vaak een aantal dezelfde componenten en toch kun je ze van elkander onderscheiden. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 In het geval van cd spelers zou ik zelfs durven stellen dat de gebruikte converter chip vrij onbelangrijk is voor het eindresultaat. Het gebeurt mij steeds minder dat ik bij eerste beluistering van een set onder de indruk ben en dat ik later mijn mening moet bijstellen. Meer ervaring met luisteren voorkomt deels dat soort vergissingen. Wel is het altijd nuttig om de opgedane indrukken eerst te laten bezinken. Ook ben ik van mening dat als een set een paar dingen heel goed doet en een paar dingen niet zo goed, dat het uiteindelijk vaak die MINDERE dingen zijn waar je je aan gaat ergeren op de duur ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Geplaatst door jernst:Meestal is mijn eerste indruk de juiste, gelukkig. Als ik dat met vrouwen nou ook had Al met al meer vrouwen als audio versleten, dus Versleten.....???? Wat doe je d'r dan mee...???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Ja, daar kan ik wel wat in zien. Alleen heb ik ook nog weer eens het irritante probleem dat ik van tijd op tijd zomaar ineens een ander geluid wil hebben. Dit heb ik vooral met het midden en laag gebied. In dat geval schiet ik geen zak op en moet ik 2 stereosets in de woonkamer zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Voordat ik iets nieuws koop moet ik er vooraf er een goed gevoel bij hebben ,gaat het om audio dan moet ik bij de eerste indruk al een kick krijgen en zo niet dan laat maar. greetz Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts