Jump to content

C.E.C St-540 Wie kent deze tafel en is het wat

kappa7
 Share

Recommended Posts

Na een mislukte operatie om de arm bekabeling te vervangen van de Thorens te vervangen ben ik nu even terug geworpen op deze machine.

Deze is van mijn ouders geweest en staat al een jaar of wat bij mij op zolder in een hoekje stof te vangen.

om dat het huis volledig plastiek is had ik altijd het idee dat het niet veel kon zijn maar ik ben volledig verbaast over deze DT.

In eerst instantie een Ortofon OM10 element geprobeerd en dat ging best goed maar dat moest dus beter kunnen.

Ook wilde ik dus eens bepalen of de schade nu in mijn element zat of dat het de arm was die niet helemaal goed was.

Het blijkt dus nu dat het element een klein tikje heeft gehad maar dat de arm dus naar de eeuwige jachtvelden is denk ik.

Het buisje van de naald is een klein beetje verdraaid maar de rest van de schade lijkt erg mee te vallen.

Bij het afstellen van de arm kwam ik dus verder als met mijn Thorens ooit mogelijk was.

Ik heb dus zomaar het idee dat dit een super tafeltje is dat gewoon de Thorens buitenspel zet.

Na een plaatje of twee geluisterd te hebben moet ik ook zeggen dat er meer rust in het geluid zit.

Wel mis ik nog wat in het hoog het is iets minder sprankelend als dat het met de Thorens was voor de verbouwing. Ik heb het idee dat dit met een betere bekabeling opgelost kan worden.

Nu heb ik geprobeerd om op internet te zoeken naar gegevens over deze DT maar daar kan ik dus nergens iets over vinden.

Het is dus een C.E.C. Direct Drive Fully-automatic St-540 Wie kent deze machine en is het wat?

Hier nog wat plaatjes van het ding

PICT0109.jpg

De buitenkant is volledig van Plastiek maar de bodem is metaal.

PICT0110.jpg

Groetjes George

Gister de bekabeling vervangen van het beestje en dat is ook weer een behoorlijk verschil.

Meteen ook de bodem plaat vol geplakt met bitumen.

Als je nu op de bodem plaat kopt dan is die zo dood als een pier.

Wat opvalt is dat het hoog nu weer sprankelt het is er gewoon weer.

Dat kwam dus om dat de (zilveren) arm bekabeling vlak voor dat deze werd afgemonteerd was geknikt.

Na dit weg geknipt te hebben en direct aan een paar cassis delen te hebben gemaakt was het goed.

Ik ben wel heel erg te spreken van dit tafeltje en heb het idee dat deze niet minder presteert als de TD160MKII.

Dus mocht je ooit even geen geld hebben voor een serieuze tafel dan is dit best wel een aanrader maar dan wel even de standaard bekabeling vervangen / aanpassen.

Groetjes George

Deze dus

PICT9304.jpg

Een TD160MKII.

Op zich een prima speler maar er zit op dit model nu te veel ruimte op de lagers.

Na het vervangen van de arm bekabeling is dit zo erg geworden dat er bij spoortje 2 van de test plaat al vervorming optreed.

Dat zal er nog wel uit te stellen zijn maar voorlopig speelt dit dus beter.

In de toekomst zal de torens nog wel weer ingezet gaan worden maar dan wel met een andere arm.

Groetjes George

Op zich een prima speler maar er zit op dit model nu te veel ruimte op de lagers.

Na het vervangen van de arm bekabeling is dit zo erg geworden dat er bij spoortje 2 van de test plaat al vervorming optreed.

In de toekomst zal de torens nog wel weer ingezet gaan worden maar dan wel met een andere arm.

Groetjes George

Er is niets mis met die arm, tenzij die natuurlijk eens met grof geweld mishandeld is. Vaak zit er teveel speling op de lagertjes en dat is nu juist vaak een probleem. Dat eens goed opnieuw (laten) afstellen doet echt wonderen bij deze armen. Dat moet echt goed gebeuren, rammelende lagers zijn niet om aan te horen.

;)

Groetjes George

Er is niets mis met die arm, tenzij die natuurlijk eens met grof geweld mishandeld is. Vaak zit er teveel speling op de lagertjes en dat is nu juist vaak een probleem. Dat eens goed opnieuw (laten) afstellen doet echt wonderen bij deze armen. Dat moet echt goed gebeuren, rammelende lagers zijn niet om aan te horen.

;)

Kun je niet zelf voorzichtig de schroefjes aandraaien zodat het lager weer wat strakker wordt?

Eerlijk gezegd zou ik de Thorens niet omruilen voor deze C.E.C. Het lijkt een beetje een plastic prul op de foto's.

Groetjes George

;)

Kun je niet zelf voorzichtig de schroefjes aandraaien zodat het lager weer wat strakker wordt?

Eerlijk gezegd zou ik de Thorens niet omruilen voor deze C.E.C. Het lijkt een beetje een plastic prul op de foto's.

Dat wil ik nog wel gaan proberen.

Ik heb deze site gevonden waar staat hoe je dat het beste kan doen.

Of dat gaat helpen moet ik nog proberen maar veel slechter als dit kan haast niet meer.

Mocht dat niet werken dan kan ik altijd nog de arm vervangen.

Ik heb iemand op Marktplaats gevonden die onderdelen aanbied voor verschillende Thorens bakjes.

De C.E.C is niet echt een zware tafel en ja de buitenkant is van plastiek aar dat is alleen de kap om het frame heen binnen in is het wel behoorlijk van plaatstaal dat nu ook nog eens dood is gemaakt met bitumen.

Op een of andere manier klinkt dat best aangenaam.

Maar ik heb het gevoel dat de Thorens het toch beter moet kunnen doen.

Het zal dus wel weer veel sleutelen worden maar dat doe ik dus graag :rolleyes: .

Groetjes George