Jump to content

vincent sv 121

asjemenao
 Share

Recommended Posts

Nieuw hier en maar meteen met de deur in huis:

Bovenstaande versterker heb ik te koop gezien voor een spotprijs en ben benieuwd of iemand hier

positieve ervaringen mee heeft? ( Mag ook met een modelletje daarboven)

Beschrijf eventueel het klankkarakter, als je kan.

Poeh.. dat zijn onverdeeld slechte ervaringen! Wat een contrast met twee reviews die ik gevonden heb

in Audio en bij Stereoplay.

Gek genoeg verder helemaal geen gebruikerservaringen op het net; zelfs geen Duitse, terwijl Vincent

toch "half" duits is..

Maare Miracle, je zegt Vincent teveel aangehoord te hebben, heb je er zoveel gehad of heb je in een audio-zaak

gewerkt ofzo?

Musical Fidelity. Ja dat vind ik eng spul! :cool2:

HPMD

Wat is daar eng aan? Bang je speakers op te blazen met die 650Watt die bijvoorbeeld een Tri-vista aan 4 Ohm geeft :confused::lol:

Bij 500 watt laat hij Dali Helicon 400's met Euphonia tweeters en aangepast filter, welke zo'n 350 watt max zouden mogen hebben volgens de theorie, nog steeds heel. Wel gehoorsbescherming verplicht dan (115Db op de luisterplaats). :lol:

Even prikkelen, Miracle.

Maar je weet dat ik niet zo dol ben op MF en zijn baas.

HPMD

Da's 3 keer. Je l.lt te veel. :lol::lol:

Dat de uitspraken van de baas van MF op zijn minst dubieus zijn ben ik volledig met je eens, maar versterkers ontwerpen zijn ze echt goed in bij MF.

CD-spelers ben ik ook niet echt groot fan van. Daar gaat nogal eens iets mis mee. Vooral op loopwerk gebied.

Mooiste voorbeeld daarvan is de KW SACD, met heel mooi philips loopwerk, wat nergens kapot in gaat maar in die KW om de haverklap.

De versterkers echter zijn onverwoestbaar en superieur qua klank.

Ik probeer dat nu al geruime tijd met verschillende combinaties te evenaren, maar is tot nu toe niet gelukt. Wie weet volgende week, met een combinatie Audio Recearch LS-1 en Jadis JCA-30.

Heb de JCA-30 (die ik al thuis heb staan) met een LS-8 gehoord, en dat kwam al behoorlijk in de buurt, maar net iets TE soft/lief. De LS-8 is een vol buizen voorversterker, de LS-1 een hybride, die wat minder soft/lief is dan de LS-8.

Ik verwacht behoorlijk in de buurt te komen, maar meer dan dat zou me verbazen.

Ik werd ook door sommigen voor gek verklaard toen ik mijn vincents weg deed.

Smaken verschillen, al (en ik noem geen namen) heb ik het idee dat sommige mensen ervan overtuigd zijn dat het goed is, als het duur was.

Bose (ja sorry, ik neem het nogal eens als voorbeeld) wordt in stereoplay ook regelmatig goed getest. Het zegt niet zoveel...

@Miracle,

Het leek inderdaad of ik nogal iets achter de kiezen had. En daardoor op de praatstoel zat. Maar dat was niet zo. Ik weet niet waarom dat bericht 3 x kwam. Zal wel wat zenuwachtig met de vinger op de muis hebben getrommeld. :D

HPMD

De Vincent SP 993 is inderdaad een superversterker. Prachtig gecontroleerd laag met slam en drive en ook nog eens een heel mooi schoon midden en hoog. Wat mij betreft 1 van de beste eindversterkers die ik gehoord heb. Ih heb hem gehoord op een Kora voorversterker en dat was super. Maar ook op een Vincent T-1 voorversterker, en dat was ook werkelijk prachtig.

De oudere Vincents konden wat rond en ongecontroleerd klinken in het laag. Dit was geen voedingsprobleem maar een klankkarakter van de oudere Vincent's. Dit noemden ze destijds bij Vincent "softsound feeling" Daar zijn ze gelukkig met de komst van de SP-991, SP-993 en SV-233 geintegreerd van afgestapt.

Groeten

Edwin

Dan heb je deze zeker nog nooit gehoord!!!!!!!!

Een topper onder de versterkers

De Vincent SP 993

Die heb ik enkel een keer in een winkel gehoord, op B&W 803 speakers, waar ik al geen fan van ben, maar met die versterker zat er iig al minder Bonken & Wapperen in die speakers. Toch vond ik het niet mooi klinken. Zeker in het hoog niet, het enige wat ik normaalgesproken nog heel behoorlijk vind van de B&W's. Niet de moeite waard om thuis uit te gaan proberen dus.

Het zal een persoonlijke smaak zijn, of foute combinaties, maar ik heb Vincent nog nooit iets moois horen doen.

@Knor: Zou dat de oorzaak zijn? Ik denk het niet.

Heb al verschillende Vincents gehoord die langere tijd aan stonden.

Mvg. Miracle.

@Knor: Zou dat de oorzaak zijn? Ik denk het niet.

Heb al verschillende Vincents gehoord die langere tijd aan stonden.

Nee, ik denk het ook niet Miracle. Het was met een knipoog naar het andere topic over altijd je versterker aan laten staan.

Dat de uitspraken van de baas van MF op zijn minst dubieus zijn ben ik volledig met je eens, maar versterkers ontwerpen zijn ze echt goed in bij MF.

CD-spelers ben ik ook niet echt groot fan van. Daar gaat nogal eens iets mis mee. Vooral op loopwerk gebied.

Mooiste voorbeeld daarvan is de KW SACD, met heel mooi philips loopwerk, wat nergens kapot in gaat maar in die KW om de haverklap.

De versterkers echter zijn onverwoestbaar en superieur qua klank.

Zo zie je maar hoe smaken verschillen. MF loop ik met een grote boog omheen, daar is al meer dan 10 jaar niets muziekaals de fabriek meer uit gerold, en wat er w