Jump to content

vincent sv 121

asjemenao
 Share

Recommended Posts

Wat te mooi om waar te zijn lijkt, is dat ook. En dat geld dus ook voor veel goedkoper geproduceerde (audio)spullen.

Ach ja... vooral vast houden deze gedachte, wellicht zijn er een hoop merken die het dan wellicht toch nog redden. Opzich wel heel aardig dat je denkt dat als er made in xxx op staat dat zo een ding daar ook werkelijk geproduceerd is. Alle printplaten worden gewoon in China geproduceerd, de loopwerken worden daar gemaakt, eigenlijk alles wat in serie geproduceerd wordt komt daar vandaan. De nationaliteit van de persoon die al deze Chinese-made componenten in elkaar duwt bepaalt de "made in"-sticker. Uitzonderingen daar gelaten, maar dat zijn over het algemeent merken met componentprijzen waar 4 nullen in zitten. Een kW550 van MF wordt gewoon in Taiwan gebouwd, net zoals hun nieuwe Superchargers (die dezelfde boards gebruikt als de kW550, dus dat is niet zo verrassend). Als je goed beseft wat er tegenwoordig allemaal daar vandaan komt dan slaap je wellicht niet meer zo goed met je huidige China-fobie ;)

Om heel eerlijk te zijn: ik had de Vincent al besteld op het moment dat ik de thread startte.. :mellow:

Ik begon alleen wat te twijfelen omdat de prijs "to good to be true" was. Nu ik 'm binnen heb is mijn eerste indruk datie

erg goed klinkt ( ik ben overigens van mening dat alles- van cd speler, speakerts tot aan versterker een eigen karakter heeft/hebben, een eigen klank zo je wilt..) , o.a. vergeleken met een rotel ra980bx of een nad c350 ( die ik enige tijd gehad heb) is deze Vincent zondermeer beter in mijn beleving.

Zeer uitgebalanceerd, neutraal, een beetje hybride-achtige klank, controle over de speakers.. eerste indruk.

Ik kom er nog op terug als ik wat langer geluisterd heb.

• 2 weeks later...
Om heel eerlijk te zijn: ik had de Vincent al besteld op het moment dat ik de thread startte.. :mellow:

Ik begon alleen wat te twijfelen omdat de prijs "to good to be true" was. Nu ik 'm binnen heb is mijn eerste indruk datie

erg goed klinkt ( ik ben overigens van mening dat alles- van cd speler, speakerts tot aan versterker een eigen karakter heeft/hebben, een eigen klank zo je wilt..) , o.a. vergeleken met een rotel ra980bx of een nad c350 ( die ik enige tijd gehad heb) is deze Vincent zondermeer beter in mijn beleving.

Zeer uitgebalanceerd, neutraal, een beetje hybride-achtige klank, controle over de speakers.. eerste indruk.

Ik kom er nog op terug als ik wat langer geluisterd heb.

Wat je hierboven beschrijft is mij ook overkomen. Maar na een aantal weken was ik er uit.

Het is 'm niet! Heeft z'n goede kanten maar er is een gat ergens in het mid naar het laag gebied.

Heb met diverse speakersystemen geprobeerd. Maar kwam elke keer weer het zelfde geluidsbeeld tegen. Zij het dat de ene wel iets beter dan de andere klonk. Maar de karakter eigenschappen van de SV-121 bleven hoorbaar gelijk.

Nu de Vincent een volle week in gebruik en kan niet anders zeggen dat ik 'm fijn vind klinken; een beetje laid back, rustig en gewichtig.

Het is wel een versterker die je een beetje moet opendraaien voordatie echt tot z'n recht komt.

Hij doet me een beetje denken aan een primare I21 en ook aan een unico.

Ik zou denken een goeie match met speakers die een eerder wat upfront geluidsbeeld geven.

Ik denk niet dat de versterker tekort schiet (in deze prijsklasse). Daarvoor heb ik al teveel versterkers gehoord. Het is eerder een belevingsverschil wat hier speelt.

Per slot van rekening spelen er zoveel factoren een rol, waaronder, niet in de laatste plaats, het feit dat het gehoor ("hoorcurve") van ieder ook behoorlijk kan verschillen.

Daarnaast spelen natuurlijk ook zaken als luisterruimte/akoustiek, bron en speakers een deuntje mee.