RPM Posted 20 januari 2009 Report Share Posted 20 januari 2009 Beste Allemaal, Ik heb het volgende probleem. Ik ben een motorrijder en heb een navigatiesysteem op mijn motor geinstalleerd. Omdat wij motorrijders onze oren beschermen met otoplastieken tegen het rijwindgeluid, is het geluid van mijn helmset net te zacht om het goed te verstaan. Uiteraard is het geluid hard genoeg als ik mijn Otoplastieken niet draag maar dat is geen optie. Nu vraag ik me af of er een simpele doch doeltreffende manier is om het geluid wat te versterken. Hoeft geen factor 10 te zijn maar 50% versterking zou al genoeg zijn. Echter, het moet een heel klein handelbaar apparaatje zijn (op een 12 volt boordaansluiting of b.v. 9 volt batteriij) en het moet een aansluiting hebben voor een mini jack 3.5. De geluidskwaliteit is niet van heel groot belang want de rijwind overstemt de MP3 muziek of aanwijzingen toch wel. Bestaat er zo'n apparaatje? Het zal wel zelf te bouwen zijn maar ik heb geen verstand van electrotechniek. Alle suggesties zijn welkom. Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 20 januari 2009 Report Share Posted 20 januari 2009 Zie bij Meier Audio. http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 januari 2009 Report Share Posted 20 januari 2009 Is het geen optie om otoplastieken te kopen met ingebouwde hoofdtelefoon? Misschien wel een dure optie (otoplastieken zijn nogal aan de prijs dacht ik), maar ook wel de mooiste denk ik. Maar aangezien je al otoplastieken hebt, kan ik me voorstellen dat je dat ook geen optie vindt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts