Jump to content

Zwart, diepte en ruimte...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Kraus,

:blink: Wat is er toch met je aan de hand dat de laatste tijd jou posting zo narrig :angry: overkomen?

Je bent hier toch geen schoolmeester, dus wees eens wat aardiger en laat een ander gewoon in zijn eigen waarde als diegene iets prive over zichzelf wilt delen hier. Ook dat moet kunnen hear.

On-topic dan maar weer:

Vanavond audioclubavond gehad en daar hebben de clubleden kennis gemaakt met de JVG kabels. Er is geluisterd naar verschillende uitvoeringen van de JVG kabels en ter vergelijking mochten de leden ook hun eigen kabels mee nemen.

Opvallend was dat er door (bijna) niemand van de leden er is gesproken over termen als zwart, diepte en ruimte.

Wel opvallend was dat een zelfbouwkabeltje van 30,- euro van een gerespecteerd mede-forumlid hear misschien wel als beste eruit kwam.

Zelfs voor die 30,- euro was er zwart en diepte en ook ruimtelijkheid te horen.

Beste Onno,

Je had moeten zeggen 30 euro aan materiaal. Die 30 euro materiaal zal ook in een JVG zitten en waarschijnlijk in de meeste kabels.

Dus geen eerlijke vergelijking als het om de prijs gaat.

Groet

hansko

Beste Onno,

Je had moeten zeggen 30 euro aan materiaal. Die 30 euro materiaal zal ook in een JVG zitten en waarschijnlijk in de meeste kabels.

Groet

hansko

Hij (JVG) gaf aan dat de meeste kosten van zijn kabel in de materialen gaan zitten.

de kabel waar het mee vergeleken is, is de Goud Zilver III dat is dus zijn top kabel en kost ongeveer 350 euro.

Daarbij hoe kan je nu een waarde geven aan een zelf bouw kabel.

Je hebt het dan toch allen over de materiaal kosten.

En dan nog, het bouwen van een kabel setje kost mij ongeveer een uur neem dan 80 euro per uur er bij voor uurloon en de kabel komt dan uit op 110 euro.

Nog steeds een behoorlijk verschil.

Groetjes George

Kraus,

:blink: Wat is er toch met je aan de hand dat de laatste tijd jou posting zo narrig :angry: overkomen?

Je bent hier toch geen schoolmeester, dus wees eens wat aardiger en laat een ander gewoon in zijn eigen waarde als diegene iets prive over zichzelf wilt delen hier. Ook dat moet kunnen hear.

On-topic dan maar weer:

Vanavond audioclubavond gehad en daar hebben de clubleden kennis gemaakt met de JVG kabels. Er is geluisterd naar verschillende uitvoeringen van de JVG kabels en ter vergelijking mochten de leden ook hun eigen kabels mee nemen.

Opvallend was dat er door (bijna) niemand van de leden er is gesproken over termen als zwart, diepte en ruimte.

Wel opvallend was dat een zelfbouwkabeltje van 30,- euro van een gerespecteerd mede-forumlid hear misschien wel als beste eruit kwam.

Zelfs voor die 30,- euro was er zwart en diepte en ook ruimtelijkheid te horen.

Beste Onno,

Groet

hansko

Dat is waar, Hans.

Materiaal kosten.

Toch waren de JVG kabels zeker niet slecht, maar niet mijn cup of tea.

Waar ik ook luisterde in het zaaltje, het kon mij niet echt bekoren.

Eigenlijk waren er voor mij 2 kabeltjes die er beter uitsprongen.

De genoemde zelfbouwkabel van Kappa7 en de zelfbouwkabel van Leobus en de laatste was meegenomen door Marcel, een clublid.

De dure Siltech en Nord-Ost en Van den Hul vond ik kwa prijs/kwaliteitsverhouding t.o.v. de JVG niet echt veel beter presteren.

Dus in die zin klopt het wel als JVG zegt dat zijn kabels dichtbij de duurdere kabels komt. Zeker als je dan de prijzen gaat vergelijken met elkaar. Dus ik snap wel, waarom er veel mensen zijn die kiezen voor een JVG i.p.v. een duurdere excoot.

Ook is het zo en daar werd ik gisteren ook weer inbevestigd, dat het eigenlijk helemaal geen zin heeft om op zulke avonden , maar ook op bijeenkomsten/meetings iets te gaan vergelijken met elkaar. Zeker kabels niet. Mijn eigen ervaring is een kabel met zilver of goud/zilver veel meer tijd nodig heeft om tot vol wasdom te komen en niet na enkele minuten luisteren en dan weer wisselen.

Hey Onno,

heb het al meermaals gepost ... de 2e kabels die ik hoorde in vergelijk met mn JvG zilver, sprongen er zo uit hoor ...

prijs 170 en 250 per meter. smaken verschillen, ik merk nu dat de JvG mij niet meer kan bekoren

Ik hoop ze ooit eens aan je te kunnen laten horen!! :rolleyes:

Gr

stef