Jump to content

een anoloog nieuwsje...

Langspeelplaat
 Share

Recommended Posts

Ik ga daar binnenkort rondlopen en video/foto maken.

Beelden zal ik hier ook wel even posten ;0

We zullen voornamelijk inhoudelijk kijken :blink::D:D:D

Is een bezoek aldaar niet iets voor een forum-uitstapje?

Is er al niet eens geprobeerd zoiets op poten te zetten? (en vervolgens nooit meer iets van gehoord..)

Lijkt mij ook wel leuk.

Maar misschien kan ik beter niet gaan en 'in de waan' blijven, want als ik dan zie hoe het personeel met dat zwarte goud omgaat.. :unsure:

Dat ligt eraan hoe vatbaar je daarvoor bent, denk ik. Mij deed het vrij weinig ;)

Dat ligt eraan hoe vatbaar je daarvoor bent, denk ik. Mij deed het vrij weinig ;)

:D:D:D

Is er al niet eens geprobeerd zoiets op poten te zetten? (en vervolgens nooit meer iets van gehoord..)

Lijkt mij ook wel leuk.

Maar misschien kan ik beter niet gaan en 'in de waan' blijven, want als ik dan zie hoe het personeel met dat zwarte goud omgaat.. :unsure:

Tja, misschien staat daar wel iemand tegen een minimum loon die plaat (matrijs?) te poetsen, en die zal het niet zoveel interesseren, of misschien niet aan denken dat als hij er stof op laat zitten dat waarschijnlijk op 100 platen weer een tik zal geven..... :unsure:

Ik heb zelf erg pro vinyl omdat ik zelf het verschil hoor. Vooral de plaatsing is echt veel beter op een lp. Het lijkt alsof je bij het concert bent. Ook het hoog is op een lp subliem, o.k soms is een CD wel beter in het droge laag. Alleen dat wisselt ook wel per LP wegens kostenbesparing zijn deze soms wat matig geprest

Maar er is altijd nog iets zoals gebruikers gemak. Ik heb zelf al een tijdje geleden de overstap proberen te maken van discman + koptelefoon --> Mp3 speler (geen Ipod, die haat ik) + in ear oordopjes. De mp3 speler is gebleven alleen ik wist niet hoe snel ik de oordopje (X300) moest dumpen.

Alleen ik moet mijzelf wel betrappen dat ik eigenlijk toch ook een grotere mp3 speler wil (een mooie crative Zen 30GB) zodat ik al mijn lp's op .wav kan overnemen (niet op mp3 wand ik haat dat soort bestanden)

Maar de voorliefde van vinyl zal altijd blijven omdat ik nou e-maal van oud spul hou (hoop ook nog eens een buizen voorversterker aan te schaffen). Het is niet alleen de geluisd kwaliteit maar ook alles wat er omheen zit. Je ben je meer bewust van de muziek die je draait

Heb voor mijn vriendin een Creative Zen 16GB gekocht en die klinkt serieus goed.

Ook line-out aan de set doet hij niet onder voor een behoorlijke CD speler.

iPod klinkt nergens naar.

V.w.b. LP's vind ik juist de laagweergave erg natuurlijk. Het hoog van een CD is vaak wat steriel, maar een goeie CD speler doet een hoop. Feit blijft dat, los van alle benoembare dingen, ik het gevoel blijf houden dat een LP de realiteit meer benadert. Meettechnisch zal er weinig van kloppen, maar dat hoor ik niet :)

Ik heb zelf erg pro vinyl omdat ik zelf het verschil hoor. Vooral de plaatsing is echt veel beter op een lp. Het lijkt alsof je bij het concert bent. Ook het hoog is op een lp subliem, o.k het laag kan soms wat tegen vallen alleen dan heb je echt een verkeerde pers te pakken.

Maar er is altijd nog iets zoals gebruikers gemak. Ik heb zelf al een tijdje geleden de overstap proberen te maken van discman + koptelefoon --> Mp3 speler (geen Ipod, die haat ik) + in ear oordopjes. De mp3 speler is gebleven alleen ik wist niet hoe snel ik de oordopje (X300) moest dumpen.

Alleen ik moet mijzelf wel betrappen dat ik eigenlijk toch ook een grotere mp3 speler wil (een mooie crative Zen 30GB) zodat ik al mijn lp's op .wav kan overnemen (niet op mp3 wand ik haat dat soort bestanden)

Maar de voorliefde van vinyl zal altijd blijven omdat ik nou e-maal van oud spul hou (hoop ook nog eens een buizen voorversterker aan te schaffen). Het is niet alleen de geluisd kwaliteit maar ook alles wat er omheen zit. Je ben je meer bewust van de muziek die je draait

Dan heb je niet de verkeerde pers te pakken(al zijn sommige platenuitgaven minder als andere ) ,maar een verkeerd draaitafelfront end , het kan echt wel met LP hoor snoeistrakke weergave ook in het basgebied , mijn inziens zijn er gewoon niet zo heel veel dealers in NL die echt het onderste uit de platenspelers weten te /willen halen,jammer ,leuk filmpje ik wil er ook wel eens kijken , misschien via mijn werk als onderhoudsmonteur , dan ga ik undercover , :D , die machines zullen ook af en toe wel eens de geest geven.

gr :angry: hj :D

Ben ook opgevoed zonder platen maar met CD's. Toen ik voor het eerst een LP hoorde stond ik perplex.

Heb direct een Rega P25 gekocht, daar had ik wel iets langer over mogen nadenken. Want, exoten uitgezonderd, komen de beste platenspelers uit de tijd dat er nog fanatiek plaatjes werd gedraaid.

Ik heb zelf erg pro vinyl omdat ik zelf het verschil hoor. Vooral de plaatsing is echt veel beter op een lp. Het lijkt alsof je bij het concert bent. Ook het hoog is op een lp subliem, o.k het laag kan soms wat tegen vallen alleen dan heb je echt een verkeerde pers te pakken.

Dan heb je niet de verkeerde pers te pakken(al zijn sommige platenuitgaven minder als andere ) ,maar een verkeerd draaitafelfront end , het kan echt wel met LP hoor snoeistrakke weergave ook in het basgebied , mijn inziens zijn er gewoon niet zo heel veel dealers in NL die echt het onderste uit de platenspelers weten te /willen halen,jammer ,leuk filmpje ik wil er ook wel eens kijken , misschien via mijn werk als onderhoudsmonteur , dan ga ik undercover , :D , die machines zullen ook af en toe wel eens de geest geven.

gr :angry: hj :D

Mij was dat laatst eens verteld dat de droogste laagweergaven op een cd beter uitkomt. Toen dacht ik nou daar zit wel wat in maar ik zal wat beter luisteren..

Draai overigens met een goede dt en zal eens wat meer over het laag letten