goodtube Posted 7 februari 2009 Report Share Posted 7 februari 2009 In de nieuwe Tentlabs hybride versterker zit ook een Hypex module. Het schijnt een fantastisch product te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 februari 2009 Report Share Posted 7 februari 2009 een trompet in het echie klinkt voor mij ook schel en irriterend. Wel eens Chet Baker beluisterd? Ikke wel, jammer genoeg niet in het echie. Wat op sommige cd's niet goed gaat en schel is, zijn vaak juist stemmen. Bv Ibrahim Ferrer (Buona Vista social club), goedkoop cdtje, puur gesis. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 7 februari 2009 Report Share Posted 7 februari 2009 een trompet in het echie klinkt voor mij ook schel en irriterend. Wel eens Chet Baker beluisterd? Ikke wel, jammer genoeg niet in het echie. Wat op sommige cd's niet goed gaat en schel is, zijn vaak juist stemmen. Bv Ibrahim Ferrer (Buona Vista social club), goedkoop cdtje, puur gesis. Marc Ben bang dat het eerder aan jou (mijn) stereospulletjes ligt. Chet was werkelijk geweldig ( knetterstoned live in een Rotterdamsch Jazzcafe ) Un plugged! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 februari 2009 Report Share Posted 7 februari 2009 Chet was werkelijk geweldig ( knetterstoned live in een Rotterdamsch Jazzcafe ) Un plugged! Is ook 1 van mijn favorieten Aan de opname kwaliteit ligt het daar niet maar qua totale stereo mix ook niet echt om naar huis te schijven: Tamelijk vlakke links rechts mix. Echter zijn de kwaliteiten van Chet dermate dat dat de pret niet kan drukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 7 februari 2009 Report Share Posted 7 februari 2009 Chet was werkelijk geweldig ( knetterstoned live in een Rotterdamsch Jazzcafe ) Un plugged! Is ook 1 van mijn favorieten Aan de opname kwaliteit ligt het daar niet maar qua totale stereo mix ook niet echt om naar huis te schijven: Tamelijk vlakke links rechts mix. Echter zijn de kwaliteiten van Chet dermate dat dat de pret niet kan drukken. Waar wat wanneer welke opname, mix ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 februari 2009 Report Share Posted 7 februari 2009 Ach, het is niet slecht maar het kan zeker beter. Luister zelf maar eens kritisch. Eigenlijk geldt dat voor de meeste ingeblikte muziek, zeker vwb studio opnamen. Laatst had ik "Nightbird", samen met Sal Nistico en een van zijn latere en mooiste albums, op staan en daar viel het mij weer op dat veel met de panpot op zijn plaats is gezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 7 februari 2009 Report Share Posted 7 februari 2009 Oh, je spreekt in het algemeen. Wel HEAR opmerkelijk dat er iemand Sal Nistico noemt. Dat was een fantastische tenor-saxofonist welke hier toch enkele jaren gewoond heeft. En ook zowat elk Jazzpodium in Nederland gezien heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 februari 2009 Report Share Posted 7 februari 2009 een trompet in het echie klinkt voor mij ook schel en irriterend. Wel eens Chet Baker beluisterd? Ikke wel, jammer genoeg niet in het echie. Wat op sommige cd's niet goed gaat en schel is, zijn vaak juist stemmen. Bv Ibrahim Ferrer (Buona Vista social club), goedkoop cdtje, puur gesis. Marc Ben bang dat het eerder aan jou (mijn) stereospulletjes ligt. Je hebt gelijk... ja, het ligt aan mijn stereospulletjes. Vroeger merkte ik niks, maar nu ik alles veel beter kan horen zoals het bedoeld is, hoor ik soms ook de slechte bedoeling van de producers. Een beetje hoog op hier, en laag een beetje boost, dan kan die opname ook op middelmatige apparatuur nog schitteren, zal de gedachte zijn. En zo is het, met middelmatige spullen klinkt het heel aanvaardbaar. Maar sinds ik mij heb laten verleiden iets echt goeds te kopen vallen de echt slechte cd's door de mand. En daartoe behoort helaas Ibrahim Ferrer, Mis Tiempos, WX006 De laatste tracks zijn op de Opus 4 niet eens te kopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 februari 2009 Report Share Posted 9 februari 2009 In de nieuwe Tentlabs hybride versterker zit ook een Hypex module. Het schijnt een fantastisch product te worden. Guido Tent heeft KF toegezegd dat hij binnenkort met zijn nieuwe versterker ("Peter van Willenswaard" buizen v.v. ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts