s_k Posted 5 februari 2009 Report Share Posted 5 februari 2009 Beetje voyeuristisch ingesteld ben ik wel, dus gun ons een kijkje! Wil graag zien waar jullie (meestal) forummen. Op deze tafel staat meestal 't laptopje waarop ik forum Rechts van me zie ik dit Dit is de hele ruimte, ziet er op een foto altijd veel rommeliger uit dan in 't echt. Foto 1 en 2 geven een betere indruk. Dit is overigens niet m'n luisterset, al zit er een verdomd leuk geluid in de combinatie Akai AM-2600/Wharfedale 504 en ook een Sony CDP-XE700QS en Dual 1219 zijn helemaal geen vervelende bronnen om van op te nemen. Dit is de plek waar ik tapes digitaliseer en bijv. verzameltapejes opneem voor in de auto of voor bepaalde gelegenheden. Als ik audiofiel wil opnemen doe ik dat in de woonkamer waar het 'dure' spul staat. Dit is hobby . Staat trouwens allemaal op de slaapkamer. Vroeger had ik een apart hobbyhok, maar sinds m'n vriendin bij me woont heb ik die een kamer gegeven. Heeft ze een plek om zich terug te trekken als ik een keer (vaak best aanwezige/drukke) vrienden over de vloer heeft. Ik ben tevreden zo met dit hoekje. Het is zeer werkbaar, durf bijna te zeggen: Beter dan mijn vorige hokken. Al heb ik het dus wel al uitgebreid, die witte plank die op dat ladenkastje leunt is natuurlijk gewoon een kastdeur, beetje extra ruimte voor een 'tijdelijk' projectje... Is lekker blijven staan zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 5 februari 2009 Report Share Posted 5 februari 2009 Allereerst excuses voor de zwaar beroerde foto's. De belichting in deze ruimte laat 's avonds niet beter toe. Heb de foto's net even snel geschoten. Iets minder uitgebreid, maar genoeg voor mij. Het staat in een vrij smalle ruimte, die ook nog redelijk vol staat met kasten, aan het eind. De doorzichtige computer gebruik ik om te forumen, downloaden en soms een game spelen. De laptop gebruik ik voor metingen en berekeningen. Ook het soldeerwerk wat ik heb zit ik meestal hier te doen, tenzij het een groot project is wat niet op het bureau past. Apparatuur: Kenwood KR-V6060 Receiver Kenwood DP-3020 CD-speler Kenwood KX-W4050 dubb.cassette Mission DAD-5 CD-speler Mission DAC-5 DAC Tannoy Saturn S6LCR Computer: Micro$choft Windhoos XP Pro 2002 Pentium® 4 CPU 3.20Ghz, 2.00Gb geheugen. ATI Radion X1600, 512Mb Maxtor 250Gb ATA Maxtor 250GB SATA Pioneer DVR190BK En normaalgesproken een E-MU 1212M geluidskaart, maar die ligt, zoals te zien is op de pijnbank met een 1000uFje minder. Laat ik zo'n kreng nu net niet op voorraad hebben. Morgen dus even langs de elektronikaboeropdehoek voor een nieuwe voorraad. Printer: Canon Pixma iP4200 fotoprinter. Uit het zicht: Scanner: Canon Canoscan Lide 50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 februari 2009 Report Share Posted 5 februari 2009 Laat je zenuwcentrum zien, Vanaf waar opereer jij dit forum? Ehh, als ik het eens opgeruimd heb, okee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 februari 2009 Report Share Posted 5 februari 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 6 februari 2009 Author Report Share Posted 6 februari 2009 Hm, wel erg blauw vind je niet. Eet je wel gezond? ;D. @ Miracle: Tannoytjes, leuk! Die wilde ik nog steeds eens beluisteren... Heb zelf Eatons, vandaar. Nu even niet aangesloten, gevaarlijke kat in huis gekomen (straatvondstje, vindt isolatie uit de Eatons erg interessant en de rubberen afwerkrand rond de speaker zomogelijK NOG interessanter. Daarom even IMF Compact II. Geen straf ) V.w.b .de PC's: Hier een AMD x64 Dualcore 6000+ (2x3ghz), 2GB ram, 500GB S-ata schijfje, geforce 9600GT, Yamaha geluidskaartje. Dat alles in een koudermeester kastje met Windhoos XP SP3. Binnenkort eens naar een ander geluidskaartje kijken. PC staat er voor audio/video(bewerking). Ook staat er (nu even niet aangesloten) een compaq evo 2.4 met 1GB ram en 120GB HD als testPC (Linuxjes proberen enzo). Zelf typ ik het meeste op een Dell Latitude D610 Centrino 1.6, 1GB, 60GB HD, intel mobile videokaartje en volgens mij gewoon een AC'97 oem ding als geluidskaart. @ BBart: Sure . Ik had ook opgeruimd voor de pics (ja echt... Tis in het echt echt beter ;D) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 6 februari 2009 Report Share Posted 6 februari 2009 eeeuhm, zenuwcentrum??? Hoofdpc Lian Li kast achter de 2de monitor Win Xp SP3 AMD Athlon 3500+ met 2GB geheugen Apple Cinema Display 20" Speakers Edirol MA-15D De onderstaande pc's allemaal via een 8 poorts KVM switch verbonden met een Eizo 18", + ramplank en muis. Download pc, films downloaden via nieuwsgroepen Acer Aspire L3600 Win XP SP3 (nee geen Vista Home basic.....) Pentium Dual Core E2140 met 2GB geheugen opslag server (onder het buro) Win 2k3 Enterprise 2x Xeon 2,4Ghz cpu's met 1 GB geheugen in totaal 16 HD's verdeelt over 2x RAID5 partities, totaal 7TB ruimte (5TB+ in gebruik) 2x Highpoint RR2220 RAID kaarten, 8 HD's per kaart. 2 Toshiba pc's PIII machines met XP en op het buro nog bezig met 1 van de 4 voedingen uit mijn IBM Netfinity 7100 Quad cpu server Win 2k3 Enterprise 4x Xeon 550 Mhz met 3GB aan geheugen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 februari 2009 Report Share Posted 6 februari 2009 Tja... voor mij al gauw veel foto's... In de pause op m'n werk (zoals nu). Achter de laptop op m'n luisterzolder Achter de laptop in de huiskamer Achter de PC in ons "kantoortje". Achter de laptop in de tuin (zomers). Achter de laptop wanneer ik op reis ben. Eigenlijk... Wanneer ik op internet kan kijk ik wel even. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 6 februari 2009 Report Share Posted 6 februari 2009 Jongens, kunnen jullie niet een keertje die kamers opruimen. Man man man, wat een zooitje zeg. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 februari 2009 Report Share Posted 8 februari 2009 Dit is mijn zenuwcentrum. De gele bureaustoel is meestal ook mijn luisterstoel, maar daar vlak achter staat nog iets comfortabelers voor de late uurtjes. De pc werkt met OpenSuse 11.1 in een two-seat configuratie. Mijn man zit aan de andere kant en werkt dan met dezelfde pc, maar met zijn eigen toetsenbord, muis en monitor (en onafhankelijk van wat ik aan het doen ben). De gele UTP-kabel naar boven wil ik nog eens vervangen door iets draadloos. De pc moet stil zijn, en is dat ook. Anders zou dit niet ook mijn luisteropstelling kunnen zijn. In het rek van steigerhout zie je van boven naar beneden: - Dual 604 Direct Drive draaitafel (uit 1986 of zo) - Marantz SACD 7001 KI cd-speler (nog wel) - LFD Integrated Zero Mk. III LE versterker - Opus Olive No. 4 (je ziet er niks van... vervangt op den duur de cd-speler) - Marantz 7001 Tuner en het speakertje aan de zijkant is dus een Phonar Veritas P5 UK EdMa Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 februari 2009 Report Share Posted 8 februari 2009 @ Miracle: Tannoytjes, leuk! Die wilde ik nog steeds eens beluisteren... Dit zijn idd erg leuke Tannoytjes. Origineel klinken ze al zeker niet verkeerd, alleen kan het filter niet veel meer dan 20Watt verdragen. Iets meer dan dat en de weerstanden worden gewoon al warm. Heb de spoelen dus maar aan de LFD meter gehangen om de waarden te weten te komen en heb alles vervangen door fatsoenlijke onderdelen. Zit nu Audyn en Mundorf MKP's, Mundorf spoelen en MOX weerstanden tot 60 watt in. Klinkt niet alleen beter, maar kan ook harder dan behangmuziek zonder te vervormen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 9 februari 2009 Author Report Share Posted 9 februari 2009 Met een woonkamerversterker die niet meer dan 2x30 watt levert vind ik 20 watt in veel gevallen al genoeg. Maar ik ken 't rendement van die Tannoykes van jou niet. 't Mag hier hard, maar ik ben niet van het type 'blazeuhhh'. Keer voor de gein is wel leuk hoor . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 februari 2009 Report Share Posted 9 februari 2009 Met een woonkamerversterker die niet meer dan 2x30 watt levert vind ik 20 watt in veel gevallen al genoeg.Maar ik ken 't rendement van die Tannoykes van jou niet. 't Mag hier hard, maar ik ben niet van het type 'blazeuhhh'. Keer voor de gein is wel leuk hoor . Rendement is maar iets van 86 of 87Db/W/M. Niet bijzonder veel dus, en kom je in een woonkamer al snel tekort aan 20Watt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 9 februari 2009 Author Report Share Posted 9 februari 2009 Mijn woonkamer is maar 20m2 ;D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts