Jump to content

The Cramps

stefk
 Share

Recommended Posts

We zullen hem niet gauw vergeten..

Nou, dan zal ik 'm eerst nog moeten leren kennen ;):D

:angry: KEN UW KLASSIEKEN, Henrie!

The monster from the black leather lagoon

:cool2:

Puberale satanie, sodomie, exhibitionisme; in (a)muzikaliteit stokkend op het niveau van bijvoorbeeld Buddy Holly en the Everly Brothers; laten we afspreken dat we hem reeds vergeten ZIJN, opdat we zijn nagedachtenis in ere houden...

Mijn favorits vallen nogal Bart

Eerst Ron Asheton - Stooges

En nu Lux

Mijn fysieke herinnering gaat al terug tot in 1986, optreden in de Brielpoort in Deinze

In 2006 stonden Stooges en The Cramps nog samen op de Lokerse Feesten ... de max

Henrie en anderen als jullie ze willen ontdekken, google er maar op los

Wij hadden in onze tijd die mogelijkheid niet :)

Cramps heeft (want ik zal het pas aannemen als Poison Ivy de band echt opgeeft, en dus geen had) geen bassist en toch klinken ze vet opwindend en sexy

@spido

ik weet niet wat ik van je post moet denken

Schtijf je dit nu om mij hard te kwetsen? Mijn muzikale smaak belachelijk te maken?

Gr

Stef

Ze zijn mee de grondleggers van de Psychobilly mix van rockabilly en punk

Puberale satanie, sodomie, exhibitionisme; in (a)muzikaliteit stokkend op het niveau van bijvoorbeeld Buddy Holly en the Everly Brothers; laten we afspreken dat we hem reeds vergeten ZIJN, opdat we zijn nagedachtenis in ere houden...

Wat ben jij afgrijselijk akelig mbt sterfgevallen :blink:<_<:ph34r:

Of zit je weer te stoken? Dan is het helemaal waardeloos :angry:

En kun je geen respekt opbrengen voor muzikanten die niet in jouw straatje (smal donker steegje) passen? Miljoenen mensen hebben van the Cramps genoten, wat maakt hen minder dan Nana Mouskouri? Ze waren iig een stuk origineler.

Je bent helaas al te oud en vastgeroest om ooit nog de waarde en kracht van EENVOUD in muziek te waarderen..(Ik hou ook van Stravinsky hoor spiekerboer)

En je hebt precies gedaan waar het de Cramps om te doen was: ouwe lullen de kast opjagen met "puberale satanie, sodomie, exhibitionisme" :lol::lol::lol:

Mijn fysieke herinnering gaat al terug tot in 1986, optreden in de Brielpoort in Deinze

Geweldig optreden geweest. Was mijn eerste buitenlandse concert, samen met mijn vader, helaas ook het laatste met hem. (Hij leeft nog wel, helaas.)

Geweldig optreden geweest. Was mijn eerste buitenlandse concert, samen met mijn vader, helaas ook het laatste met hem. (Hij leeft nog wel, helaas.)

Jouw platenkast van vroeger, vr je verkoop, + hetgeen je nu hebt + mijn platenkast + de tapes die ik had omdat ik de lp's niet kon betalen vroeger ... amaaaiiii dat zou nogal een nice to have "rock n roll" verzameling zijn ...

Als een mens op jjonge leeftijd zo'n optredens ziet, tja :):rolleyes:

Gr

Stef

Ik ken de naam wel hoor. The Cramps ook, alleen van naam. Als ik het woordt 'punk' zie staan m.b.t. muziek, dan haak ik meteen af. Heb ik nog nooit leuk gevonden. Ook niet iets wat er een beetje op lijkt...

En dan lees ik net van Stef dat ze niet eens een bassist hadden/hebben. Tsssk... ;)

En dan lees ik net van Stef dat ze niet eens een bassist hadden/hebben. Tsssk... ;)

Hij bedoelt waarschijnlijk geen vaste bassist.

Dat wisselde in de loop der jaren nogal `ns ja.

Net als hun drummers.

Eigenlijk waren Lux & Poison de enige constante.

Overigens grappig dat je al `n oordeel hebt, terwijl je ze alleen van naam schijnt te kennen.

`t Mag dan `n punklabel opgeplakt krijgen, zelf noemden ze `t Rebel Folk Music.

Misschien toch `ns ff gaan luisteren of dat idd op punk lijkt.

Vind iig van niet. B)

Hij bedoelt waarschijnlijk geen vaste bassist.

Dat wisselde in de loop der jaren nogal `ns ja.

Net als hun drummers.

Eigenlijk waren Lux & Poison de enige constante.

Overigens grappig dat je al `n oordeel hebt, terwijl je ze alleen van naam schijnt te kennen.

`t Mag dan `n punklabel opgeplakt krijgen, zelf noemden ze `t Rebel Folk Music.

Misschien toch `ns ff gaan luisteren of dat idd op punk lijkt.

Vind iig van niet. B)

Tito mooie aanvulling ...

Ze hebben wel degelijk heel vaak zonder bassist gespeeld en enkel 2 gitaristen, vast Poison Ivy en dan veel other "girls" ...

Ik vind ook zeker niet dat het pure punk is, tgaat natuurlijk meer om de idee h

Henrie psychobilly zoals ik schreef, zal je ook niet veel zeggen zeker ;)

Waarom loop je met een boog rond "punk"? Je muziekstijl niet? Geen goede ervaring?

Zoiets ja. Ik heb eigenlijk nog nooit punk gehoord (in welke vorm dan ook), die mij aansprak. Ik vind het moeilijk te omschrijven waarom ik het geen leuke muziek vind, maar ik zal een poging wagen: de meeste bands die ik goed vind, maken langere nummers, met meer opbouw, meer melodie en minder snel tempo dan punkmuziek... Punk komt op mij over als 'even snel een nummer afraffelen' ;) Het klinkt vaak ook 'kaal', vind ik...

Verder heb ik niks met het typische punk-uiterlijk. Hanekammen en gescheurde spijkerjasjes en zo :D Dat agressieve... ik vind dat sneu eigenlijk. Maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld de typische gothic-look...

Nogmaals, ik ken The Cramps verder niet, dus daar geen ik ook geen oordeel over...

Waarom loop je met een boog rond "punk"? Je muziekstijl niet? Geen goede ervaring?

Zoiets ja. Ik heb eigenlijk nog nooit punk gehoord (in welke vorm dan ook), die mij aansprak. Ik vind het moeilijk te omschrijven waarom ik het geen leuke muziek vind, maar ik zal een poging wagen: de meeste bands die ik goed vind, maken langere nummers, met meer opbouw, meer melodie en minder snel tempo dan punkmuziek... Punk komt op mij over als 'even snel een nummer afraffelen' ;) Het klinkt vaak ook 'kaal', vind ik...

Verder heb ik niks met het typische punk-uiterlijk. Hanekammen en gescheurde spijkerjasjes en zo :D Dat agressieve... ik vind dat sneu eigenlijk. Maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld de typische gothic-look...

Nogmaals, ik ken The Cramps verder niet, dus daar geen ik ook geen oordeel over...

Nu kan ik je ook beter volgen :)

Je houdt niet zo van rechttoe techtaan songs ... meestal een bas gitaar zang en drum en finito

Punk hield niet van solo gepingel dus daar zit het grote verschil waarom je punk minder graag hoort

Zelf hou ik het meest van de lichting 77 78 79

Vroeger hield ik enorm van de trash- en speedmetal uit de jaren 80 begin 90 maar nu heb ik daar weer geen voeling meer mee :)

The Cramps moet je ook in de tijdsgeest zien, toen ze begonnen was dat gewoon wow

Ik luister al zo'n 25j naar The Cramps, het bericht van het overlijden overviel mij enorm

Gr

Stef

Nu kan ik je ook beter volgen :)

Je houdt niet zo van rechttoe techtaan songs ... meestal een bas gitaar zang en drum en finito

Punk hield niet van solo gepingel dus daar zit het grote verschil waarom je punk minder graag hoort

Zelf hou ik het meest van de lichting 77 78 79

Vroeger hield ik enorm van de trash- en speedmetal uit de jaren 80 begin 90 maar nu heb ik daar weer geen voeling meer mee :)

The Cramps moet je ook in de tijdsgeest zien, toen ze begonnen was dat gewoon wow

Ik luister al zo'n 25j naar The Cramps, het bericht van het overlijden overviel mij enorm

Gr

Stef

Sorry Stef. Sterkte dan maar ;)

Ik meen dat punk (mede) z'n oorsprong vindt in een tegengeluid tegen de progressive rock van de jaren 70, toch? Tja, daar heb ik dan weer meer mee. Dat wil zeggen, met de wat modernere varianten daarvan. Zo zit ik nu Spock's Beard te luisteren. Zou zo jaren 70-rock kunnen zijn... Dream Theater vind ik ook geweldig, Porcupine Tree vind ik ook goed, of (wat harder) Opeth of Tool... Heb inderdaad liever niet zo recht-toe-recht-aan-nummers... ;) Al moet ik zeggen dat ik Joy Division (toch niet echt orkestrale muziek ;) ) dan wel weer goed vind. Maar dat heeft weer met dat donkere sfeertje te maken, denk ik...

ik dacht al waar hebben jullie het in dit topic toch over. maar ik zie het alweer.

eerlijk is eerlijk ik ken ze ook niet

Oh Stef... Ik heb wel een leuk filmavondje overgehouden aan dit topic. Moest bij de naam Lux (Interior) meteen aan 'Lux Lisbon' denken, een van de hoofdkarakters uit The Virgin Suicides, een film die ik al een tijd niet meer had gezien... :)

164790_virgin_suicides2.jpg

'Lux Lisbon'

Is toch wat prettiger om naar te kijken dan:

SHO901006-03-CP.jpg

;):lol:

Oh Stef... Ik heb wel een leuk filmavondje overgehouden aan dit topic. Moest bij de naam Lux (Interior) meteen aan 'Lux Lisbon' denken, een van de hoofdkarakters uit The Virgin Suicides, een film die ik al een tijd niet meer had gezien... :)

'Lux Lisbon'

SHO901006-03-CP.jpg

Nice nice Henrie ... :D :biggrin:

@m44

Wel man, dat had ik niet gedacht dat jij de The Cramps helemaal niet kent ... :D

DRI Mucky Pup Circle Jerks enz dat kent ie maar The Cramps niet ... :D

Gr

Stef

'Lux Lisbon'

SHO901006-03-CP.jpg

Nice nice Henrie ... :D :biggrin:

@m44

Wel man, dat had ik niet gedacht dat jij de The Cramps helemaal niet kent ... :D

DRI Mucky Pup Circle Jerks enz dat kent ie maar The Cramps niet ... :D

Gr

Stef

mod, sod, sore throat,electro hippies,doctor & the crippens, stupids enz enz maar the cramps......nooit van gehoord. serieus niet :huh:

Wie verzonnen heeft dat de Cramps 'punk' zijn heeft 't ook niet gesnapt <_<

PS ik hou wel van wat punk op zijn tijd, de Sex Pistols natuurlijk, of nog wat extremer, Exploited:

exploited_wattie-tn.jpg

Als The Cramps iets totaal anders is, dan kan het nog wel wat zijn ;)