Pjotr Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 Wat betreft de uitlooptijd: ............................................ De keuze viel op 20 ml omdat dan in de praktijk 1 verpakking dan voor v Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 Beste Haudio, Wat is nu het advies voor wat betreft DT olie als het om een massa loopwek gaat zoals mijn Fat Bob? Is er verschil in advies voor een Thorens cq voor een Fat Bob? of maakt het niets uit. Heb wel eens van iemand begrepen ,dat de olie van de door jouw aangehaalde meneer geen geschikte olie maakt voor een Fat Bob. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 Het witte pijpje ( Clearaudio Ceramic Magnetic Bearing ) heeft absoluut een functie en dat is voorkomen dat het plateau in horizontaal vlak zich gaat verplaatsen.Lijkt mij dus heel zinvol om Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 Het witte pijpje ( Clearaudio Ceramic Magnetic Bearing ) heeft absoluut een functie en dat is voorkomen dat het plateau in horizontaal vlak zich gaat verplaatsen.Lijkt mij dus heel zinvol om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 Het witte pijpje ( Clearaudio Ceramic Magnetic Bearing ) heeft absoluut een functie en dat is voorkomen dat het plateau in horizontaal vlak zich gaat verplaatsen.Lijkt mij dus heel zinvol om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 Het feit dat ik het doel van het witte pijpje herken betekent nog niet dat ik de ambitie heb om een magnetisch verend plateau te bezitten. Laat staan er een ontwerpen. I.d.d. Naar mijn mening introduceert een plateau dat veert t.o.v. de arm meer ellende dan wat het oplost. En zou je daar consequent in zijn dan ook alleen platen draaien die op een dergelijk plateau gesneden zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
H Audio Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 Wat betreft de uitlooptijd: ............................................ De keuze viel op 20 ml omdat dan in de praktijk 1 verpakking dan voor v Link to comment Share on other sites More sharing options...
H Audio Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 Beste Haudio,Wat is nu het advies voor wat betreft DT olie als het om een massa loopwek gaat zoals mijn Fat Bob? Is er verschil in advies voor een Thorens cq voor een Fat Bob? of maakt het niets uit. Heb wel eens van iemand begrepen ,dat de olie van de door jouw aangehaalde meneer geen geschikte olie maakt voor een Fat Bob. Beste Hansko, In de Fat Bob S kan zonder problemen TTO olie gebruikt worden , in een Amazon draaitafel zou ik het niet doen omdat er andere materialen toegepast worden waar een andere olie in moet met een andere viscositeit. In een Thorens kan het zonder problemen toegepast worden. Dat het niet zou kunnen, weet ik niets van, want de olie geeft geen enkel probleem ook niet met brons. Indien een passing heel veel tolerantie heeft is het misschien raadzaam om een andere olie te gebruiken bv met grafiet erin. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 Indien een passing heel veel tolerantie heeft is het misschien raadzaam om een andere olie te gebruiken bv met grafiet erin. MvG, Haudio Ik denk dat je bedoeld... heel veel speling... Link to comment Share on other sites More sharing options...
OpaHenk Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 Ha die Hans, Dat heb je helemaal juist, dat bedoel ik. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 februari 2009 Report Share Posted 21 februari 2009 Als een lager wat meer speling vertoont, door slijtage bijvoorbeeld, zou ik niet direct aan een olie met toevoegingen als grafiet denken, dit kan uitzakken en het lager ernstig vervuilen, een wat dikkere olie, met een hogere viscositeit dus, lijkt me dan beter passen. Bij een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 februari 2009 Report Share Posted 21 februari 2009 Als een lager wat meer speling vertoont, door slijtage bijvoorbeeld, zou ik niet direct aan een olie met toevoegingen als grafiet denken, dit kan uitzakken en het lager ernstig vervuilen, een wat dikkere olie, met een hogere viscositeit dus, lijkt me dan beter passen. Bij een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 februari 2009 Report Share Posted 22 februari 2009 Dat hangt er van af... Wanneer een lager onrond is uitgesleten door een eenzijdige belasting is grafiet en andere dopes beter. De kasn op metallisch contact is dan immers groter. Ik weet niet of ik zulk een lager nog wel in gebruik zou houden, overigens gezien de enorme belastingen die op een draaitafellager worden uitgeoefend komt dit nu niet direct vaak voor in de praktijk. Spelers van bijna vijftig jaar oud die na een schoonmaakbeurt, met verse olie of in sommige gevallen vet, weer fantastisch draaien zijn eerder regel. Natuurlijk kom je spelers tegen die dermate zijn mishandeld dat er niets meer mee te beginnen is, we hebben het dan niet over normale slijtage Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 februari 2009 Report Share Posted 22 februari 2009 Dat hangt er van af... Wanneer een lager onrond is uitgesleten door een eenzijdige belasting is grafiet en andere dopes beter. De kasn op metallisch contact is dan immers groter. Ik weet niet of ik zulk een lager nog wel in gebruik zou houden, overigens gezien de enorme belastingen die op een draaitafellager worden uitgeoefend komt dit nu niet direct vaak voor in de praktijk. Spelers van bijna vijftig jaar oud die na een schoonmaakbeurt, met verse olie of in sommige gevallen vet, weer fantastisch draaien zijn eerder regel. Natuurlijk kom je spelers tegen die dermate zijn mishandeld dat er niets meer mee te beginnen is, we hebben het dan niet over normale slijtage Volgens mij moet elk lager gewoon nauwkeurig gemaakt worden. Wanneer dit te ruim is, is het dus uitgesleten of slecht gemaakt. Wanneer het dus is uitgesleten is de kans groot dat door eenzijdige belasting is gebeurt (snaar of aandrukrol). Een mooi rond uitgesleten lager komt volgens mij niet voor. En wanneer een lager te ruim is gefabriceerd is vet inderdaad een prima oplossing. Ik zou dan kiezen voor een synthetisch vet. De belastingen die dergelijke vetten kunnen dragen is erg groot. Zelfs de axiale kogeldruk smeren is dan mogelijk. Normaal loopt dat n.l. zonder vet. (staal op staal of keramisch op hardmetaal oid). De belasting is zo hoog dat daar geen vet of olie tussen blijft. Wanneer het plaatje echter wat is uitgesleten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 22 februari 2009 Report Share Posted 22 februari 2009 Hoezo olieverversen? Het lijkt mij nu nog slechts gaan over lagers van zwaar mishandelde (obscure discotheek ) draaitafels welke werkelijk alleen nog "waarde"voor de kraakwagen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 april 2010 Report Share Posted 3 april 2010 Het is weer tijd voor de "voorjaars schoonmaak" Orginele snaar gekocht voor mijn TD-2001 en het lager krijgt weer een nieuw olie badje Natuurlijk weer die prima olie van Lourens Ouweltjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 3 april 2010 Report Share Posted 3 april 2010 Altijd goed uiteraard tube , maar de belastingen zijn natuurlijk een lachertje vergeleken met industriele toepassingen , vd week nog 2 grote dubbelrijige tonlagers met klembus geinstalleerd . Die dingen krijgen tenminste echt op hun donder , de meeste platen spelerlagers zijn een gehard kogeltje wat in een kom draait van een zachter metaal /kunstof en ze draaien maar 33/ 45 maalper minuut en wat weegt zon plateau over het algemeen niet veel uitzonderingen daargelaten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 april 2010 Report Share Posted 3 april 2010 Hoewel ik nu een draaitafel heb gezien, die er m Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 april 2010 Report Share Posted 4 april 2010 Hoewel ik nu een draaitafel heb gezien, die er m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 april 2010 Report Share Posted 4 april 2010 Wat ik denk dat Andro probeert te zeggen is dat de belasting van een Dt lager zo laag is dat de olie wel rustig een jaar of 10 mee kan en dan nog steeds zijn smerende eigenschappen heeft van 10 jaar terug.Zo lang het niet gaat rotten dan is er nog niet veel noodzaak om je dt olie te vervangen. Een nieuw snaartje is altijd een goede investering natuurlijk. Groetjes George Ik vind dat je appels met appels moet vergelijken, rest is soms interessant, maar meestal of-topic. Wat die olie betreft lees het topic nog eens, dan weet je dat 10jaar gewoon niet klopt. Mijn DT-olie was na 2,5 jaar al veranderd in een stroperige drap met "remmende eigenschappen!" Het advies, van maximaal 2 jaar of > 1000uur spelen lijkt me niet onverstandig. Bovendien heb ik zo weinig nodig (+/- 1,5 ....2 ml) dat ik aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 april 2010 Report Share Posted 4 april 2010 Hoi Jack, Een goede kwaliteit olie gaat, zoals Kappa al zei, echt wel 10 jaar mee in een DT. Olie die al na twee jaar stroperig wordt is gewoon niet goed, die oxideert veel te snel. Hopelijk voor je doet die nieuwe olie het wel een stuk langer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 april 2010 Report Share Posted 4 april 2010 Sinds het vorige deb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 april 2010 Report Share Posted 4 april 2010 Kennelijk is d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 april 2010 Report Share Posted 4 april 2010 De keer daarvoor, was het ook n Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 april 2010 Report Share Posted 4 april 2010 Ik heb van mijn leven nog nooit de olie ververst in mijn Dual 604. Die draait vanaf dag 1 met wat er origineel in zit. Wel heb ik ooit ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts