carl Posted 9 februari 2009 Report Share Posted 9 februari 2009 Wat zijn de interessante tweede hands websites bijvoorbeeld in Engeland en de US. Niet dat ik zo specifiek iets wil hebben maar wie weet waar je tegen aan loopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 februari 2009 Report Share Posted 9 februari 2009 Wat zijn de interessante tweede hands websites bijvoorbeeld in Engeland en de US. Niet dat ik zo specifiek iets wil hebben maar wie weet waar je tegen aan loopt. Carl hoi 2e hands in wat? apparatuur? Platen? Vintage? Waarom deze 2 landen ... Je voelt mij al komen , graag een beetje meer feedback Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 februari 2009 Author Report Share Posted 9 februari 2009 Wat zijn de interessante tweede hands websites bijvoorbeeld in Engeland en de US. Niet dat ik zo specifiek iets wil hebben maar wie weet waar je tegen aan loopt. Carl hoi 2e hands in wat? apparatuur? Platen? Vintage? Waarom deze 2 landen ... Je voelt mij al komen , graag een beetje meer feedback Gr stef Zowel Engeland als de US hebben gunstige koersen op dit moment en is je "gulden nu een daalder waard'. Daarbij moet in de US heel veel verkocht zijn en dus tweede hands beschikbaar. En als ik eens tegen een losse armwand voor mijn Graham aanloop.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 9 februari 2009 Report Share Posted 9 februari 2009 Dat is natuurlijk wel zo, alleen je moet wel bedenken dat je in Amerika veelal de prijzen zonder BTW zijn. Dit omdat het wisselt per staat waar je in woont. Ook is de garantie natuurlijk altijd een punt, mede als de verscheping waar van alles fout kan gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 9 februari 2009 Report Share Posted 9 februari 2009 Carl, Audiogon.com is een bekende site in de VS met veel aanbod van de betere spullen. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 10 februari 2009 Report Share Posted 10 februari 2009 Fameus in de US is Craig's List. http://www.craigslist.org/ en daar kun je werkelijk alles vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 februari 2009 Report Share Posted 10 februari 2009 eeeeeuuuhhh..............ebay? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 februari 2009 Report Share Posted 10 februari 2009 Carl, gezien de gunstige koersen, is het zelfs al lonend om een produkt nieuw aan te schaffen ... verscheping douane enz blijven een moeilijk punt Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 10 februari 2009 Report Share Posted 10 februari 2009 verscheping douane enz blijven een moeilijk punt Hoezo moeilijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 februari 2009 Report Share Posted 10 februari 2009 verscheping douane enz blijven een moeilijk punt Hoezo moeilijk? Ik bedoel dat je een betrouwbare firma moet hebben om mee in zee te gaan om het te verschepen je koopt online, w het wel verscheept? Toen ik lp's van de UK liet overkomen had ik nietsvermoedend een serieuze boete terwijl ik mensen ken die een guitaar kopen in de UK online en geen problems hebben Ik bedoel met douana ook het gegeven als je het niet "official" wilt doen Gr stef ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 10 februari 2009 Report Share Posted 10 februari 2009 't Is nog niet duidelijk wat de boete veroorzaakt Stef, maar blijkbaar kan het kopen van legale goederen in de UK bij aankomst bij onze douane tot een boete leiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 10 februari 2009 Report Share Posted 10 februari 2009 Voor mij ook nieuw, dat je last krijgt met de douane als je iets uit de UK laat komen Echter vanuit de VS is alles met een beetje waarde in een wat grotere doos "KASSA!" voor de douane. De kosten die ze berekenen om het zelf tijdelijk op te slaan zijn buiten proportie. Sommige vervoerders als TNT regelen dit zelf en daar betaal je misschien minder, maar de kans dat het ongezien daarlangs komt is naar mijn eigen ervaring de laatste tijd erg klein geworden. Veel oude trucs als " computeronderdeel" of " gift van een vriend" werken ook minder goed. Ik zou je toch aanraden om iets binnen Europa te kopen als het groot en duur is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 11 februari 2009 Report Share Posted 11 februari 2009 Toen ik lp's van de UK liet overkomen had ik nietsvermoedend een serieuze boete terwijl ik mensen ken die een guitaar kopen in de UK online en geen problems hebben Ik bedoel met douana ook het gegeven als je het niet "official" wilt doen Gr stef ... Weet je zeker dat de LP's uit de UK kwamen? Binnen de EU is geen btw / invoerrechten verschuldigd. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 11 februari 2009 Report Share Posted 11 februari 2009 verscheping douane enz blijven een moeilijk punt Hoezo moeilijk? Ik bedoel dat je een betrouwbare firma moet hebben om mee in zee te gaan om het te verschepen je koopt online, w het wel verscheept? Toen ik lp's van de UK liet overkomen had ik nietsvermoedend een serieuze boete terwijl ik mensen ken die een guitaar kopen in de UK online en geen problems hebben Ik bedoel met douana ook het gegeven als je het niet "official" wilt doen Gr stef ... Misschien heeft de "Waalse" Douane U een poets gebakken. Of gewoon onvoldoende gefrankeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 februari 2009 Report Share Posted 11 februari 2009 verscheping douane enz blijven een moeilijk punt Hoezo moeilijk? Ik bedoel dat je een betrouwbare firma moet hebben om mee in zee te gaan om het te verschepen je koopt online, w het wel verscheept? Toen ik lp's van de UK liet overkomen had ik nietsvermoedend een serieuze boete terwijl ik mensen ken die een guitaar kopen in de UK online en geen problems hebben Ik bedoel met douana ook het gegeven als je het niet "official" wilt doen Gr stef ... Misschien heeft de "Waalse" Douane U een poets gebakken. Of gewoon onvoldoende gefrankeerd? Jongens !!! Platen kwamen van simply vinyl meer dan officieel UK en EU is een raar gegeven blijkbaar ... Blijkbaar kwam het neer op import en geen BTW heffing in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 11 februari 2009 Report Share Posted 11 februari 2009 Als Hollander maar geen UK goodies via Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 11 februari 2009 Report Share Posted 11 februari 2009 Ja,ja. Zoek dan nu maar eens een postadres vlak over jou grens in Nederland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 februari 2009 Report Share Posted 11 februari 2009 Als Hollander maar geen UK goodies via Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 11 februari 2009 Report Share Posted 11 februari 2009 Stef, het gaat erom waarom de boete wordt gegeven. De douane geeft geen boete omdat het ene of het andere goed vanuit de UK Beligi Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 februari 2009 Report Share Posted 11 februari 2009 Stef, het gaat erom waarom de boete wordt gegeven. De douane geeft geen boete omdat het ene of het andere goed vanuit de UK Beligi Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 februari 2009 Author Report Share Posted 11 februari 2009 Volgens mij las ik in de krant dat onder (?) de 150 dollar geen invoerrechten meer hoeven te worden betaald. Overigens Stef de meeste Simply Vinyl zijn CD's die op vinyl zijn gezet. Sinds dat bekend is loopt de zaak ook niet meer goed. Dus een beetje voorzichtig zou ik zeggen. Ik ga de lijsten eens bekijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 februari 2009 Report Share Posted 11 februari 2009 Overigens Stef de meeste Simply Vinyl zijn CD's die op vinyl zijn gezet. Sinds dat bekend is loopt de zaak ook niet meer goed. Dus een beetje voorzichtig zou ik zeggen. Waar dit sprookje vandaan komt weet ik niet, maar Simply Vinyl was Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 februari 2009 Author Report Share Posted 12 februari 2009 Waar dit sprookje vandaan komt weet ik niet, maar Simply Vinyl was Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 12 februari 2009 Report Share Posted 12 februari 2009 Waar dit sprookje vandaan komt weet ik niet, maar Simply Vinyl was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 februari 2009 Report Share Posted 12 februari 2009 Waar dit sprookje vandaan komt weet ik niet, maar Simply Vinyl was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts