Jump to content

Licht of electriek - toslink of coax?

mumsoft
 Share

Recommended Posts

Ik gebruikt RG59 kabel hier voor.

Dat is een kabel die veel in de professionele data transport wereld wordt toe gepast.

Werkt prima en is ook niet echt duur.

RG59(U) wordt veel voor analoge video gebruikt. Dit itt RG58, di

• 4 weeks later...

Ik zie heel af en toe ook nog wel een een AT&T optische uitgang? Waarom wordt dat eigenlijk niet gebruikt in de audio wereld. Ik had namelijk begrepen dat AT&T een betere optische standaard is dan S/PDIF optisch.

• 1 month later...

Oud topic, maar nog niet af.

Mijn set staat al een dikke maand half schuin in de kamer omdat ik er nog achter moet om de kabels definitief te plaatsen.

Nu eindelijk een weekje vrij genomen en dus de rust en de tijd om echt naar de verschillen te luisteren.

Nou, die zijn er niet. Tenministe ik kan ze niet ontdekken. Dus mijn zelfgemaakte coax-kabel van een paar euro klinkt net zo goed als die drie keer zo dure optische kabel. Als ik mezelf een beetje voor de gek houd, dan klinkt-ie misschien wel een fractie anders/beter. Maar zet me alsjeblieft niet voor een blinde test, daar ga ik geheid mee de mist in.

Nu ik ze toch heb, en die optische kabels nog wel eens van pas kunnen komen bij apparatuur die helemaal geen coax lust, ga ik mijn coax-kabels definitief installeren en de optische gaan in de doos wachtens op betere tijden.

Iedereen die hier weer fijn meedacht nog bedankt, want ik ben er weer wat slimmer van geworden.

Oud topic, nu wel af.

(Dacht-ie)

M :ph34r: rc