Motorcycle Boy Posted 13 februari 2009 Report Share Posted 13 februari 2009 yow ik heb al enkele jaren een thorens td-166 MKII met een TP11-arm waarop een TP-62-kop zit. Die arm zou ik willen vervangen door de betere TP16 MkIII arm met daarop de zwarte TP63-kop. Nu heb ik twee vragen: - waar kan ik zo'n arm met zo'n kop vinden? - wat zijn de te verwachten moeilijkheden als ik de vervanging wil doen? groeten, Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 februari 2009 Report Share Posted 13 februari 2009 Zo'n arm vind je doorgaans bij mensen die hun Thorens opwaarderen/ombouwen met een andere arm, zoals ik bijvoorbeeld. Helaas heb ik die arm alweer weggegeven...... Verder moet die naar mijn idee zo in het bestaande armboard passen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motorcycle Boy Posted 13 februari 2009 Author Report Share Posted 13 februari 2009 Zo'n arm vind je doorgaans bij mensen die hun Thorens opwaarderen/ombouwen met een andere arm, zoals ik bijvoorbeeld.Helaas heb ik die arm alweer weggegeven...... Verder moet die naar mijn idee zo in het bestaande armboard passen. mja, ik dacht hier ergens een zoekertje te plaatsen, maar dat kan blijkbaar niet op dit forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 februari 2009 Report Share Posted 13 februari 2009 Hier niet, op de Hear moedersite wel. En vergeet Marktplaats niet........je komt wel eens aftandse Thorensen tegen die je voor weinig mee kan nemen (of de kringloop). Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 februari 2009 Report Share Posted 14 februari 2009 Ik volg de draaitafelafdeling van marktplaats de laatste tijd ongeveer dagelijks en heb me verbaasd over hoeveel Thorens daar wordt aangeboden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronaldve Posted 15 februari 2009 Report Share Posted 15 februari 2009 Dag Paul, Veel mensen denken dat het verwisselen van een TP-62 naar een TP-63 een upgrade is. Mijn ervaring is dat dat niet zo is. beide eindarmpjes zijn goed in te stellen. Nadeel is wel dat de TP-62 er voor velen "lelijk" uitziet en sowieso niet het uiterlijk van een headshell heeft. Hier moet je echter gewoon doorheen luisteren. Wel is het mogelijk om de rvs plaatjes gewoon weg te laten muv de vingerlift. Dan nog een praktische problemen; De armlift moet worden aangepast want de armlift van de TP-16 mk-II met TP-62 reikt hoger dan zijn opvolger mk-II met TP-63. De TP-63 eindarm is een stuk lichter dan de TP-62. Daardoor heeft de MK-II arm ook een iets zwaarder contragewicht. Bij toepassing van de TP-63 op de mk-II arm kan het lastiger worden om elementen te monteren met lage massa. Conclusie; beter niet doen en gewoon de TP-62 laten zitten en op zoek naar een tweede TP-62 armpje. vriendelijke groet, Ronald van Eijk yow ik heb al enkele jaren een thorens td-166 MKII met een TP11-arm waarop een TP-62-kop zit. Die arm zou ik willen vervangen door de betere TP16 MkIII arm met daarop de zwarte TP63-kop. Nu heb ik twee vragen: - waar kan ik zo'n arm met zo'n kop vinden? - wat zijn de te verwachten moeilijkheden als ik de vervanging wil doen? groeten, Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motorcycle Boy Posted 15 februari 2009 Author Report Share Posted 15 februari 2009 ah, da's een antwoord waarmee ik wat ben zie. Zalig mooi toch, zo veel van een onderwerp weten. Dag Paul, Veel mensen denken dat het verwisselen van een TP-62 naar een TP-63 een upgrade is. Mijn ervaring is dat dat niet zo is. beide eindarmpjes zijn goed in te stellen. Nadeel is wel dat de TP-62 er voor velen "lelijk" uitziet en sowieso niet het uiterlijk van een headshell heeft. Hier moet je echter gewoon doorheen luisteren. Wel is het mogelijk om de rvs plaatjes gewoon weg te laten muv de vingerlift. Dan nog een praktische problemen; De armlift moet worden aangepast want de armlift van de TP-16 mk-II met TP-62 reikt hoger dan zijn opvolger mk-II met TP-63. De TP-63 eindarm is een stuk lichter dan de TP-62. Daardoor heeft de MK-II arm ook een iets zwaarder contragewicht. Bij toepassing van de TP-63 op de mk-II arm kan het lastiger worden om elementen te monteren met lage massa. Conclusie; beter niet doen en gewoon de TP-62 laten zitten en op zoek naar een tweede TP-62 armpje. vriendelijke groet, Ronald van Eijk yow ik heb al enkele jaren een thorens td-166 MKII met een TP11-arm waarop een TP-62-kop zit. Die arm zou ik willen vervangen door de betere TP16 MkIII arm met daarop de zwarte TP63-kop. Nu heb ik twee vragen: - waar kan ik zo'n arm met zo'n kop vinden? - wat zijn de te verwachten moeilijkheden als ik de vervanging wil doen? groeten, Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts