Jos Ferwerda Posted 21 februari 2002 Report Share Posted 21 februari 2002 Hoi, Ik ben een audioliefhebber met name oude audioapparatuur. Ik heb een tijdje geleden bij een kringloopwinkel een versterker van het merk Bocama (type LA-224T)gekocht voor 12,- (2001) Nou heb ik begrepen van iemand van internet dat het niet echt een slecht merk is, die man had zelf een LA-224B buizenversterker en stuurde daarmee zijn Audio Static ES300 Electrostaten mee aan. Maar mijn vraag is nu: Wie heeft toevallig meer informatie voor mij over de LA-224T. Bedankt ps: de versterker rechts op de foto ziet er het zelfde uit als die ik heb, op de twee knoppen rechts na Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 februari 2002 Report Share Posted 21 februari 2002 Hoi, Jos De Bocama is al eens besproken op het forum (welkom, trouwens ), kijk maar eens in de topic over buizenversterkers. of KLIK hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 21 februari 2002 Author Report Share Posted 21 februari 2002 De versterker die jij "noemt" is de 224B, zelf heb ik de 224T. Van deze zou ik graag informatie willen Is trouwens mijn fout zie ik net, heb het verkeerd getypt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 21 februari 2002 Author Report Share Posted 21 februari 2002 FF wat informatie over mijzelf en mijn audio verleden. Toen ik 8 was ben ik begonnen met een teleton reciever met twee goedkope philips speakers. Dit heb ik gehad totdat ik 12 was en toen heb ik van mijn spaargeld een marantz reiever gekocht voor hfl 50,-. +/- 5 maanden later heb ik 3weg Philips luidsprekers gekocht (hifi sound project) Wat ik perfecte speakers vond alleen een beetje veel mid en hoog, wat toen voor philips bekend was. daarna een sony versteker(TA 1630) + tuner gekocht. Later een Akai AM U7 + een AkaiTapedeck. Daar heb ik zo'n 7 jaar met die set gedaan. Daarna de philips Speakers vevangen voor sonab speakers en de vesterker voor een Luxman L81 hfl 300,-, gekocht bij hifi orner in groningen, tapedeck van sansui (lux ding met veel opties) en een dspeler van philips (CD372)Hierna heb ik de speakers vervangen voor Amroh Allegro speakers (peerles drivers)en een philips voor + eindversterker gekocht voor 95,- (eind was een F4610) De rest van wat ik niet vervangen heb hierboven gebruikte ik bij de nieuwe sets. Verder had ik mijn hele kast vol staan met andere audio apparatuur en vershillende speakers, maar ik gebruikte het mooiste.Je kunt het zo gek bijna niet noemen of ik had het wel. Zelfs van Eurofunk en nog zo'n super japans merk. Mijn gevoel bij audio is gewoon het hele aspect van geluid. Gek genoeg kan ik een uur kijken in het binnenwerk van bv een versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 21 februari 2002 Author Report Share Posted 21 februari 2002 En nu? Versterker: Pioneer SA-740 Tuner : Pioneer TX-950 Cass : Pioneer CTW 606 CD : Tehnics SL-PG490 Pl. speler: Tehnics SL-20 Speakers : Amroh allegro 3 weg Er is een keer bij mij ingebroken, waarbij mijn philips voor + eindversterker zijn gejat, mijn sansui cassettedeck, philips cdspeler. Versterker + tuner is gewoon een vervanging totdat ik geld genoeg heb voor een buizenversterker. Cd speler is een goeie volgens What's hifi en dat is ie ook Cassettedeck was de beste in zijn prijsklasse en de optie "flex" voor oude bandjes gaf de doorslag. Pl. speler gekocht op de rommelmarkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts