andromedaaudiodesign Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Bedankt,ik houd het in het achterhoofd tubejack ,maar die boxen van mij zijn ook vrij zwaar om mee te slepen ,2 maal 25 watt 6550 is ook mooi , ik heb die een keer gehoord in een conrad johnson versterker op watt puppy 6 erg mooi gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Bedankt,ik houd het in het achterhoofd tubejack ,maar die boxen van mij zijn ook vrij zwaar om mee te slepen ,2 maal 25 watt 6550 is ook mooi , ik heb die een keer gehoord in een conrad johnson versterker op watt puppy 6 erg mooi gr hj Oke, Henk Jan ik neem hem mee, samen met de CD-160 en een dropveter. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 leuk ik ben benieuwd, de speler is een gemodificeerde had ik begrepen en de versterker eigen ontwerp? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 6 mei 2009 Members Report Share Posted 6 mei 2009 jammer dan miracle, misschien een zelfbouwer dan met een eigengemaakte buizenbak, kan die hem ook gelijk showen gr hj Ik moet volgende week toch weer even in Leiden zijn, ik kan de Lafayette Bocama van mijn oudste dochter wel even bij je afgooien? Staat in triode, (2 x 4,5 watt met EL 84 buizen) erg, erg mooi, wie weet gaat dat wel heel goed... Volgens mij zit je dan aardig uit de richting voor Andro. Wel naast mijn deur. Ik bedenk me net nog dat ik ook nog een geupgrade Yarland FV34C heb staan, met wel heel mooie buisjes erop. Heeft ook een vermogen van 12xniks. Die zou ik ev. ook wel mee kunnen brengen. Weet ik, maar wij hebben daar een gezamelijke zakenrelatie, daar had ik hem af kunnen gooien... Ik woon niet in leiden ,maar in R dam in het weekend door de week zit ik weer in amsterdam , dus ik weet niet of dat in de buurt is voor je . gr hj Nou is Rotterdam maar 20 km bij mijn woonplaats vandaan, dat kan dus in het weekend ook geregeld worden, weet je in ieder geval of zoiets eventueel ook een beetje lukken wil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Ronald komt als het goed is aanstaand weekend luisteren , kan heel goed zijn dat beide modellen volgende week al in de winkel in leiden staan, dus waarschijnlijk is dit het laatste weekend dat ze bij me thuis staan,dus mocht je langs willen komen met de versterker ,uiteraard leuk, maar als je hem een keer bij ronald afdropt of er op wil aansluiten weet ik ook gelijk of het gaat gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 leuk ik ben benieuwd, de speler is een gemodificeerde had ik begrepen en de versterker eigen ontwerp? gr hj De cd-speler is opgeknapt en de versterker is een UL-40S2 een ontwerp van Menno van der Veen Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Ja goed idee jack , ik ben benieuwd , al mag wat minder vermogen ook nog wat mij betreft , en werk van hans baan mis ik iets , was een speakerbouwer meen ik te weten. gr hj Hans Baan - Translator - Gesloten systemen - Q = 0.5 - 1e orde filters - schuine randjes http://www.magnatmuseum.nl/Cliparts/MyHifi...20Reflexion.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 mei 2009 Report Share Posted 7 mei 2009 Dat was het op 1 na duurste model toch. Nooit en nagel in de conus gehad Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 7 mei 2009 Report Share Posted 7 mei 2009 Ik kan de 23e niet. Haal mij svp van de lijst af. HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 mei 2009 Report Share Posted 7 mei 2009 Jack kun je kort vertellen welke luidspreker dit is en waarom je deze zo graag hebt? Vind je dat het hier niet kan, mail of PM je maar Groetjes stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 mei 2009 Report Share Posted 7 mei 2009 leuk ik ben benieuwd, de speler is een gemodificeerde had ik begrepen en de versterker eigen ontwerp? gr hj De cd-speler is opgeknapt en de versterker is een UL-40S2 een ontwerp van Menno van der Veen Groet, Jack G Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 mei 2009 Report Share Posted 7 mei 2009 G Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 9 mei 2009 Report Share Posted 9 mei 2009 Had KT88 niet afgezegd? Zie 'm net nog in de lijst staan. Ik mis Marc (M. Miller), die ik zelf heb aangemeld. Die twijfelt trouwens over zijn komst, tzijn nogal drukke tijden voor hem. Laat die er nog maar even uit. Enneuh, volgens mij at ik wel mee, toch? . En Eelco dan dus ook. Morgen zie ik Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 mei 2009 Report Share Posted 9 mei 2009 Had KT88 niet afgezegd? Zie 'm net nog in de lijst staan. Sander had zich helaas, maar begrijpelijk, in post #162 afgemeld ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 9 mei 2009 Report Share Posted 9 mei 2009 Zonde. En niet alleen om die prachtauto op de parkeerplaats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 (edited) Jack kun je kort vertellen welke luidspreker dit is en waarom je deze zo graag hebt? Hoi Stef, Jouw posting even over het hoofd gezien: Vanwege het prachtige geluid natuurlijk Faze lineaire 1e orde filters. Grote woofer die nauwelijks uitslaat Prachtig midden en niet zo'n opgeklopt hoog. Makkelijk aan te sturen. Met 8watt uit een 300B gaat het al heel fatsoenlijk. Het is een gesloten systeem dus: Makkelijker te plaatsen i.v.m. ontbreken van wat voor een poort dan ook. Geen "boem"bas maar strak laag. Heeft weinig controle v/d versterker nodig, lees versterker mag een lage dempingsfactor hebben..... 2 is al goed!!!! Dat zijn ook de versterkers zonder "overal" tegenkoppeling, wat een heel mooi "los" geluid geeft. M.i. ideaal in de betonnen huizen van nu.... Daarnaast ben ik gewoon een liefhebber van grote boxen en ben gezegend een vrouw die ook van muziek houdt en snapt waarom ik vind dat een weergever enig formaat moet hebben... Ik heb ze nu een jaar of 10, nieuw gekocht en alles in mijn set is al 2 of 3 keer veranderd Deze weergevers echter niet, ze groeien gewoon mee, des te beter de set, des te beter het geluid. Ze zien er misschien niet zo sexy uit....maar ik ook niet.... Bovendien is dat alleen maar uiterlijk vertoon Met vriendelijke groet, Jack P.s. er staat een leuk setje Impact's 50 op MP..... doen! Edited 10 mei 2009 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Jack kun je kort vertellen welke luidspreker dit is en waarom je deze zo graag hebt? Geen "boem"bas maar strak laag. Persoonlijk vind ik het laag, met buizenverstrekers, niet geweldig, ik denk wel dat het de meeste basreflexen achter zich laat, maar het kan strakker. Ook zou ik liever een wat steviger versterker met een hogere dempingfactor erachter hebben staan, buizen op het mid-hoog en een transistor op het laag lijkt mij een goede oplossing. Ik heb twee setjes in bezit gehad, de eerste aangestuurd met een Audio Research VT100 later met de Aitos 800 Renewed, beide versterkers konden het laag niet in hun greep krijgen. Het tweede setje heb ik op zolder gehad, daar waren ze niet opgewassen tegen een setje DM2A's, wellicht te groot voor de ruimte. Bij verkoop heb ik ze beneden aan de Aragon gehangen, daar was het laag wel beter dan boven maar haalde het lang niet bij mijn huidige speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Had KT88 niet afgezegd? Zie 'm net nog in de lijst staan.Ik mis Marc (M. Miller), die ik zelf heb aangemeld. Die twijfelt trouwens over zijn komst, tzijn nogal drukke tijden voor hem. Laat die er nog maar even uit. Enneuh, volgens mij at ik wel mee, toch? . En Eelco dan dus ook. Morgen zie ik Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Eelco staat er al in. Vanavond uitsluitsel (heb ik vaker gezegd, maar die vrienden van mij ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Persoonlijk vind ik het laag, met buizenverstrekers, niet geweldig Dat is inderdaad ook het lastigste. Ik ben meer dan tevreden, met de huidige combinatie Bi-ampen is een oplossing, maar geeft m.i. ook weer problemen omdat je nooit beide versterkers 100% op elkaar afgestemd krijgt. Omdat beide simpelweg op een andere manier versterken. Mooiste is m.i. een PP buizenversterker met triodes, Een triode heeft een v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Persoonlijk vind ik het laag, met buizenverstrekers, niet geweldig Dat is inderdaad ook het lastigste. Ik ben meer dan tevreden, met de huidige combinatie Bi-ampen is een oplossing, maar geeft m.i. ook weer problemen omdat je nooit beide versterkers 100% op elkaar afgestemd krijgt. Omdat beide simpelweg op een andere manier versterken. Heb je het al eens geprobeerd? Ik moet zeggen dat nog niemand die bij is wezen luisteren ooit het gevoel heeft gehad(of het misschien niet heeft gezegd om mij niet te kwetsen ) naar verschillende versterkers te luisteren. Wel waren er enkelen die vonden dat het laag wel ietsje meer mocht zijn. (meestal bezitters van basreflexen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 mei 2009 Report Share Posted 10 mei 2009 Heb je het al eens geprobeerd? Eerlijk gezegt niet Ruud, maar eigenlijk geen behoefte aan. De laatste update van SE-triode naar PP penthode was eigenlijk ook vanuit financieel oogpunt. De buizen op die triode versterker werden me gewoon te duur. Het toeval wil dat ik relatief goedkoop aan een speciale versie van de UL-40-S2 kon komen, en met een paar kleine wijzgingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Jongens, sorry dat ik door jullie heen praat. Audiofreak raadde me aan het volgende hier even te posten.: Ik heb in Groningen (Haren, om precies te zijn) en in Friesland (Skarsterlan) wat apparatuur staan. Het gaat om een set Speakers in Groningen (Dynaco A25, passen in een normale achterbak) en een bandrecorder (National Panasonic RS-715US, past ook in een normale achterbak ) in Friesland. Hoewel ik hier nog niet veel van de leden ontmoet heb, leek het geen kwaad te kunnen te vragen of iemand daar toevallig in de buurt woont en wellicht de mogelijkheid ziet om e.e.a. mee te nemen naar de meeting? Alleen als je er zin in hebt natuurlijk . Reiskosten worden uiteraard vergoed! Ook wil ik Audiofreak nog even vragen: Zou jij die speakers van Frank (forumlid van AnalogAudio.nl) ook mee willen nemen? Ik zou er wel langs gaan, maar dat is puur en alleen voor de speakers. Dus op zich is dat zonde van mijn krappe benzine budget . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 12 mei 2009 Members Report Share Posted 12 mei 2009 En dat moet op de terugweg allemaal bij Sodjuu in de auto? Waar gaan jullie dan zitten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts