Jump to content

Inschrijving Meeting Bussum 23 Mei 2009

audiofreak
 Share

Recommended Posts

• Members

Eindelijk een goede duidelijke foto van de Lentus Duo in zijn uiteindelijke vorm. Alle mededingers dus nog maar eens op een rijtje:

De Lentus Audio ''Duo'', de Andromeda Audio Design ''2.5'', de DSS ''Systeem'' en de MC Systems ''MP4''

260_Duo.jpg .......... andespeakerpo1-1.jpg?t=1242241159

IMG_6063JPG-4-2.jpg?t=1242241477

001MCMP21MP31MP4enMP5.jpg?t=1242240232

Dit kan niet anders als een zeer interessant vergelijk worden...

zeker weten arden , de MC Systems heb ik in rotterdam gehoord vond ik erg mooi klinken de andere twee heb ik nooit gehoord.ben benieuwd zien er veel belovend uit.

.

Voor mij 1 erg interessante speaker die ik al gehoord heb (DSS), 1 die ik oninteressant vind, en al gehoord heb (MC), en 2 waar ik zeer benieuwd naar ben.

De Lentus lijkt me heel interessant. Vooral omdat de tweeterunit vrij diep ligt tov de kast. Zo te zien de magneet gelijk aan die van de woofer.... :unsure:

De Andro kan ik me al wel enigszins een beeld bij vormen, daar een maat van me de zelfde units heeft in een ontwerp wat we samen hebben gemaakt, alleen de poort op een andere plaats.

Lijkt me een mooie luisterdag te worden.

• Members

Nog even een opmerking over de MC MP4, die kunnen jullie nog niet gehoord hebben, die worden special voor deze dag klaargestoomd. Het wordt dus de generale voor deze speaker. Wat jullie w

De MP5 is geen surround luidspreker maar een volwaardige luidspreker met zeer bescheiden afmetingen. 93x17x27 cm

De gebruikte tweeter is een Morel ET448 en twee vifa 13 cm woofers (12ohm uitvoering) die speciaal voor MC worden gemaakt. Van de MP5 is wel een speciale Center en Surround uitvoering met geheel andere afmetingen. 42x17x37 cm

De MP4 is eigenlijk de opvolger van de M1 waarbij volgens dezelfde constructie als bij de MP5 twee woofers worden gebruikt die tegen elkaar in werken zodat de reactieve energie wordt geelimineerd. De woofer is de PHL 1280, eigenlijk een PA luidspreker met een hoog rendement en een zware belastbaarheid, hopelijk kunnen jullie zaterdag 23-05 horen waarom ik voor deze driver heb gekozen en een Morel ST 1048 tweeter ivm het lage kantelpunt en zijn hoge belastbaar-heid.

Tot zaterdag,

Rob

Muziek meenemen is prima.

Maar we testen de speakers met de HEAR CD deel 2.

Deze CD is specifiek en met zorg samengesteld voor de meetings.

Hier de link van enkele luisterbevindingen van die test cd en ook vind je daarin een link in de openingspost van hoe de cd tot stand is gekomen.

Link Hear Test CD

Nog even hear op terug te komen: Ik heb niets met al de muziekstukken op de hear-CD. Vind ze geen van allen boeiend genoeg om een goed vergelijk mee te kunnen doen.

Ik mag toch hopen dat er nog wel wat ruimte is om met fatsoenlijke andere muziek de luidsprekers te vergelijken ook. :huh::rolleyes::confused:

Guest kikkervisje
Muziek meenemen is prima.

Ik mag toch hopen dat er nog wel wat ruimte is om met fatsoenlijke andere muziek de luidsprekers te vergelijken ook.

Ja..., zo is mij nu wel duidelijk waarom Spido een alternatieve bijeenkomst heeft gearrangeerd. :P;):)

En dat moet op de terugweg allemaal bij Sodejuu in de auto? Waar gaan jullie dan zitten? :lol:

Hey hallo, ik heb geen smart(y) :huh::D De speakers en de bandrecorder passen zonder problemen in de auto en daar hoef ik geen zitplaatsen voor op te offeren ;)

idd een leuk vergelijk.

heb er zin an!

dat zeggende realiser ik me dat ik ongetwijfeld weer veel buiten zal staan :ph34r:

rokend en wel.

ik neem wel wat cd's mee maar die ga ik gezien mijn wat afwijkende voorkeur voor muziek niet opdringen.

ik wqacht wel een rustig momentje af.

ben vooral benieuwd naar de andro speaker :)

idd een leuk vergelijk.

heb er zin an!

dat zeggende realiser ik me dat ik ongetwijfeld weer veel buiten zal staan :ph34r:

rokend en wel.

ik neem wel wat cd's mee maar die ga ik gezien mijn wat afwijkende voorkeur voor muziek niet opdringen.

Laat ik nou denken dat jij na de Rogers in geen enkele andere speaker meer ge

• Members
De MP5 is geen surround luidspreker maar een volwaardige luidspreker met zeer bescheiden afmetingen. 93x17x27 cm

De gebruikte tweeter is een Morel ET448 en twee vifa 13 cm woofers (12ohm uitvoering) die speciaal voor MC worden gemaakt. Van de MP5 is wel een speciale Center en Surround uitvoering met geheel andere afmetingen. 42x17x37 cm

De MP4 is eigenlijk de opvolger van de M1 waarbij volgens dezelfde constructie als bij de MP5 twee woofers worden gebruikt die tegen elkaar in werken zodat de reactieve energie wordt geelimineerd. De woofer is de PHL 1280, eigenlijk een PA luidspreker met een hoog rendement en een zware belastbaarheid, hopelijk kunnen jullie zaterdag 23-05 horen waarom ik voor deze driver heb gekozen en een Morel ST 1048 tweeter ivm het lage kantelpunt en zijn hoge belastbaar-heid.

Tot zaterdag,

Rob

Mijn fout(je) dus, maar ik ben al gecorrigeerd...

idd een leuk vergelijk.

heb er zin an!

rokend en wel.

Moet lukken toch een aantal nummers :D , ik ben benieuwd wat je van de basweergave vind?

Feedback is altijd belangrijk bij het ontwerpen van speakers , ik wil ze ook nog een keer lekker opendraaien daar , ik neem aan dat we geen buren hebben in Bussum :D

gr :angry: hj :D

Tot zaterdag,

Rob

Nou ben ik toch wel benieuwd naar welke speakers ik bij de Pluimgraaf show heb beluisterd :unsure: Ik vond ze in ieder geval voor zo'n klein speakertje zeer volwassen klinken en voor mij de winnaar van dat weekend.

Tot zaterdag,

Rob

Nou ben ik toch wel benieuwd naar welke speakers ik bij de Pluimgraaf show heb beluisterd :unsure: Ik vond ze in ieder geval voor zo'n klein speakertje zeer volwassen klinken en voor mij de winnaar van dat weekend.

Op de pluimgraaf show stond de MP5 te spelen.

idd een leuk vergelijk.

heb er zin an!

rokend en wel.

Moet lukken toch een aantal nummers :D , ik ben benieuwd wat je van de basweergave vind?

Feedback is altijd belangrijk bij het ontwerpen van speakers , ik wil ze ook nog een keer lekker opendraaien daar , ik neem aan dat we geen buren hebben in Bussum :D

gr :angry: hj :D

ik zal wel weer buiten staan, dus roep me maar :lol:

@ mumsoft. ik overweeg zeker geen andere speakers.

wat ik heb blijft nog heel lang staan.

waarom dat is kan ik beter voor me houden want stof waait erg hoog op de laatste tijd :ph34r:

Niet gek, zowel Morel als PHL behoren tot de top in hun soort

Als je de specs van de PHL ziet zou je hem niet kiezen. Dat gold ook voor de 13 cm Vifa in de MP5, met een resonantie frequentie van 60 Hz kun je daar toch geen laag uit krijgen.

De kastkonstructie en de koppeling van de drivers om de reactieve energie op te heffen resulteert in een klein speakertje die 30 Hz nog onverzwakt en behoorlijk luid met veel druk

kan weergeven. Specs zeggen helaas niet voldoende, daarom zijn wij als hobbyist en als fabrikant altijd nieuwsgierig als er weer wat nieuws en anders op de markt komt.

Rob.

Specs zeggen helaas niet voldoende, daarom zijn wij als hobbyist en als fabrikant altijd nieuwsgierig als er weer wat nieuws en anders op de markt komt.

Rob.

Specs zeggen idd niet altijd alles, maar kun je vooraf al wel een hoop info uit halen.

Zeker niet hoe laag een speaker gaat, maar wel het algemeen gedrag van een unit.

Een Beyma 15G40 bijvoorbeeld is in theorie ook niet lager dan 39Hz@-3Db te krijgen, maar in de praktijk krijg ik ze toch echt tot 18Hz@-3Db en 12Hz@-6Db. :huh::):o

Natuurlijk is die ruimte er. Dat was er verleden jaar ook, dus ook dit jaar. In dit topic hebben andere leden ook al aangegeven dat men graag muziek mee wilde meenemen. Als het maar niet zo hard staat als verleden jaar. ;)

Ik neem mijn eigen test CD mee en zou iemand willen vragen om Tool's 10.000 days mee te nemen. Heb zelf alleen een kopietje (ja sorry, schaam).

Mag die wel iets harder dan achtergrondniveau?

Men moet natuurlijk wel nog kunnen praten, dat snap ik :).

Ik wil echt graag horen hoe Jambi eruit komt. Die kan zo vreselijk fout gaan (en komt zo ongekend goed uit mijn speakers).

Ik heb ook weinig met de muziekstukken op de Hear CD. Maar vergelijk op de speakers hier heeft me doen besluiten dat hij w

Guest kikkervisje
Natuurlijk is die ruimte er. Dat was er verleden jaar ook, dus ook dit jaar. In dit topic hebben andere leden ook al aangegeven dat men graag muziek mee wilde meenemen. Als het maar niet zo hard staat als verleden jaar. ;)

Ik neem mijn eigen test CD mee en zou iemand willen vragen om Tool's 10.000 days mee te nemen. Heb zelf alleen een kopietje (ja sorry, schaam).

Ik wil echt graag horen hoe Jambi eruit komt. Die kan zo vreselijk fout gaan (en komt zo ongekend goed uit mijn speakers).

Ik heb ook weinig met de muziekstukken op de Hear CD. Maar vergelijk op de speakers hier heeft me doen besluiten dat hij w