james bond Posted 17 februari 2009 Report Share Posted 17 februari 2009 Even een lekker muziekje draaien en na een tijdje heeft mijn musical fidelity a2 er geen zin meer in. een doodse stilte klinkt. dus ding opengeschroefd zie dat de zekeringen er uit liggen (al niet een goed teken maar enfin) nieuwe gehaald bij de electronica boer, ding aangezet meteen weer doorgebrand, een beetje gekeken in het apparaat , maar ik zie niets dat verbrand is. Wat denken jullie dure grap? groet James. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 17 februari 2009 Report Share Posted 17 februari 2009 anders misschien bij HanzeHifi als ze dichter in de buurt zijn als Viertron, die hebben een eigen reparatie dienst, en zij zijn ook dealer van MF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 februari 2009 Report Share Posted 17 februari 2009 Een heel bekende kwaal bij deze dingen is het doorslaan van 1 of meer gelijkricht-diodes. Daardoor komt er een grote wisselspanning direct op de afvlakelco's terecht, de stroom daardoor wordt dan te groot en de zekeringen slaan door. Heb dat al een aantal malen meegemaakt bij oudere MF versterkers. Op zich geen dure reparatie en ook vrij snel gedaan. Waar woon je ergens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 17 februari 2009 Report Share Posted 17 februari 2009 Even een lekker muziekje draaien en na een tijdje heeft mijn musical fidelity a2 er geen zin meer in. een doodse stilte klinkt. dus ding opengeschroefd zie dat de zekeringen er uit liggen (al niet een goed teken maar enfin) nieuwe gehaald bij de electronica boer, ding aangezet meteen weer doorgebrand, een beetje gekeken in het apparaat , maar ik zie niets dat verbrand is. Wat denken jullie dure grap? groet James. Bij dit soort dingen moet ik altijd aan dit clipje denken: Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 februari 2009 Report Share Posted 17 februari 2009 Bij dit soort dingen moet ik altijd aan dit clipje denken: Dus d Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 17 februari 2009 Author Report Share Posted 17 februari 2009 Ik woon in het hoge noorden. Heb hem al weggebracht. Heb een kennis die veel dingen repareerd. dus dat komt wel goed. Ik hoop dat je gelijk hebt dat ding is optisch nog in nieuwstaat. Nou ik merk het wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 februari 2009 Report Share Posted 17 februari 2009 Geef hem dan even door dat hij als eerste naar die diodes kijkt, dat scheelt wellicht tijd (en dus geld) als dat het ook is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 18 februari 2009 Author Report Share Posted 18 februari 2009 ga het doorgeven, is een klasse a versterker, moet ie verder nog ergens op letten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 18 februari 2009 Report Share Posted 18 februari 2009 Yep, de elco's maar het beste vervangen als die toch open ligt. Ook onder de koelplaat (die worden nogal heet), best vervangen door 105 graden types. Doorsolderen van de print en controleren of de eindtransistoren nog goed vastzitten op het koellichaam. Maar een beetje techneut weet dat wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 18 februari 2009 Author Report Share Posted 18 februari 2009 Ja, dat snap ik zelfs, maar heb nog niets gehoord zal wel na het weekend worden, ach ik vermaak me wel, heb net een oude draaitafel voorzien van een nieuwe plint en arm. bedankt voor je tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 19 februari 2009 Author Report Share Posted 19 februari 2009 hij wordt zelfs zo heet dat je vingers niet aan het koelblok moet houden, dan brand je ze! Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 26 februari 2009 Author Report Share Posted 26 februari 2009 het lijkt erop dat mijn versterker naar de eeuwige jachtvelden is gegaan..... snik.. dus wat nu. welke kan ik nu gaan proberen.. wie helpt Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 26 februari 2009 Author Report Share Posted 26 februari 2009 economisch, het wordt duurder dan wat ie waard is. \ Het lastige wordt iets te vinden dat beter is voor minder dan 1000 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 26 februari 2009 Report Share Posted 26 februari 2009 Wat is er allemaal stuk dan? Zoveel zit daar nu ook weer niet in....... Even gesteld dat beide eindtrappen eruit liggen en ook de voedingselco's vervangen moeten worden schat ik het incl. werk op hoogstens 200 euro in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 26 februari 2009 Author Report Share Posted 26 februari 2009 de vorige eigenaar heeft er nogal in zitten prutsen, alle uit en ingangen vervangen door van die schroefdingen. kost heel veel tijd om dat weer te herstellen zeg maar iedere cinch uitgang heeft een appart draadje. Zag het toen ik de zekering verving. Hij gaat nog een poging wagen, maar hij heeft er een hard hoofd in. Ik verbaas me nu nog dat ie het zo goed deed..... Misschien dat ik hem toch gewoon laat repareren. Een nieuwe is echt duur. Maar wat zou jij me aanraden dan als hij echt niet meer te repareren is? groet James Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 26 februari 2009 Report Share Posted 26 februari 2009 Misschien dat ik hem toch gewoon laat repareren. Een nieuwe is echt duur. Alles is te repareren. Dat er andere cinch busjes en speakeruitgangen gemonteerd zijn, maakt het inderdaad iets lastiger om de print eruit te krijgen. So what? Maar iemand die een hard hoofd heeft in herstel van zoiets simpels als een MF A2...... Ik kan je niets aanraden omdat ik meer thuis ben in de techniek dan in de markt. Mijn voorstel zou zijn je versterker op te halen en hem elders te brengen voor reparatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 26 februari 2009 Author Report Share Posted 26 februari 2009 Ja, maar ik heb er totaal geen verstand van, als iemand zegt dat hij het kan maken dan ga ik daarvan uit. Er het hard hoofd in hebben was meer of de reparatie economisch gezien dat nog wel waard is. Maar als ik hoor wat ik voordezelfde kwaliteit moet betalen. tja...... ik hoor morgen wel meer. Ik ga er verder over nadenken wat ik nu ga doen. Het is wel een hele goede versterker. nou ja we zien wel bedankt! (ps hij heeft ook mijn denon da 500 onder handen genomen en die klonk daarna fantastisch) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 26 februari 2009 Report Share Posted 26 februari 2009 Dan denk ik dat ik wel weet over wie we het hebben, en zeg ik verder niets meer. Enfin, als je bereid bent een reisje te maken voor de reparatie dan laat je het maar weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 26 februari 2009 Author Report Share Posted 26 februari 2009 Ik heb je een pm gestuurd. kt88 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 februari 2009 Report Share Posted 26 februari 2009 ik weet het ook, ik weet het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 26 februari 2009 Author Report Share Posted 26 februari 2009 dit is em dus: Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 februari 2009 Report Share Posted 26 februari 2009 ik weet het ook, ik weet het ook bedoelen jullie die gast uit hilversum die al die versterkers nog steeds niet teruggeven heeft die is het namelijk niet nee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 26 februari 2009 Report Share Posted 26 februari 2009 Even voor de goede orde: met die heer uit Hilversum wens ik niet geassocieerd te worden. Sorry dat het er wat bot staat, maar ik heb daar mijn redenen voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 26 februari 2009 Author Report Share Posted 26 februari 2009 Geeft niets, daar zijn er hier een hele hoop van. Ik zou echter wel een versterker willen hebben die NIET stukging! maar ja in dreams........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 27 februari 2009 Author Report Share Posted 27 februari 2009 Draai nu met een oude cyrus one, die gisteren echt voor geen meter klonk, en nu ineens eens tuk beter klinkt Echter is het laag iets rommeliger dan de mf maar het is een echt engels geluidje... Maar er zit een wat te warm sausje over, het hoog klinkt geknepen. Ga er dus niet op vooruit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts