Jump to content

Colibri

Jitze
 Share

Recommended Posts

Nou ik doe ook maar weer een duit in het zakje.

Ik ben nu weer een aardige tijd verder met mijn eigen Colibri ervaring, en heb tussendoor ook een Colibri met een andere body in mijn set beluisterd. ( de XCM 0,65 )

Ik zelf draai met de XCW 0,85.

Wat ik eerder ook al aanhaalde, is het afstellen en tunen van een element vanaf nieuw natuurlijk een dynamisch proces.

het is geen CD speler die na een week draaien beter klinkt en hup klaar.

Wat ik wel kan bevestigen is dat de Colibri ( en ik heb 3 uitvoeringen uitvoerig beluisterd in mijn eigen set)

vanaf nieuw inderdaad behoorlijk 'hoog op' lijkt te hebben.

de hele frequentie karakteristiek loopt ahw schuin op. ik praat alleen gehoormatig.

Wat opvalt na 30 a 50 uur luisteren is dat het laag en laagmidden heel gelijkmatig maar zeker bij komt.

dan komt er pas een redelijke balans in de weergave.

Na nog eens 100 uur is de Colibri gehoormatig goed in balans en is er sprake van een 'lineaire' weergave.

berichten van andere Colibri bezitters vertellen dat er na 300 uur nog een wezenlijke verbetering is te ervaren mbt de karakteristiek.

daarna is de weergave zoals ie hoort.

Overall blijft de Colibri een zeer dynamisch en zeer detailrijk element.

het is een element om op het puntje van je stoel te luisteren so to speak.

En dan is de Colibri voor sommigen misschien niet de juiste keuze.

Dat is heel persoonlijk.

Verder begrijp ik dat er op de demo in Sneek elementen gewisseld zijn ter plekke.

ik vind dat een hele uitdaging om ter plekke te doen, zeker als er een zaaltje vol zit met zulke kritische mensen(..)

Met enige terughoudendheid, want ik weet niets van het betreffende element, denk ik dat deze Colibri mogelijk nog niet volledig los zal zijn geweest.

Arm element combinaties en afsluitimpedanties zijn ook zeer belangrijke parameters, ik heb uit eigen ervaring aardige mismatches mogen ervaren.

dan zit er niets anders op dan een element weer te verkopen.

Mijn colibri begint met zo'n 1 K en het advies is om een paar honderd ohm te zakken na inspelen.

En ja, het is ook altijd wat he !

Maar ik wil wel bevestigen dat de Colibri bij nieuw montage eerder de roep van een zieke kraai geeft .

later wordt het absoluut een nachtegaal !

lees de laatste demo bij de ACV er nog op na, staat binnenkort wel op hun site.

met AA groeten

Geplaatst door callas:

Met enige terughoudendheid, want ik weet niets van het betreffende element, denk ik dat deze Colibri mogelijk nog niet volledig los zal zijn geweest.

Arm element combinaties en afsluitimpedanties zijn ook zeer belangrijke parameters, ik heb uit eigen ervaring aardige mismatches mogen ervaren.

Maar ik wil wel bevestigen dat de Colibri bij nieuw montage eerder de roep van een zieke kraai geeft .

later wordt het absoluut een nachtegaal !

met AA groeten

Blijft wel de vraag waarom er dan mee te demonstreren confused.gif niet iedereen laat zich imponeren door prijskaartjes eek.gif:rolleyes:;)

Beter ware het geweest een goede CD-speler of een eigen tafel van Haudio neer te zetten ;) of ben ik nou een zeurpiet :P