Jump to content

Luisterervaring Mission 771

Langspeelplaat
 Share

Recommended Posts

*** natuurlijk zijn dit 2 luidsprekers uit een verschillende klasse. Maar ik wou de klankkleur toch eens met elkaar vergeleiken ***

Ik heb weer eens een tweedehands luidsprekertje erbij gekocht eigenlijk voor de slaap/studie kamer. Alleen omdat ik het altijd leuk vind luidsprekers te beoordelen heb ik ze ook even naast mijn driade's gezet. Dit zijn een van de eerste Engelse luidsprekers die ik hoor. Heb zelf meer ervaring met : driade / audiolap / B&O / dynaodio maar heb nooit echt uitgebreid naar Engelse luidsprekers geluisterd.

Toen kwam dit kleine goedkope Mission luidsprekertje die mijn voorkeur veranderd heeft. Heb zelf een grote voorkeur voor zuil luidsprekers en ik weet nu wel een beetje waarom. Alleen ze zijn wel makkelijk instaat om om zolder te vullen met muziek.

dsc0038vv7.jpg

Wat mij meteen opviel was het in het gehoor zeer prettig liggende midden gebied. Echt een geluid waar je uren naar kan luisteren en dit heb ik absoluut niet met Nederlandse luidsprekers. Daar haak ik na een tijdje gewoon af, ze verplichten je om de luisteren. Ok, je hoort wel alles in de opname maar wil je dat ook.

Het midden is echt zo veel beter !, het hoog is minder aanwezig en minder scherp alleen dit vind ik zeker geen nadeel. Het is er als het er moet zijn maar nooit echt enorm prominent aanwezig. Ze zijn gewoon fijner om naar te luisteren. Het laag is lekker aanwezig zodat alles een beetje drijft op lage tonen. Wel blijft het geluid wat ''plakken'' aan de luidsprekers wat wel een groot tekort is, en ik nog steeds de voorkeur aan een zuil luidspreker wand het echte laag komt daar toch veel beter uit, De weergave is completer.

Conclusie : Ik vind de realistische weergave van bijvoorbeeld driade luidsprekers enorm spectaculair. Alleen als ik helaas eerlijk moet zijn vind ik het een ''Engels'' geluid fijner om naar te luisteren. Ik ga toch ook maar opzoek naar de andere merken. Een pre voor mij blijft wel dat het zuiluidsprekers moeten zijn.

Conclusie 2 : Na een Cd beluisterd te hebben met beide luidsprekers is het verschilt toch wel enorm aanwezig. Ik mag nog steeds het geluid van die goedkope boeken plankluidsprekertjes. Alleen het verschil is dat je duidelijk naar een Cd van een concert luistert en bij de driade's lijkt het of je er midden in zit. Ben dus gedraaid van mening. Een leuke luidspreker met een ''makkelijk'' geluid voor bij de computer alleen het haalt het toch niet bij een mooie zuil (en gelukkig maar). En vreemd genoeg merk je dat pas bij het overschakelen van luidsprekers.

Guest tubejack

Leuk verslag Langspeelplaat maar staan te Missions niet wat te hoog.?

M.a.w. de tweeter op oorhoogte .... klein beetje er boven is m.i. ook niet erg.

Of is het gezichts bedrog?

Jack

Ik zit me af te vragen of dat de Missions zijn die ik in mijn hobbyhok heb. Ik kan op de mijne geen typenummer achterhalen <_<

Ik heb ze ooit in de aanbieding gekocht voor een heel zacht prijsje, weet niet meer hoeveel, maar als arme student kon ik het wel lijden..

Het mooiste zou zijn als je hear ook een foto zonder de frontjes plaatst :rolleyes:

Ik heb ze wel eens vergeleken met mijn Elipson Elegance X, maar daar was ik h

Jij praat over de realistische klank van je Driade. De vraag is natuurlijk of die wel realistischer zijn of alleen maar meer spectaculair. Daarnaast zal het volume van de kast tot een gevulder geluid leiden. Dus ook wel een beetje appels met peren vergelijken..

Ik heb mijn driade's verkocht en ik hoef ze eigenlijk ook niet meer. Ik ga nu voor een luidspreker met veel subbass die op hoog volume nog prima door blijven spelen. Nu ik ook basgitaar speel en ik laag eigenlijk toch het mooist vind moet ik maar toegeven dat ik dan een wat minder realiche luidspreker moet hebben.

Omdat ik later waarschijnlijk door toch bij PA uitkom door mijn vervolg opleiding (denk ik) zit ik nu zelfs al te twijfelen om gewoon een paar stevige PA luidsprekers te kopen. Ok, het is wel een beetje een verandering alleen geen driade meer voor mij denk ik (Tenzij de 102/103 voorbij komt zetten)

Ik ga toch maar eens hierna luisteren : http://www.feedback.nl/?id=26&a=102 Ik weet dat dit vloeken in de kerk is. Maar als je naar een live concert gaat hoor je het toch door een goed PA sytheem. We willen hier wel steeds dat live gevoel oproepen is het dan ook gewoon niet het best om dan met PA te draaien

Maar als je naar een live concert gaat hoor je het toch door een goed PA sytheem. We willen hier wel steeds dat live gevoel oproepen is het dan ook gewoon niet het best om dan met PA te draaien

Niet alle livemuziek gaat door een PA heen, dat intieme strijkkwartet b.v.

Maar voor popmuziek e.d. valt er best wel wat voor je redenering te zeggen.

Als ik zo doordenk kun je ook voor studiomonitors kiezen, daar is je plaat tenslotte op afgemixt.

Ja, zo iets kan wel in de buurt komen. In club's erger ik mij altijd enorm doordat van het hoog enorm pijnlijk is. Vaak zijn dit bose sythemen. Ik denk dat een goede PA luidspreker iets te duur is maar een monitor kan denk ik wel wat zijn

Welk type is dat ? Ik heb hier trouwens ook een topic geopend : http://www.hear.nl/forums/forums.php

Ja, zo iets kan wel in de buurt komen. In club's erger ik mij altijd enorm doordat van het hoog enorm pijnlijk is. Vaak zijn dit bose sythemen. Ik denk dat een goede PA luidspreker iets te duur is maar een monitor kan denk ik wel wat zijn

Welk type is dat ? Ik heb hier trouwens ook een topic geopend : http://www.hear.nl/forums/forums.php

Ik zag dat topic inderdaad. Ik zal daar wel verder reageren...