Jump to content

epos m15 zuil m12 monitor

hans40
 Share

Recommended Posts

Verschillende versterkers, verschillende phono preamps, verschillende spelers, goeie kabeltjes en een goeie cd speler.

Meer kunnen wij er niet van maken, helaasch.

We hebben er beter geluid uit gekregen dan er tot dusverre in zat, maar het is nog steeds geen speaker die ik zou hoeven te hebben. Het kan toch ook gewoon een kwestie van smaak zijn?

Aan de luxman was het mij nog steeds teveel, maar inderdaad een stuk aangenamer.

Vraag me af aan wat voor versterker je die speakers moet hangen voor 'zijdezacht hoog'.

Het komt in elk geval nog niet in de combinatie van Quad 44/405/ESL63 zoals ik die gehoord heb :)

Vandaag een NAD 2200 eindbak met een rotel RC 960 BX pre er aan geknoopt :D Man dat is een wereld van verschil. Ondanks dat de rotel een lichte brom heeft in het linker kanaal die ik nog wel fix van de week. De NAD pre die ik ook had staan, was dan weer helemaal niks en compleet brandhout, ik had meteen weer enorm harde s en t klanken.

Voorlopig was dit even een zeer budget verantwoorde enorme upgrade. Ik ga binnenkort nog een Creek set ophalen om een weekend thuis te testen. en ik zal gelijk nog een paar andere voorversterkers mee proberen te krijgen ;)

Ik word er in ieder geval blij van. Dat het dan misschien geen speakers voor Stijn zijn mag ;)

Guest C J

Ik kan je verzekeren dat, wanneer je aan het eind van het kunnen van deze speakers bent, je ook een hele bak geld armer zult zijn! :rolleyes:

Guest C J
Ik kan je verzekeren dat, wanneer je aan het eind van het kunnen van deze speakers bent, je ook een hele bak geld armer zult zijn! :rolleyes:

Dat moet dan maar. Aangezien jij ze ook hebt staan, zou je het moeten weten ;)

Ja, ik kan het weten. omdat ik na lang zoeken en uitproberen tot een resultaat kon komen wat ik niet voor mogelijk had gehouden. Vergeet hierbij niet de stands, omdat een goeie stand enorm veel kan uitmaken.

Stands? Spikes dan toch, want ze staan feitelijk al te hoog zonder enige vorm van stand ;)

Wat voor versterking is er uiteindelijk bij jou aan komen te hangen waarmee je het einde van het kunnen van de Epos hebt bereikt?

Ja, ik kan het weten. omdat ik na lang zoeken en uitproberen tot een resultaat kon komen wat ik niet voor mogelijk had gehouden. Vergeet hierbij niet de stands, omdat een goeie stand enorm veel kan uitmaken.

Ik heb M15.2 he, de zuil uitvoering, niet de M12 monitor. Mar dat maakt verder niet veel uit, units en filter zijn voor zover ik kan vinden hetzelfde ;)

Guest C J

Ik heb M15.2 he, de zuil uitvoering, niet de M12 monitor. Mar dat maakt verder niet veel uit, units en filter zijn voor zover ik kan vinden hetzelfde ;)

Er zit geen filter in, alleen een condensator. Maar plaats ze eens op een stuk natuursteen van 25x30x5 cm en leg tussen l.s. en dat natuursteen eens een op maat gesneden dempingsmat voor wasmachines. Plak onder die steen, als die op een harde ondergrond komt, tevens vilt op de hoeken. Je zult versteld staan. :rolleyes:

Guest C J
En dan nog de hamvraag: Wat voor versterkertje?

Mosfet, die hebben een beetje het zijdeachtige van buizen. L.s. kabels van Analisys, de Oval 9 Plus en je bent er.

O ja, als je dan ook nog de stranded binnenbedrading van de woofer vervangt voor massief koper van b.v. Anti cable en de bedrading van de tweeter voor massief zilver, dan heb je een opwaardering van je l.s. waar je stil van wordt. :)

Jurjen, je hoort het :).

Laat je overtuigen (en mij ook).

Moet er wel bij zeggen: Aan buizen (underpowered, dat wel) klonken ze ontzettend scherp en schel (veel scheller dan aan mijn Luxman en NADje). Kan dat, ook op laag volume, aan het gebrek aan controle liggen?

Er zit geen filter in, alleen een condensator. Maar plaats ze eens op een stuk natuursteen van 25x30x5 cm en leg tussen l.s. en dat natuursteen eens een op maat gesneden dempingsmat voor wasmachines. Plak onder die steen, als die op een harde ondergrond komt, tevens vilt op de hoeken. Je zult versteld staan. :rolleyes:

Ik heb ze nu met spikes op de plavuizen staan. Maar ik zou dus moeten gaan experimenteren met nog een steen er onder en ipv de spikes die rubber mat? Ik had gedacht dat de spikes al wel aardig ontkoppelden?

Massief koper van anti cable?? is een mogelijkheid. Zou het veel uitmaken als ik massief 4 mm koper pak van een ander merk?

Jurjen, je hoort het :).

Laat je overtuigen (en mij ook).

Moet er wel bij zeggen: Aan buizen (underpowered, dat wel) klonken ze ontzettend scherp en schel (veel scheller dan aan mijn Luxman en NADje). Kan dat, ook op laag volume, aan het gebrek aan controle liggen?

Ik denk dat ik meer moeite heb om jou te overtuigen dan mezelf. Het is dat je zo ver uit de buurt woont anders moest je eerst het verschil met de grote NAD en de Rotel pre die er nu aan hangen eens horen.

Buizen kan een optie zijn, maar daar heb ik even niks staan wat power genoeg heeft. En het project met de 4 keer 807 buizen is even uitgesteld.

Wel staat er nog op de planning om het een en ander van Creek uit de winkel een weekend thuis te proberen. Verder moet ik dan nog een keer op pad om nog wat mooie versterkers te zoeken en te beluisteren.

Ik denk dat ik meer moeite heb om jou te overtuigen dan mezelf. Het is dat je zo ver uit de buurt woont anders moest je eerst het verschil met de grote NAD en de Rotel pre die er nu aan hangen eens horen.

Ghehe, naja. Of het mijn speakers zullen worden is wat anders, maar dat zijdezachte hoog waar iedereen het over heeft wil ik wel eens horen dan. Het schijnt te kunnen, daar wil ik me wel van laten overtuigen :)

Wel staat er nog op de planning om het een en ander van Creek uit de winkel een weekend thuis te proberen. Verder moet ik dan nog een keer op pad om nog wat mooie versterkers te zoeken en te beluisteren.

Baat het niet...

Ghehe, naja. Of het mijn speakers zullen worden is wat anders, maar dat zijdezachte hoog waar iedereen het over heeft wil ik wel eens horen dan. Het schijnt te kunnen, daar wil ik me wel van laten overtuigen :)

Baat het niet...

Dat zachte hoog moet echt kunnen, het wordt ook naar mate je maar genoeg kloot in de aansturing steeds beter. Dus er komt een moment dat ik je wellicht kan overtuigen. Dan nog zullen het jouw speakers niet worden gok ik, als ik kijk naar de totaal andere sound die onze setjes hebben ;)

Ik ben nu weer een eind op weg. Vooral en dat blijf ik opvallend vinden is de enorme bagger kwaliteit van een NAD pre aan m'n NAD 2200 eindbak. Nu is die rotel uit een totaal andere prijsklasse nieuw gok ik, maar dan nog... ze moesten zich schamen ;)

Tis een relatief betaalbare receiver toch, die je als pre gebruikt?

Misschien ook niet echt een referentie.

En v.w.b. het 'mijn speakers' worden: Als die dingen geen bakken teveel hoog hadden zou ik ze in elk geval eens eerlijk kunnen beluisteren :)

Guest C J
Tis een relatief betaalbare receiver toch, die je als pre gebruikt?

Misschien ook niet echt een referentie.

En v.w.b. het 'mijn speakers' worden: Als die dingen geen bakken teveel hoog hadden zou ik ze in elk geval eens eerlijk kunnen beluisteren :)

Ik kan je

Tis in elk geval een hele kunst om een versterker te vinden waarop ze niet teveel hoog hebben.

Er hangt nu weer wat anders aan, binnenkort maar weer eens luisteren.

Maar om je even een idee te geven: Op de laatste hear meeting vond ik eigenlijk alle speakers te fel in 't hoog, dus het kan ook aan mijn te goeie oren liggen ;D.

Ik heb ze nu met spikes op de plavuizen staan. Maar ik zou dus moeten gaan experimenteren met nog een steen er onder en ipv de spikes die rubber mat? Ik had gedacht dat de spikes al wel aardig ontkoppelden?

Massief koper van anti cable?? is een mogelijkheid. Zou het veel uitmaken als ik massief 4 mm koper pak van een ander merk?

Ik Quote mezelf maar even ;) Er stonden nog 2 vragen, waar misschien iemand iets zinnigs over kan zeggen :rolleyes:

Guest C J

Ik Quote mezelf maar even ;) Er stonden nog 2 vragen, waar misschien iemand iets zinnigs over kan zeggen :rolleyes:

Spikes ontkoppelen niet, dat is een wijd verbreid misverstand. Door een zware stenen tegel op de vloer te leggen, met daarop weer een rubber dempingsmat en direct daarop de l.s., ontkoppel je juist heel goed. Ik heb uit eigen ervaring ontdekt dat dit een meer dan uitstekend middel is om je l.s. los van alles te krijgen.

Of een ander merk massief koper hetzelfde doet als Anti Cable, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is, dat de koperen kabels van Analysis voor mij tot op dit moment nog altijd ongeslagen zijn. En reken maar dat ik heel, heel veel heb ge

koper is koper

het is juist de mantel die voor problemen zorgt en de klankverschillen veroorzaakt ( dat + de dikte van de kabel natuurlijk)

draad met een natuurlijke mantel van katoen, linnen,zijde,lak of olie achtige substanties werken mijn inziens beter.

na veel experimenteren met verschillende soorten mantels bleek vdhul skyline hybrid het prima te doen tov van mijn eigen prutsels

Ja, ja...Gisteren waren het nog de koperkristallen... Nu is het dus de isolatie...

Vermeende "verbeteringen" door kabels en verbindingssnoeren zijn in vergelijkende tests altijd onbewijsbaar en onaantoonbaar gebleken.

Voor zover men verschillen meende te kunnen horen, kon men toch niet aangeven wat b

Ja, ja...Gisteren waren het nog de koperkristallen... Nu is het dus de isolatie...

Vermeende "verbeteringen" door kabels en verbindingssnoeren zijn in vergelijkende tests altijd onbewijsbaar en onaantoonbaar gebleken.

Voor zover men verschillen meende te kunnen horen, kon men toch niet aangeven wat b

(...) net als er geen veschil in klank is tussen versterkers....weet je nog? . heb jij niet pas een denon gekocht en was je niet aangenaam verrast door de kwaliteit van die denon. niet alleen in meetwaarden maar ook klankmatig.

denk jij dat je de denon en bryston blind van elkaar kan onderscheiden in een abx test :lol:

ik denk het niet

Beste m44,

Dus... als de klank van de Bryston versterker je niet meer bevalt, koop j

(...) net als er geen veschil in klank is tussen versterkers....weet je nog? . heb jij niet pas een denon gekocht en was je niet aangenaam verrast door de kwaliteit van die denon. niet alleen in meetwaarden maar ook klankmatig.

denk jij dat je de denon en bryston blind van elkaar kan onderscheiden in een abx test :lol:

ik denk het niet

Beste m44,

Dus... als de klank van de Bryston versterker je niet meer bevalt, koop j