Jump to content

een oude thorens 166 mkII

james bond
 Share

Recommended Posts

Ik had nog een oude draaitafel staan, een thorens 166 mk2 even een nieuwe kast gemaakt en een andere arm erop, en tot mijn grote verbazing klinkt het ook nog.

wat je niet allemaal kan met een paar oude spullen

493586017_5_n9iP.jpeg

493594643_5_x7iy.jpeg

Zefs de bekkens op het einde van de plaat zijn goed te horen. onvoorstelbaar, maar of het allemaal goed is ingesteld ??

denk dat mijn mitchell hier nog een zware dobber aan krijgt. |(ik hoor geen kraakjes piepjes of zoiets)

enfin, er zit nieuwe olie in het lager, wil niet op 45 toeren zal wel een nieuwe snaar op moeten. Maar het ziet er toch heel anders uit.

nou ik draai weer eff verder.

Ja, dat is inderdaad een rega 250 arm

heb hem nu wat lager gezet.

de armhoogte was niet goed maar wat een gepiel, vooral met de uitlijning van het element wat een drama, maar het speelt weer. en hoe!

Heb gisteren de draaitafel even aangesloten op de hoofdset.

Nou dat viel tegen :confused:

tenminste de phonotrap van de cyrus one, er was iets mis met het hoog het werd wat afgeknepen. Toen hem maar aangesloten op de bluenote Phonotrap. DAT was een verschil gewoon niet normaal meer.

Er was een enorme rust in het geluid, diepte, het hoog was mooi. En dat met een thorens 166MK2 rega 250 arm en een denon 110 element echt heerlijk.

Toen terug naar de mitchell...

uhm ja, verschil is er zeer zeker, er is meer hoog (meer details) en het geluid is iets dieper, het laag is strakker. kortom beter.

Maar voor een probeerseltje van mij.

Wat is audio toch een leuke hobbie.

greetxzzzz

007

• 5 weeks later...

Draai nu weer even met de thorens,

goh wat klinkt dat lekker.

er zit een enorme "drive" in het geluid.

Ondanks dat ik speel met een nad pp2 het klinkt echt heerlijk......

Ik heb dus nu een luxe probleem...........

Echter als ik nu de mitchell weer aansluit, zullen de verschillen minder zijn denk ik. De pp2 haalt er gewoon niet alles uit. De Mitchell zal een iets dieper geluid geven meer stage zeg maar.

De tafel is niet eens naar goeroe henk gegaan. Dus het k

Dat kan jij misschien maar ik niet. Heb altijd problemen met de antiskating. daarnaast heb ik geen scoop.

dan kan het net iets beter.

Een scoop maakt het wel makkelijk aar als je gewoon een test plaat gebruikt dan kan dat ook op het gehoor en voegt een scoop niet veel toe.

je moed dan wel naar piep geluidjes gaan zitten luisteren maar het gaat zeker prima zonder scoop.

Dus onderschat je zelf niet ook jij kan een dt prima af stellen.

Kan net zo goed even naar Sneek rijden is maar twintig minuten. Voordat ik het geld eruit heb van en een scoop/ testplaten dan ben ik minstens twintig jaar verder..