james bond Posted 18 februari 2009 Report Share Posted 18 februari 2009 Ik had nog een oude draaitafel staan, een thorens 166 mk2 even een nieuwe kast gemaakt en een andere arm erop, en tot mijn grote verbazing klinkt het ook nog. wat je niet allemaal kan met een paar oude spullen Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 18 februari 2009 Author Report Share Posted 18 februari 2009 Zefs de bekkens op het einde van de plaat zijn goed te horen. onvoorstelbaar, maar of het allemaal goed is ingesteld ?? denk dat mijn mitchell hier nog een zware dobber aan krijgt. |(ik hoor geen kraakjes piepjes of zoiets) enfin, er zit nieuwe olie in het lager, wil niet op 45 toeren zal wel een nieuwe snaar op moeten. Maar het ziet er toch heel anders uit. nou ik draai weer eff verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 Verrassend he wat er allemaal uit een oude Thorens te halen valt . Wat voor een arm heb je gemonteerd? Is dat een RB 250 ? Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 19 februari 2009 Author Report Share Posted 19 februari 2009 Ja, dat is inderdaad een rega 250 arm heb hem nu wat lager gezet. de armhoogte was niet goed maar wat een gepiel, vooral met de uitlijning van het element wat een drama, maar het speelt weer. en hoe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 Mooie plint. Wat voor hout is dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 20 februari 2009 Author Report Share Posted 20 februari 2009 geen idee, het is gewoon een lat die ik bij de bouwmarkt heb gekocht (hubo) in dit geval eigenlijk bedoeld voor de plint aan een muur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 geen idee, het is gewoon een lat die ik bij de bouwmarkt heb gekocht (hubo) in dit geval eigenlijk bedoeld voor de plint aan een muur. Hoe toepasselijk! Wat zei je, "het is voor een plintH"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 23 februari 2009 Author Report Share Posted 23 februari 2009 ja hhaahahahaha Nee even zonder gekheid, het enige probleem wat ik nu nog heb is dat ie niet op 45 toeren wil, verder is ie "perfect" groet James Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 1 maart 2009 Author Report Share Posted 1 maart 2009 Heb gisteren de draaitafel even aangesloten op de hoofdset. Nou dat viel tegen tenminste de phonotrap van de cyrus one, er was iets mis met het hoog het werd wat afgeknepen. Toen hem maar aangesloten op de bluenote Phonotrap. DAT was een verschil gewoon niet normaal meer. Er was een enorme rust in het geluid, diepte, het hoog was mooi. En dat met een thorens 166MK2 rega 250 arm en een denon 110 element echt heerlijk. Toen terug naar de mitchell... uhm ja, verschil is er zeer zeker, er is meer hoog (meer details) en het geluid is iets dieper, het laag is strakker. kortom beter. Maar voor een probeerseltje van mij. Wat is audio toch een leuke hobbie. greetxzzzz 007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
performance Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Al dat Thorens geneuzel zit tussen de oren Maar ik zal niet ontkennen dat het in de basis prima tafels zijn! Een Linn LP12 wordt niet voor niets een veredelde Thorens genoemd Maar ik zal niet snel een Thorens kopen, zal ook wel tussen de oren zitten Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Niet zelf gefrutseld Kleur van plint vin ik eigenlijk bij jou mooier (als is het doodnormaal vuren of grenen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polar Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Mooi die Thorens draaitafels, hoe eenvoudig kan je iets verbeteren en aanpassen. Is de klank er heel veel op vooruit gegaan en waar uit zich dat in? Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 12 maart 2009 Author Report Share Posted 12 maart 2009 Rustiger, meer diepte in het geluid. Verder is het puur hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 11 april 2009 Author Report Share Posted 11 april 2009 Draai nu weer even met de thorens, goh wat klinkt dat lekker. er zit een enorme "drive" in het geluid. Ondanks dat ik speel met een nad pp2 het klinkt echt heerlijk...... Ik heb dus nu een luxe probleem........... Echter als ik nu de mitchell weer aansluit, zullen de verschillen minder zijn denk ik. De pp2 haalt er gewoon niet alles uit. De Mitchell zal een iets dieper geluid geven meer stage zeg maar. De tafel is niet eens naar goeroe henk gegaan. Dus het k Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 april 2009 Report Share Posted 12 april 2009 De tafel is niet eens naar goeroe henk gegaan. Dus het k Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 12 april 2009 Author Report Share Posted 12 april 2009 Dat kan jij misschien maar ik niet. Heb altijd problemen met de antiskating. daarnaast heb ik geen scoop. dan kan het net iets beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 april 2009 Report Share Posted 12 april 2009 Dat kan jij misschien maar ik niet. Heb altijd problemen met de antiskating. daarnaast heb ik geen scoop.dan kan het net iets beter. Een scoop maakt het wel makkelijk aar als je gewoon een test plaat gebruikt dan kan dat ook op het gehoor en voegt een scoop niet veel toe. je moed dan wel naar piep geluidjes gaan zitten luisteren maar het gaat zeker prima zonder scoop. Dus onderschat je zelf niet ook jij kan een dt prima af stellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 april 2009 Report Share Posted 12 april 2009 Aan de andere kant is een scoop niet ver weg: Er zijn op internet zat progjes te vinden die van een geluidskaart een scoop maken en een simpel USB geluidskaartje (Behringer UCA202 ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 13 april 2009 Author Report Share Posted 13 april 2009 Kan net zo goed even naar Sneek rijden is maar twintig minuten. Voordat ik het geld eruit heb van en een scoop/ testplaten dan ben ik minstens twintig jaar verder.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts