Jump to content

nieuwe luidsprekers

james bond
 Share

Recommended Posts

Helaas valt voor iedere luidspreker een keer het doek, ondanks dat ik heel veel plezier heb beleeft aan mijn b&w dm2 mk2 heb ik besloten om andere luidsprekers te kopen.het zijn zelfbouw luidspekers met een hoog en mid van thiel en partner het laag wordt gestuurd door een seas woofer.

Oude Luidsprekers,

494383543_5_PZGl.jpeg

Nieuwe luidsprekers:

494383699_5_ymcc.jpeg

494383871_5_8ZRn.jpeg

Ondertussen heb ik ze al even en het verschil tussen deze speakers is enorm, zoveel meer diepte het hoog is zijdezacht echt geweldig. wat wel gek is dan koop je nieuwe luidsprekers en dan heb je het idee dat ze er helemaal niet staan, echt irritant maaaaaar oooooh zooo mooi

James Bond

Het is geen eerlijke vergelijking, vind ik.

Met die Thiel drivers zit je meteen in het allerhoogste segment. Dan moet je eerder gaan vergelijken met een B&W 801.

De B&W op de foto is gemaakt met goedkope onderdelen. Niet dat je daar perse geen goede speaker van kunt bouwen...

Een vereiste is natuurlijk dat de Thiels een goed filter hebben, hetgeen nog best een kunst is met die keramische speakers.

En dan kiest men hier nog voor een Seas woofer, want een Thiel lagetonen driver is zelfs bij zelfbouw duur.

Bij Thiel hebben ze ook conussen van diamant. Zouden die wel verkocht worden met die prijzen?

Er zijn leuke driver-merken die je nauwelijks in een betaalbare commerciele luidspreker tegenkomt, zoals Thiel, waarmee je echter nog wel betaalbaar iets zelf kunt bouwen.

Wat dacht je bijvoorbeeld van PHL... De " kleintjes" zijn nog betaalbaar en zoooo goed.

2420_2460.jpg

Dank je wel,

Voor een stel b&w luidsprekers die uit 1979 komen waren ze erg goed

Dit is inderdaad niet echt een eerlijk vergelijk. De techniek is (edit) 30 jaar verder.

Degene die ze gebouwd heeft kan dit erg goed en is goed met filters.

In ieder geval ben ik er erg blij mee

Dit is inderdaad niet echt een eerlijk vergelijk. De techniek is (edit) 30 jaar verder.

*voelt zich als liefhebber van oude Tannoys en andere Engelse luidsprekers ernstig aangevallen*

sorry sorry, maar ben wel liefhebber van engelse luidsprekers en apparatuur. Echter heeft de tand des tijds voor deze b&w's niet stil gestaan er is beter te krijgen.

maar misschien word het tijd voor jou om ...........

DAt was destijds de reden dat ik de b&w's kocht de rest klonk nergens naar. Maar ja toe kwam ik deze tegen het hoog is rustig maar gedetaileerd, maar eigenlijk heb ik niet het idee dat ik naar luidsprekers luister het is alsof ze bij me in de kamer staan en dat was eerder niet zo.

• 2 weeks later...
Moderne speakers te beluisteren?

Heb ik gedaan, ik vind het hoog altijd scherp en lelijk.

Zal wel met de tijdgeest te maken hebben.

Ik denk dat die Cabasse mannetjes je wel zouden bevallen. Alleen de prijs niet, en het misstaat ook erg tussen al die oude meuk :lol:

Mooi hoog is niet lelijk.

M :ph34r: rc

*voelt zich als liefhebber van oude Tannoys en andere Engelse luidsprekers ernstig aangevallen*

Over smaak valt niet te twisten maar ik heb de indruk dat het karakter van het volk te horen is aan de speakers die ze bouwen.

Duitse en Amerikaanse speakers vind ik schreeuwerig, boembas en schel hoog, Engelse klinken more sophisticated, genuanceerder.

Guest kikkervisje

Over smaak valt niet te twisten maar ik heb de indruk dat het karakter van het volk te horen is aan de speakers die ze bouwen.

Duitse en Amerikaanse speakers vind ik schreeuwerig, boembas en schel hoog, Engelse klinken more sophisticated, genuanceerder.

Zooooo, U is een kenner!

p.s. die jongens van de Michelin doen anders niets dan twisten over smaak. :D

Zooooo, U is een kenner!

p.s. die jongens van de Michelin doen anders niets dan twisten over smaak. :D

Zooooo, U is een kenner! Hoe bedoel u??

Zooooo, u is beslist geen kenner en snijdt graag bochten heel kort af! :)

Er zijn heel wat voorbeelden van het tegendeel.

Guest kikkervisje

Ja, maar een mensch kan nu eenmaal niet alle bladen lezen. :D

Die zullen er inderdaad wel zijn, ben echter een beetje Anglofiel als het op speakers aankomt.

ik heb vanaf mijn 15e met jbl gespeeld.

nu helemaal verslaafd aan een ouwe zeldzame engelse bbc monitor.

de jbl's kunnen dingen die deze rogers niet kunnen en andersom.

mijn leven is aan het veranderen, rustiger geworden. wellicht daarom ook de overstap van amerikaans naar engels?

maar er zijn ook schelle engelse speakers en zachte amerikaanse.

maar in de lijn snap ik wel wat je bedoelt.

ben echter een beetje Anglofiel als het op speakers aankomt.

En enigszins bevooroordeeld... ;)

Zeker, maar ik heb zoals je aan m'n avatar kunt zien TL200 van Cambridge Audio (de "oude engelse", dus niet uit china)

met daarin de B139, B110 en T27 van Kef en een Coles (4001?)supertweeters.

Transmissielijnen met ook een pijp achter de B110.

Voor ik ze kocht zijn ze gemodificeerd, o.a. filters en bekabeling, door Musifoon.

Aangestuurd met een Cyrus Two met PSX. Een hele verbetering t.o.v. de Sansui AU d-5 die ik daarvoor had.

Maar het belangrijkste is natuurlijk de beleving van de muziek, ieder z'n eigen smaak en voorkeur (en budget natuurlijk)

Respect.

ben echter een beetje Anglofiel als het op speakers aankomt.

En enigszins bevooroordeeld... ;)

Zeker, maar ik heb zoals je aan m'n avatar kunt zien TL200 van Cambridge Audio (de "oude engelse", dus niet uit china)

met daarin de B139, B110 en T27 van Kef en een Coles (4001?)supertweeters.

Transmissielijnen met ook een pijp achter de B110.

Voor ik ze kocht zijn ze gemodificeerd, o.a. filters en bekabeling, door Musifoon.

Aangestuurd met een Cyrus Two met PSX. Een hele verbetering t.o.v. de Sansui AU d-5 die ik daarvoor had.

Maar het belangrijkste is natuurlijk de beleving van de muziek, ieder z'n eigen smaak en voorkeur (en budget natuurlijk)

Respect.

gemod?

wat dan ?

zit meestal klasse spul in die ouwe jongens. dat maakt het karakter vind ik.