Jump to content

nieuwe luidsprekers

james bond
 Share

Recommended Posts

ben echter een beetje Anglofiel als het op speakers aankomt.

En enigszins bevooroordeeld... ;)

Zeker, maar ik heb zoals je aan m'n avatar kunt zien TL200 van Cambridge Audio (de "oude engelse", dus niet uit china)

met daarin de B139, B110 en T27 van Kef en een Coles (4001?)supertweeters.

Transmissielijnen met ook een pijp achter de B110.

Voor ik ze kocht zijn ze gemodificeerd, o.a. filters en bekabeling, door Musifoon.

Aangestuurd met een Cyrus Two met PSX. Een hele verbetering t.o.v. de Sansui AU d-5 die ik daarvoor had.

Maar het belangrijkste is natuurlijk de beleving van de muziek, ieder z'n eigen smaak en voorkeur (en budget natuurlijk)

Respect.

gemod?

wat dan ?

zit meestal klasse spul in die ouwe jongens. dat maakt het karakter vind ik.

Voor zover ik weet zijn er andere kabels gemonteerd en condensatoren verangen. Maar ik zal eens navraag voor je doen.

Iedereen heeft wel zijn voorkeurs merken. Ik heb een voorkeur voor Nederlandse luidsprekers omdat ze zo realistisch zijn. Maar je moet het wel per model blijven bekijken ! Maar ik vind het wel grappig dat verschillende landen hun eigen sound hebben. Hoe zal dat ook gekomen zijn ?

Maar ik vind het wel grappig dat verschillende landen hun eigen sound hebben. Hoe zal dat ook gekomen zijn ?

Het is een achterhaald beeld dat hardnekkig in de audiovolksmond blijft voortbestaan. Ooit zat er een zekere kern van waarheid in, maar sinds ruim 10 jaar is dat al niet meer het geval. Voor het grootste deel is het een fabel van het type "eierdozen zijn goed voor de akoestiek" of "zilver klinkt helderder".

De "Engelse Sound" was in hoge mate gebaseerd op de mid/hoog combi van Celestion HF1300 en Coles STG 4000. (Harbeth, Rogers, B&W zelfs: de BBC monitoren).

Vandaag heb ik nog met bloedend hart en schreiende ogen een paar door oververhitting overleden Coles' vintage supertweeters vervangen door Visaton 20 mm domes. Want die Coles zijn wel heel mooi, maar je kunt ze eigenlijk niet praktisch gebruiken. Dan gaan ze stuk. Elke realistische belasting is ze al teveel. Eeuwige Maagden, zijn het: begeerlijk, maar per definitie niet te consumeren. Het leven is hard!

Guest kikkervisje
De "Engelse Sound" was in hoge mate gebaseerd op de mid/hoog combi van Celestion HF1300 en Coles STG 4000. (Harbeth, Rogers, B&W zelfs: de BBC monitoren).

Vandaag heb ik nog met bloedend hart en schreiende ogen een paar door oververhitting overleden Coles' vintage supertweeters vervangen door Visaton 20 mm domes. Want die Coles zijn wel heel mooi, maar je kunt ze eigenlijk niet praktisch gebruiken. Dan gaan ze stuk. Elke realistische belasting is ze al teveel. Eeuwige Maagden, zijn het: begeerlijk, maar per definitie niet te consumeren. Het leven is hard!

Een rijke fantasie kan jou niet ontzegd worden. :rolleyes:

Moderne speakers te beluisteren?

Heb ik gedaan, ik vind het hoog altijd scherp en lelijk.

Zal wel met de tijdgeest te maken hebben.

Ik denk dat die Cabasse mannetjes je wel zouden bevallen. Alleen de prijs niet, en het misstaat ook erg tussen al die oude meuk :lol:

Mooi hoog is niet lelijk.

M :ph34r: rc

Daarom heb ik nu AR's ;).

Die misstaan niet bij de oude meuk.

Ik heb de oude meuk trouwens niet omdat ik geen nieuwe meuk kan betalen.

Ik heb de ouwe meuk omdat ik 't mooi vind klinken ;).

Guest kikkervisje

Ik denk dat die Cabasse mannetjes je wel zouden bevallen. Alleen de prijs niet, en het misstaat ook erg tussen al die oude meuk :lol:

Hallooooooooo. En jij presenteert je slechts als een armoedzaaier wanneer je dat goed uitkomt? :rolleyes:

Het geluid is nu nog beter, heb nu een ca 150 eindbak van classe, en een cp 50 voorversterker. DJEEZ dat klinkt.

wordt er helemaal blij van..... :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::D:D:D:D

510976620_5_UBGs.jpeg

Hallooooooooo. En jij presenteert je slechts als een armoedzaaier wanneer je dat goed uitkomt? :rolleyes:

Ik ben een armoedzaaier, leef van een uitkering. Maar als ik zou ontdekken dat nieuwer spul beter klonk, zou ik alsnog proberen iets te vinden dat erop lijkt.

Ik heb een tijdje wat meer geld gehad (da's nu op) en heb met Vincent enzo gespeeld.

Ik vond het allemaal nogal waardeloos.

Mijn cheap ass (naja, 80 euro) Luxman doet het beter dan heel veel andere versterkers, wat mij betreft.

Wat natuurlijk ook belangrijk is te zeggen is dat ik wel meer heb geh