Jump to content

Raven

carl
 Share

Recommended Posts

Ik vindt de pre er zowel van binnen als buiten fraai eruit zien. De buitenkant is gewoon leuk. De binnenkant vindt ik wel heel mooi gedaan, heb er geen verstand van maar het ziet wel uit alsof er over nagedacht is.

Maar zoals Miracle al schreef zal je een 2de hyptheek moeten nemen om de pre te kunnen aanschaffen.

Die Raven draaitafel heb ik ook gehoord en ik vond het erg fraai klinken icm (als ik het goed heb) een Bluenote Boboli element. Een stukje minder verfijnd dan de veel duurdere combinatie met de Jan Allaerts die in de winkel staat, maar ik werd wel helemaal in de muziek gezogen. Zo hoort muziek voor mij ook te zijn. Door deze ervaring ben ik wel weer even aan het denken gezet over het pad dat ik afleg om het muzikale walhalla te bereiken :cool2:

Ik heb die site natuurlijk ook goed bekeken. Kleine Duitse producenten kiezen kennelijk graag voor massa loopwerken. Ik vind zelf dat zwart mooier dan het glimmende van Transrotor. Kwestie van smaak en ik zal er met plezier naar luisteren (en ook een beetje kijken).

Die Raven draaitafel heb ik ook gehoord en ik vond het erg fraai klinken icm (als ik het goed heb) een Bluenote Boboli element. Een stukje minder verfijnd dan de veel duurdere combinatie met de Jan Allaerts die in de winkel staat, maar ik werd wel helemaal in de muziek gezogen. Zo hoort muziek voor mij ook te zijn. Door deze ervaring ben ik wel weer even aan het denken gezet over het pad dat ik afleg om het muzikale walhalla te bereiken :cool2:

Gerald hoi hoi

Niet vergeten op welke set deze Raven stond te spelen ... :D

Mss is je Bluenote DT niet zo ver van je walhalla als je deze op de set hoort waarop deze Raven stond te spelen ...

Gr

Stef

Guest kikkervisje
Ik heb die site natuurlijk ook goed bekeken. Kleine Duitse producenten kiezen kennelijk graag voor massa loopwerken. Ik vind zelf dat zwart mooier dan het glimmende van Transrotor. Kwestie van smaak en ik zal er met plezier naar luisteren (en ook een beetje kijken).

Ben bang dat deze mooie, ongetwijfeld zeer prijzige, draaitafel absoluut niet mooier "klinkt" dan wat jij nu thuis hebt staan. ;)

Ha die Stef!

Klopt natuurlijk helemaal. Dat maakt het ook zo lastig (maar wel leuk) omdat er zoveel oneindige combi's te bedenken zijn. Je kunt ook niet alles uitproberen en de ideale combinatie wordt dan bijna een toevalstreffer.

Mijn Bluenote draaitafel heb ik natuurlijk niet voor niets uitgezocht omdat deze mij voor wat ik op dat moment te besteden had ook het meest aansprak. Deze heeft inmiddels ook wat upgrades gehad: betere interlink en Bellavista lager.

Het is absoluut niet zo dat ik na het horen van de Raven mijn draaitafel meteen wil vervangen. Dat geldt ook voor de Phono 2 (hoewel ik Blue Amp nog mooier vind, maar prijstechnisch is de Phono 2 weer interessanter). Ook vind ik mijn speakers top en heb ik flink ge

Guest kikkervisje
Ha die Stef!

Klopt natuurlijk helemaal. Groeten,

Gerald

Zou je nu echt in het muzikale walhalla geraken alleen door van draaitafel te veranderen? :confused:

Ben bang dat deze mooie, ongetwijfeld zeer prijzige, draaitafel absoluut niet mooier "klinkt" dan wat jij nu thuis hebt staan. ;)

En daar heb je natuurlijk ook weer helemaal gelijk in Kikkervissie hoewel ze allemaal beweren dat een sub chasis anders klinkt dan een massa. Ik denk overigens niet dat ik de Oracle ooit weg doe (maar als ik de toto win koop ik er wel een massa bij!).

"Anders" behoeft toch helemaal niet "minder" te zijn. :confused:

En ook dat ben ik helemaal met je eens Kikkervissie. Maar aan de nadere kant ben ik ook wel een beetje audiofiel en val voor dit soort mooie apparaten. Dat betekent overigens wel dat ik ook nog moet vallen voor de klank. Ik ben zeer nieuwsgierig naar Raven en vind het jammer dat de phono versterker er niet bij is.

Audioselectief krijgt inderdaad de wereldpremiere van de Raven Black Night. De nieuwe toptafel zal aanwezig zijn in Sneek met erop een Breuer Dynamic 8C met Lyra Titan en een Graham Phantom 2 met waarschijnlijk een Miyajima Shilabe (ook al een premi

Audioselectief krijgt inderdaad de wereldpremiere van de Raven Black Night. De nieuwe toptafel zal aanwezig zijn in Sneek met erop een Breuer Dynamic 8C met Lyra Titan en een Graham Phantom 2 met waarschijnlijk een Miyajima Shilabe (ook al een premi

Zo'n dikke direct drive Denon heeft gewoon meer koppel, logisch dat dat beter klinkt...

Heb dit weekend het stukje van Art Dudley in de Stereophile gelezen, vandaar deze opmerking. Maar wellicht dat ik zelf ook wel vind dat er 'no substitute for cubic inches' is in draaitafelmotorland. En doe mij ook maar mono. Heeft alles te maken met muzikale flow. Dat is bij mono gewoon lekkerder en met een dikke motor onder de kap draait alles net nog even wat lekkerder.

En over de Fat Bob vs. Raven, Haudio biedt vast wel een schappelijk inruilprijsje, maak je niet druk. <_<

De kern van het prachtige geluid wat jij hebt gehoord Kraus is ongetwijfeld de plaat van Armstong geweest (welke was het). Een goede opname komt er met behoorlijk spul en zeer goede LS al vlug geweldig uit. Dat neemt niet weg dat ik me zeer verheug op de demonstratie met al dat mooie spul. Met name geinteresseerd in die buizen phonotrappen.

PS hoe vond je Balk - jaren gezeild.