Jump to content

Raven

carl
 Share

Recommended Posts

@AndromedaAudioDesign:

De combinatie van VPI en Koetsu is niet echt m'n ding, net zomin als op de Raven. Ik hoorde meermaals een VPI HRX en TNT 6 met verschillende Koetsu elementen en was er niet echt weg van. Ook op m'n eigen Raven met de Urushi Vermillion en de Jade Platinum vond ik het allemaal wat te traag/loom. Ik moet wel toegeven dat het met de Coral Platinum heel mooi was, maar dan prefereer ik weer de Lyra Olympos. Vandaar dat ik me een originele 'blue body' Parnassus heb aangeschaft. Die heb je namelijk nodig om een Olympos te laten bouwen. Heb je al aan een Lyra gedacht ?

Mijn set is inderdaad bijna klaar. In deze ruimte speelt de set h

• Members

Beste 2x4b,

Ook jij begeeft je nu op het terrein van de smaak. Ik heb zelf ook meerdere mensen laten horen dat een VPI met Koetsu juist wel heel open, schoon en snel kan klinken. Niets van loomheid of traagte (wat vaak wel in de lijn der verwachtingen lag, zelfs Carl kan dit beamen). Juist met de Lyra's heb ik persoonlijk weer wat mindere ervaringen, en dan doel ik juist op TE. Dus TE fel, TE clean. Daar zou ik dan persoonlijk weer niet zo snel voor kiezen om mee te demonstreren.

Zelf zweer ik bijvoorbeeld bij vd Hul elementen, terwijl er ook zat zijn die dit weer niets vinden.

Op het moment dat jij dus aangeeft dat de Raven het fantastisch doet met diezelfde Lyra elementen en niet met Koetsu, ben ik snel geneigd om de Raven een wat romantischer karakter toe te schrijven. Vandaar ook misschien de keuze om in Sneek niet met Allaerts te demonstreren?

Nogmaals, ik heb de tafels simpelweg nog niet gehoord, grote kans dat ik deze neiging dan weer kwijt ben. Echter door te schrijven vanuit jouw smaak (wat ook wel logisch is, hoe kom je anders tot de conclusies) kun je dus van dit soort vooroordelen veroorzaken.

Over mijn eigen tafels wil ik hier niet beginnen, maar laat ik zeggen dat daar

Arden,

Enkel en alleen omdat me dat gevraagd werd ! en ook daarom deed ik het in een apart bericht.

Op de show in het stadion van AZ verleden weekend stond de Raven One te spelen met een Jan Allaerts en dat tot grote tevredenheid van de standhouders en de toehoorders. V.D.H. werkt geweldig op de Raven, dat hoorde ik bij Thomas thuis en ik ken ook mensen die Koetsu mooi vinden op de Ravens, maar ik kan niet anders dan uit mijn ervaring spreken en ik ben nu eenmaal niet zo gek van Koetsu. (weer eigen mening, ik weet het..) Voor mij is dat van het goede (warme) te veel. Ik doe veel optredens en daar krijg ik zelden zin om me in een warm lakentje te wikkelen, dat krijg ik wel van de Koetsu.

Ik weet niet met welke Lyra's jij ervaring hebt, maar noch de Titan i, noch de Skala (en al zeker de Olympos niet) zou ik als fel omschrijven. Ze zijn wel enorm kritisch, maar hard... Ik kan me dat voorstellen bij de vorige generaties en nog een beetje bij de Helikon, maar bij de huidige top Lyra's is dat zeker niet het geval. Dat zal door de Breuer/Titan i op de nieuwe Black Night in Sneek wel aangetoond worden !

Trouwens raar dat je V.D.H. dan niet te fel,... vindt, want deze hebben dat meer dan de Titan i. In november nog hoorde ik mijn Titan i bij Thomas in vergelijking met een VDH Colibri en beide elementen waren naar mijn gevoel geweldig goed.

Waarschijnlijk zal ik op de Doelen aanwezig zijn; is dat niet hetzelfde weekend als de Pluimgraaf-show ?

• Members
[...]

Trouwens raar dat je V.D.H. dan niet te fel,... vindt, want deze hebben dat meer dan de Titan i. In november nog hoorde ik mijn Titan i bij Thomas in vergelijking met een VDH Colibri en beide elementen waren naar mijn gevoel geweldig goed.

Waarschijnlijk zal ik op de Doelen aanwezig zijn; is dat niet hetzelfde weekend als de Pluimgraaf-show ?

Beantwoord via PB, doet niet echt terzake in dit draadje...

Ik ben bankier/verzekeraar in de buurt van Antwerpen... Veel reclame voor m'n zaak kan ik hier niet maken.

Ben gewoon gek van de Raven-tafels... sometimes I get a little over-enthousiastic...

En daar heb ik nu eens geen probleem mee zie, integendeel

Zal wel eens tot bij Colab geraken om The raven te beluisteren :)

Stay enthousiastic

gr

stef

Ik ben bankier/verzekeraar in de buurt van Antwerpen... Veel reclame voor m'n zaak kan ik hier niet maken.

Ben gewoon gek van de Raven-tafels... sometimes I get a little over-enthousiastic...

Nog een Belgje op het forum, we geraken hier nog goed vertegenwoordigd :D:D

Je bent in ieder geval serieus enthousiast moet ik zeggen :D

Nu is mijn nieuwsgierigheid ook officieel gewekt!

Lopen 3 Belgen in de Sahara, zien ze ineens een kraai vliegen ..... oeps.. :o verkeerde topic, sorry! Geintje, jongens! :D;)

OFFTOPIC MODUS ON

Zeg AudioPaul, weet jij hoeveel malen een Nederlander een condoom gebruikt? :blink:

OFFTOPIC MODUS OFF

Ik heb wel eens een Koutsu bij Henk gehoord , ik meen op Bluenote, en die vond ik wel te warm in vergelijking met ik meen een JA. Die bij Arden op de VPI op de Hear bijeenkomst had dat niet. Niet elk type van een merk heeft hetzelfde klankkarakter natuurlijk.

Ik heb nog even een test van de Raven in de Stereophile gelezen. Daar wordt de Raven AC Balance met een Avid Acatus vergeleken. Het verschil zou te vergelijken zijn als tussen een Merlot en een Pinot Noir. De Raven zou dan het best te combineren zijn met een "leaner, more analistical" element zoals Lyra of Transfiguration.

PS Kraus, 1951 was een goed jaar want toen ben ik geboren. Valt je overigens ook op dat Armstrong slist?

@ StefK

Zeker doen, zoals gezegd weten de mannen van Colab wel waar ze mee bezig zijn. Ik leerde ze kennen op de show in Antwerpen vorig jaar.

@StefK en Polleke;

Als je de AC eens wil horen, kan je altijd bij mij terecht. Denk niet dat er momenteel ergens in Belgi

Die review was van de originele AC; ondertussen zijn er de nieuwe voetjes bijgekomen en de nieuwe motorsturing. Zo werd hij ook gereviewed in TAS en die reviewer vond hem muzikaler dan zijn Walker van +40.000 €... en kocht zijn review-exemplaar.

Dat deze Raven tafels op top-niveau presteren, dat wil ik echt wel geloven.

Echter, ik blijf er net als Kraus ook nog steeds bij dat de diverse topmodellen van verschillende fabrikanten elkaar gewoonweg niet veel ontlopen. Opgebouwd met dezelfde arm en element, afgespeeld over dezelfde set en omstandigheden zijn er uiteraard klankverschillen. Zwevend opgehangen tafels zijn vaak wat levendiger, de massaloopwerken wat preciezer met een strakker fundament. De top blijft echter de top.

Zo vind ik een volledig opgeblazen Linn LP12 ook nog steeds een fantastich product, hoe ik over de topmodellen van VPI denk is hier ook wel algemeen bekend.

De Fat Bob's zijn anders, maar ook absoluut niet minder. Ik gaf het al eerder aan, je hebt het dan over smaak, dat kan niemand anders voor je bepalen.

Misschien is zo'n Raven ook wel precies mijn smaak, ik kan er dus nog niets over zeggen. Ik ga me dus (als ik het enthousiasme hierboven zo lees) maar eens zeer aangenaam laten verassen. Je weet het immers maar nooit (en kunnen we deze discussie bij de chinees voortzetten)...

Beste Arden,

Op het gevaar af dat ik de halve wereld over me heen krijg <_<:(

Ook ik dacht lange tijd indien je maar bijpassende componenten matcht, dan komt het helemaal goed, zelfs van verschillende merken kun je tot dezelfde resultaten komen ; )

Maar er zijn hier mensen geweest , die hadden het over drive ! ik dacht oke ik weet niet exact wat drive is , dus..........

Maar inmiddels naar bv een Thorens TD 124 geluisterd ( alweer een tijd geleden ) maar toch en het ding geeft inderdaad drive, heel veel draaitafels kunnen heel mooi klinken met meer of minder drive, maar het verschil is niet heel groot, maar wel bij een TD 124 van Thorens en ook bij een TW- Akustik Raven ONe dit is tot nu toe 1 van de weinige platenspelers waar dit duidelijk waarneembaar is, zonder dat de verfijning ontbreekt.

Dit alles kan natuurlijk een kwestie van smaak zijn , dus over smaak valt niet te twisten.

MvG,

Haudio

Dat de bass lijntjes van je favoriete bassisten net een beetje meer klinken als echte bass lijntjes.

Alles loopt gewoon net een beetje meer als echt. Ik vind dat dit bij de goede DD's niet ten koste gaat van verfijning. Maar dat is mijn beleving.

Guest kikkervisje
Ik ben bankier/verzekeraar in de buurt van .....

Dat van die draaitafel, dat zal allemaal wel. Een veel brandender vraag is nu of er ook verzekeringen bestaan tegen bankiers? <_<

Kom, kom,kom, de pot verwijt de ketel nu dat ie zwart ziet. :D

Geen idee, maar daar weet jij vast wel het antwoord op! :D

3 x

Eerste keer langs buiten, 2e keer binnestebuiten, en 3e keer als kauwgom :D:D

Nee, dan die Belgische condooms... Die kun je van 2 kanten gebruiken zodat men zich niet kan vergissen :rolleyes::D

;)

Ook ik dacht lange tijd indien je maar bijpassende componenten matcht, dan komt het helemaal goed, zelfs van verschillende merken kun je tot dezelfde resultaten komen ; )

Maar er zijn hier mensen geweest , die hadden het over drive ! ik dacht oke ik weet niet exact wat drive is , dus..........

Maar inmiddels naar bv een Thorens TD 124 geluisterd ( alweer een tijd geleden ) maar toch en het ding geeft inderdaad drive, heel veel draaitafels kunnen heel mooi klinken met meer of minder drive, maar het verschil is niet heel groot, maar wel bij een TD 124 van Thorens en ook bij een TW- Akustik Raven ONe dit is tot nu toe 1 van de weinige platenspelers waar dit duidelijk waarneembaar is, zonder dat de verfijning ontbreekt.

Dit alles kan natuurlijk een kwestie van smaak zijn , dus over smaak valt niet te twisten.

MvG,

Haudio

Die drive kom ik eens rustig bij je beluisteren Henk. Wat de natuurkundige verklaring daarvan is vraag ik me echter af. Bij de 124 wordt dat altijd geweten aan het tussenwiel. De Raven heeft echter een snaar. Waar zou het dan aan liggen.

Overigens zit er op die Raven een Phantom en die is ook niet mis natuurlijk.

Ha die Carl,

Lang heb ik gedacht , waar hebben ze het over (drive) wat is dat en waar haal je dat, of bestaat het niet en zit dat drive tussen de oren ; )

Maar gelukkig heb ik het ook kunnen waarnemen, maar het gebeurt niet vaak, het kan heel mooi (realistisch ) klinken heel schoon heel etc.

Maar er kan ook drive inzitten en dit heb ik kunnen waarnemen bij Vinyl op een Thorens TD 124 , maar ook bij een Raven One (nieuwe) daarop gemonteerd een Goldenote (Bluenote) B 5 Titanium arm (799,00 Euro) en een Goldenote (Bluenote) Boboli MC element (499,00 Euro) daarachter een TRI buizen Phono Versterker ( 3999,00 Euro) daarna een Accuphase 280 Voorversterker , ook een Accuphase A 45 Klasse A Eindversterker naar een paar Isophon Vescova D, Oeps! voor mij heel erg mooi .

MvG,

Haudio