Jump to content

Raven

carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb het wel eens eerder gezegd maar bij Henk vond ik tot nu toe de grote Simon York met JA het allermooist. Dat was echter niet iedereen met me eens. Ik denk dat je met al die superdraaitafels wel gelukkig kan worden.

• Members
Ik heb het wel eens eerder gezegd maar bij Henk vond ik tot nu toe de grote Simon York met JA het allermooist. Dat was echter niet iedereen met me eens. Ik denk dat je met al die superdraaitafels wel gelukkig kan worden.

In combinatie met een Allaerts kan ik me dat heel goed voorstellen. Echter, afgelopen weekend hadden wij een show waar oa Grado werd gedemonstreerd. Met de grote Simon York komen deze elementen toch weer wat minder goed uit de verf, en hebben we voor andere draaitafels gekozen...

Guest kikkervisje

In combinatie met een Allaerts kan ik me dat heel goed voorstellen. Echter, afgelopen weekend hadden wij een show waar oa Grado werd gedemonstreerd. Met de grote Simon York komen deze elementen toch weer wat minder goed uit de verf, en hebben we voor andere draaitafels gekozen...

Ja nogal wiedus die Grado`s kunnen zelfs niet bij een Allaert in de schaduw staan. Welke draaitafels heb je nu gebruikt?

• Members
[...]

Ja nogal wiedus die Grado`s kunnen zelfs niet bij een Allaert in de schaduw staan. Welke draaitafels heb je nu gebruikt?

Dat een Allaert op een hoger niveau zou presteren zegt nog niet zo veel over het loopwerk. In ieder geval was de combinatie Grado/Simon York niet naar aller wens, en hebben we voor Acoustic-Signature gekozen. In deze opzet kwamen de Grado's beter uit de verf. Dit zegt verder niet zoveel over de kwaliteit van de Simon York, die staat buiten kijf, het is alleen geen gouden combinatie met Grado...

Even ter informatie: Tri laat uitsluitend de kasten en frontplaten in China fabriceren, de soldeerbout wordt pas gehanteerd in Japan :D :biggrin: :D

Dan heeft Henk toch weer gelijk ........

Guest kikkervisje

Klik op de link en gij zult een Tri buizen Phono Versterker aanschouwen, geschikt voor 3 platenspelers.

MvG,Haudio

Maar drie??? :ph34r::unsure:

Wel 6! :D

!BNnzM5Q!2k~$(KGrHgoOKi0EjlLmWv%20IBJqqvJ08W!~~_1.JPG

Vacuum Tube Phono Equalizer TRIODE TRV-EQ3SE(MM/MC)

TRIODE TRV-EQ3SE adopts top quality super permalloy core MC trans to drive super low impedance cartridges. The equalizer equips NF type to get high SN rate.

Amplifiers are supplied with ECC803S (JJ) high trustful tube, aiming quality-up.

Power supply is equipped 5AR4 vacuum tube to supply smooth DC power.

Users can control all action at the front panel. MM,MC1,MC2,MC Low,MC high,Low Cut Filter

Rear panel equips 2 big size grand terminals for earth, playing analog sound.

SPECIFICATION

Circuit Type NF type Phono Equalizer

Input Sensitivity MM:1.5mV / MC Low: 0.23mV, MC High: 0.19mV

Input Impedance MM: 47kΩ / MC 2-47Ω

Frequency Response 10Hz-70KHz(−1dB)

THD

0.1%

Signal-to-Noise Ratio MM: 90dB / MC: 87dB

Channel Separation

>90dB

Rear Cave Declination

Hoe dingen zo samen komen toevallig zag ik in de Duitse LP een test van de Tri componenten.

Zaterdag op cursus bij Menno v/d Veen hebben we de ingewanden van de Tri SE 300B bekeken. Duidelijk door beter betaalde japanners gedaan, zag er bijzonder netjes gesoldeerd uit B) Voor de rest ben ik er niet

Hoe dingen zo samen komen toevallig zag ik in de Duitse LP een test van de Tri componenten.

Zaterdag op cursus bij Menno v/d Veen hebben we de ingewanden van de Tri SE 300B bekeken. Duidelijk door beter betaalde japanners gedaan, zag er bijzonder netjes gesoldeerd uit B) Voor de rest ben ik er niet

Informeerde er ook naar..., maar besloot het niet te doen, want zoals in de advertentie staat worden deze 100v modellen uit Japan geleverd met een externe trafo en dat kan volgens mij de prestaties niet echt bevorderen.

Met een beetje pech komen ze de EU niet eens binnen... (geen CE-keuring)

Waarschijnlijk kocht Dhr. V/D Veen hem bij een distributeur/dealer.

Hoe komt Menno nu aan zo'n versterker die nauwelijks op de markt is.

Carl in Meise bij Brussel worden de Tri amps ook te koop aangenoden hoor ...

Hifi winkel zoals een andere

Daar staat ook de 300B op de lijst, phonoamp niet denk ik

Gr

stef

Informeerde er ook naar..., maar besloot het niet te doen, want zoals in de advertentie staat worden deze 100v modellen uit Japan geleverd met een externe trafo en dat kan volgens mij de prestaties niet echt bevorderen.

Met een beetje pech komen ze de EU niet eens binnen... (geen CE-keuring)

Waarschijnlijk kocht Dhr. V/D Veen hem bij een distributeur/dealer.

Ik heb de voeding uitgebreid bekeken -maar niet aan 100V gedacht- en het leek mij gewoon standaard 230V zonder aanhangsels.

Menno zei dat hij hem als lesmateriaal voor zijn cursussen aangeschaft heeft, misschien daarom. (en aftrekbaar natuurlijk :rolleyes: )

Daarbij is de vraag natuurlijk hoeveel dat apparaat netto aan huis kost. Vadertje staat zal ongetwijfeld ook zijn deel willen hebben. Bij een apparaat uit de US heb je bijvoorbeeld een bijtelling van zo'n 18 % BTW en 10 % invoerrechten. Als je ook garantie e.d rekent .......

Ik heb wel eens wat dingetjes gekocht in de US maar dat ging dan om onderdelen die hier niet of nagenoeg niet te krijgen zijn. Weet je als de show bij Audioselectief door moet gaan moeten Henk en anderen ook wat verdienen. Zo werkt het wel.

Herinner me dat er vorig jaar (maart/april) op een show hier in Antwerpen al Tri monoblokken te beluisteren waren... Grote jongens met 2 x 100w in triode ofzo... Dat was voor mij de eerste keer dat ik het merk tegenkwam.

Daarbij is de vraag natuurlijk hoeveel dat apparaat netto aan huis kost. Vadertje staat zal ongetwijfeld ook zijn deel willen hebben. Bij een apparaat uit de US heb je bijvoorbeeld een bijtelling van zo'n 18 % BTW en 10 % invoerrechten. Als je ook garantie e.d rekent .......

Ik heb wel eens wat dingetjes gekocht in de US maar dat ging dan om onderdelen die hier niet of nagenoeg niet te krijgen zijn. Weet je als de show bij Audioselectief door moet gaan moeten Henk en anderen ook wat verdienen. Zo werkt het wel.

Als je doet zoals ik gedaan heb, nl een mail sturen nr de importeur met de vraag of je een prijslijst krijgt van de Tri apparaten op particulier niveau, dan zou je dat vele kopzorgen gespaard hebben.

En kom nu niet zeggen dat je niet weet wie de importeur is in Belgi

[Als je doet zoals ik gedaan heb, nl een mail sturen nr de importeur met de vraag of je een prijslijst krijgt van de Tri apparaten op particulier niveau, dan zou je dat vele kopzorgen gespaard hebben.

[Als je doet zoals ik gedaan heb, nl een mail sturen nr de importeur met de vraag of je een prijslijst krijgt van de Tri apparaten op particulier niveau, dan zou je dat vele kopzorgen gespaard hebben.