Jump to content

Stereo en plakken...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Een speaker met een geringe afstraling heeft minder last van de kamer dan omgedraaid. In die zin is het zoals altijd weer zoeken naar het ideale compromis.

Zoals ik het altijd heb begrepen is e.e.a. gewoon meetbaar. Dit geeft Andro ook al aan in zijn post. Het is dus een keuze van McIntosh om het zo te doen, dat zegt Transtec ook. Dat zou niet mijn keuze zijn. Het verbaast me ook een beetje omdat ze meer dan uitstekende versterkers bouwen, die uit een speaker echt een wolk van muziek kunnen toveren.

Zoals ik het altijd heb begrepen is e.e.a. gewoon meetbaar. Dit geeft Andro ook al aan in zijn post. Het is dus een keuze van McIntosh om het zo te doen, dat zegt Transtec ook. Dat zou niet mijn keuze zijn. Het verbaast me ook een beetje omdat ze meer dan uitstekende versterkers bouwen, die uit een speaker echt een wolk van muziek kunnen toveren.

Die wolk is er dan ook echt w

Tja, ieder zo zijn ding. Ik vind opgeprikt moeten zitten luisteren omdat het stereobeeld anders uit het lood valt maar krampachtig gedoe. Heb speakers gehoord waar je je hoofd nog geen 20 cm kon bewegen, absurd gewoon.

Ik weet wel, in de concertzaal is het ook niet de bedoeling dat je heen en weer waggelt enzo. Maar daar heb je wel in een hele ruime cirkel een goed geluid.

;)

Tja, ieder zo zijn ding. Ik vind opgeprikt moeten zitten luisteren omdat het stereobeeld anders uit het lood valt maar krampachtig gedoe. Heb speakers gehoord waar je je hoofd nog geen 20 cm kon bewegen, absurd gewoon.

Ik weet wel, in de concertzaal is het ook niet de bedoeling dat je heen en weer waggelt enzo. Maar daar heb je wel in een hele ruime cirkel een goed geluid.

;)

Zolang je op je stoel blijft zitten is het met de McIntosch speakers ook geen probleem... Integendeel... :wub:

Guest kikkervisje
De kok welke die gemaakt heeft is een waarlijk Keukenprins, een soort Bocuse, en daar kan toch geen kok tegen op.

Grappig dat je in dit verband Bocuse noemt. Lees dit maar eens :D

:D:D:D Hee. Ja, enig en nog wel een verhaal door Mac van Dinther ooit hij heeft mij in een grijs verleden eens geintervieuwd voor een landelijk ochtendblad. (voor een totaal andere liefhebberij :rolleyes: )

• 2 months later...
Plakken aan de speakers is iets wat zeer vaak voorkomt, gisteren bij Rhapsody

naar de Master en de Avalon geluisterd, plakken no way. ruimtelijk dynamiek

alles wat muziek nodig heeft. Thuis gekomen hoe doen zij dat toch

Op google gezocht naar dit fenomeen er zijn in Nederland maar een handje vol

mensen die dit goed kunnen. Ik ga dinsdag weer terug ik zal het hun vragen.

JB,

Welke Master en Avalon heb je beluisterd en waarop?

Groet,

Ar.