Jump to content

To spike or not to spike

s_k
 Share

Recommended Posts

Nou heb ik een setje AR2ax speakers erbij.

Vijf tientjes, briljante dingen.

Alleen dat laag... Diep en goed, maar soms wel een beetje 'out of control'.

De hele ruimte doet mee, het wil wel een beetje dreunen. Speakers optillen los wel wat op, dus ik denk dat spikes een goede optie zijn.

Vraag is dus: Ontkoppel ik mijn stands van de vloer m.b.v. spikes en zet ik de speakers op rubber blokjes (ofzo) op de stands, of ontkoppel ik de speakers van de stands en zet ik de stand op rubber blokjes?

Of is het misschien een idee om de hele spikes te vergeten en het geheel maar op rubber blokjes te zetten?

Waarom rubber blokjes: Ik heb een tijd terug stukken van van die grove tegels gekregen die op speelplaatsen liggen. Geven heel weinig mee en dempen erg goed (leuk voor bookshelfs etc.).

Denkt u mee?

Waarom rubber blokjes: Ik heb een tijd terug stukken van van die grove tegels gekregen die op speelplaatsen liggen. Geven heel weinig mee en dempen erg goed (leuk voor bookshelfs etc.).

Denkt u mee?

Dan is het toch opgelost .........?

Spikes werken vooral goed als je een betonnen ondervloer hebt. Op een houten plankenvloer helpen ze goed om de vloer als klankkast mee te laten doen, vooral met de bassen.

;)

Klopt. Ik heb dan ook een betonnen vloer ;).

Het zijn gesloten speakers.

Niet schrikken!

DSCF2883.jpg

DSCF2890.jpg

Ik heb ook niet bedacht dat 't er zo begaaid uit moet zien, gelukkig hebben ze genoeg energie gestoken in hoe het klinkt (en zo hoort het). Het is een gewone drieweg. Rechtsboven lijkt een baspoort met iets erin, maar da's een middentoner :)

Moet ze uiterlijk nog opknappen, maar ze werken prima.

Heb wel het belangrijkste werk al gedaan:

DSCF2893.jpg

Nieuw randje.

Zag er zo uit:

IMG_5195.jpg