Jump to content

Luisterplaats waarneming

stefk
 Share

Recommended Posts

bij mij staat er iets tussen de speakers, voor de speakers maar stereo beeld is prachtig.

diep, wijd, en prima geplaatst.

en vooral groots.

Hoi iedereen,

Sinds kort heb ik de akoestiek een beetje aangepakt

Ben aan het schuiven gegaan met luidsprekers en zitbank.

Volgende waarneming heb ik vor de 1e keer met deze luidsprekers ontdekt ... heb deze speakers nu 9j

Graag had ik geweten of dit nu prima is of juist heel fout?

Luidsprekers staan iets meer uit elkaar dan vroeger, ik speel terug in de lengte van de woonkamer, kheb tapijt uit ikea tegen de muur gehangen en eentje op de grond voor de reflectiesen een beetje op te vangen want twas nogal een gekletter rond mijn oren. Soit

Hart van de woofer staat een kleine meter van de zijmuur en zo'n 1m30 van de straatkant

Ik was naar PJ Harvey aant luisteren. Als ik een beetje nr rechts draaide met mijn hoofd, volgde PJ mee, draaide ik naar links, PJ volgde niet

Per toeval rek ik mij uit goe ver tegen de leuning en toen merkte ik dat PJ niet meer meevolgde

Zetel een goeie tien cm naar achter, terug zelfde nummer luisteren, terug eens R en L draaien, wat bleek, PJ staat steeds in het midden te zingen en spelen, idem dito als Nick Cave, The Stranglers ...

Kortom iedere plaat of CD die ik deze ochtend speelde en waarvan de zang en instrumnten in het midden worden afgebeeld, bleven in het midden waar te nemen, maakte niet uit hoe ik mijn hoofd draaide.

Wanneer "plakt" er iets aan de speakers, als het links of rechts gemixed is ... dan hoor je het duidelijk uit de speaker komen ... storen doet het niet tot nu toe

Tanx voor de feedback

Stef

Beste Stef,

Volgens mij heb je de ideale opstelling gevonden hoor. Als het stereobeeld haast rotsvast blijft staan terwijl je van plaats verandert, heb je het dik voor elkaar. Ik heb zelf ook tijden lopen schuiven met mijn speakers. Op een gegeven moment vond ik een plaats, waarbij het stereobeeld echt in de diepte en de breedte vergrootte. Zelfs als er nu iemand voor

bij mij staat er iets tussen de speakers, voor de speakers maar stereo beeld is prachtig.

diep, wijd, en prima geplaatst.

en vooral groots.

Wat staat er tussen? Een zachte fauteuil heeft een andere invloed dan een groot wandmeubel. Het hangt ook nog af van "hoe" het ertussen staat. Een kast tegen de muur en de luidsprekers een halve meter voor de muur is weer anders dan als de voorzijde van de luidsprekers en het object ertussen op gelijke hoogte staan.

Hoi iedereen,

Sinds kort heb ik de akoestiek een beetje aangepakt

Ben aan het schuiven gegaan met luidsprekers en zitbank.

Volgende waarneming heb ik vor de 1e keer met deze luidsprekers ontdekt ... heb deze speakers nu 9j

Graag had ik geweten of dit nu prima is of juist heel fout?

Luidsprekers staan iets meer uit elkaar dan vroeger, ik speel terug in de lengte van de woonkamer, kheb tapijt uit ikea tegen de muur gehangen en eentje op de grond voor de reflectiesen een beetje op te vangen want twas nogal een gekletter rond mijn oren. Soit

Hart van de woofer staat een kleine meter van de zijmuur en zo'n 1m30 van de straatkant

Ik was naar PJ Harvey aant luisteren. Als ik een beetje nr rechts draaide met mijn hoofd, volgde PJ mee, draaide ik naar links, PJ volgde niet

Per toeval rek ik mij uit goe ver tegen de leuning en toen merkte ik dat PJ niet meer meevolgde

Zetel een goeie tien cm naar achter, terug zelfde nummer luisteren, terug eens R en L draaien, wat bleek, PJ staat steeds in het midden te zingen en spelen, idem dito als Nick Cave, The Stranglers ...

Kortom iedere plaat of CD die ik deze ochtend speelde en waarvan de zang en instrumnten in het midden worden afgebeeld, bleven in het midden waar te nemen, maakte niet uit hoe ik mijn hoofd draaide.

Wanneer "plakt" er iets aan de speakers, als het links of rechts gemixed is ... dan hoor je het duidelijk uit de speaker komen ... storen doet het niet tot nu toe

Tanx voor de feedback

Stef

Beste Stef,

Volgens mij heb je de ideale opstelling gevonden hoor. Als het stereobeeld haast rotsvast blijft staan terwijl je van plaats verandert, heb je het dik voor elkaar. Ik heb zelf ook tijden lopen schuiven met mijn speakers. Op een gegeven moment vond ik een plaats, waarbij het stereobeeld echt in de diepte en de breedte vergrootte. Zelfs als er nu iemand voor

Naja het kan wel eens de oorzaak van je probleem zijn.

Sorry hoor maar ik heb het NERGENS over een probleem maar over een waarneming :angry:

Gr

Stef

Wist niet dat je kwaad werd.

Ook verkeerde hulp kan goed bedoeld zijn.

Ik zal me er niet meer mee bemoeien, vind het wel jammer dat je zo onaardig doet.

Naja het kan wel eens de oorzaak van je probleem zijn.

Sorry hoor maar ik heb het NERGENS over een probleem maar over een waarneming :angry:

Gr

Stef

Wist niet dat je kwaad werd.

Ook verkeerde hulp kan goed bedoeld zijn.

Ik zal me er niet meer mee bemoeien, vind het wel jammer dat je zo onaardig doet.

Stijn ik ben al lang niet meer kwaad en zo kwaad ben ik niet en zeker niet persoonlijk...

Maar als je de pretentie hebt om te openen met, goed bedoeld, sorry ik heb het topic niet gelezen ... ;)

En vervolgens het hebt over schuiven met luidsprekers, mss ligt het aan je set tussen de speakers enz ... allemaal goed bedoelde opmerkingen, maar die dingen weet ik zelf al ... hear en elders op www is er al veel gepend over luidsprekerplaatsing. Ik zoek een eventuele verklaring voor mijn waarneming.

Ik heb geen probleem met mijn stereogeluid, ik heb bepaalde zaken opgemerkt en die heb ik gepost :)

Dus Stijn go on, en laat je niet afschrikken dr 1 reply van mij, een angry smile is geen angry smile die persoonlijk bedoelt is maar een reaxie op het woordje probleem ... snappie

Greetz

Stef