Langspeelplaat Posted 22 februari 2009 Report Share Posted 22 februari 2009 Ik dacht ik moet toch nog een topic openen omdat ik door de bomen het bos niet meer zie. Je moet natuurlijk gewoon gaan luisteren alleen het is toch handig als je van te voren ergens op in kan zetten. Ik heb nu de driade's verkocht en die hoeven ook niet meer terug te komen. Realistisch is natuurlijk heel fijn alleen eigenlijk hou ik toch van flinke sub bas op een hoog volume. Omdat ik later toch de PA kant op ga zit ik ook te twijfelen om gewoon een PA luidspreker te kopen zoals deze : http://www.feedback.nl/?b=120120&a=102. Ik ga a.s vrijdag eens luisteren en zie wel hoe het klinkt. We willen telkens ''live'' muziek in de kamer, waarom zou een PA luidspreker dan niet goed zijn. Maar het zal toch al wel een enorme overstap zijn, en de buurman zal spontaan ontbranden door het volume (wat hij nu ook al wel doet ) en ik vind een hifi luidspreker meer stijl hebben. Dus ik zou eigenlijk een nieuw merk met een nieuw soort geluid. Hoog moet er wel zijn maar te veel hoog vind ik toch vaak schel. Ik zoek eigenlijk gewoon ervaringen die zeggen van wow dat vind ik een goede luidspreker met veel SUBbass (echt laag en strak) die ook nog eens op een goed volume (ja ik weet het mijn oren...) kunnen draaien. Versterker kan ik nu niet vervangen (Marantz pm7001k.i) dus een hoge gevoeligheid is ook wel handig (95dB/watt) In club's/disco's/enz erger ik mij altijd enorm doordat van het hoog enorm pijnlijk is. Vaak zijn dit bose sythemen. Ik denk dat een goede PA luidspreker iets te duur is maar een monitor kan denk ik wel wat zijn Ik ben echt een beetje in een zogenaamde luidspreker crisis... Opties tot nu toe : http://link.marktplaats.nl/231534539 http://www.feedback.nl/?id=26&a=207&am...mp;treeID=6_4_1 Budget : E650,- Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 22 februari 2009 Report Share Posted 22 februari 2009 Nou, een 15 inch hoog-rendement woofer in een kleine kast, dat betekent heel hard maar weinig laag. Daar komt onder de 60 Hz niks meer uit. En voor 400 Euries verwacht ik geen mooie hoorn met 2 inch driver, dus het midden en hoog kan wel eens pijnlijk zijn. Je zoekt eigenlijk een hifi speaker met een hoog rendement die flink hard kan. Een echte 95dB/1W/1m is moeilijk te vinden voor weinig geld. Je zou eens naar JBL kunnen kijken/luisteren. Of een goedkopere studio speaker bij een muziekwinkel kan ook een oplossing zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 februari 2009 Report Share Posted 22 februari 2009 Ik had in een ander topic deze speakers geplaatst: Maar ik zie nu dat je budget Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 februari 2009 Report Share Posted 22 februari 2009 Ik zag dat mijn zoon nog een kapotgespeelde PA subwoofer had staan. Hierin is de speaker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 februari 2009 Report Share Posted 22 februari 2009 Okay, subtiel is anders, maar ik denk wel dat ze het leuk doen op rock enzo http://www.mackie.com/home/showimage.html?...MED_sa1530z.jpg Even versterker inruilen voor mengpaneeltje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 februari 2009 Report Share Posted 22 februari 2009 Als je echt wilt knallen, en het moet ook nog mooi klinken ga eens op zoek naar iets van het oudere JBL. Een JBL 4425 (klik) bijvoorbeeld. Deze zal vast boven het budget zijn, maar dat zullen de hoogrendementspeakers die goed klinken voorlopig ook wel blijven. Echte PA speakers wil je niet in huis hebben. Die kasten zijn ontwikkeld om in heel grote ruimten te knallen, niet in een woonkamer. Zeker een 2" hoorndriver zal je in een woonkamer niet vrolijk van worden. In een woonkamer is een 1" driver al meer dan voldoenden, en dan moet de hoorn ervoor al niet te klein zijn. Dan zijn de gebruikte filters in PA speakers ook niet gemaakt voor in de woonkamer en/of hifi versterkers, maar voor PA/100volt versterkers. Je kan met PA speakerunits een heel mooie hifi speaker bouwen, maar dan moet je wel wat van speakerbouw en filtering afweten om het mooi te laten klinken. Ik denk, met dit budget dat je op dit moment het best deze Cerwin Vega's eens een kans moet geven. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 22 februari 2009 Author Report Share Posted 22 februari 2009 Ja, Ik ga toch wel voor een hifi luidspreker omdat ik toch wat subtiliteit wil. Alleen die gewoon wat meer subbas hebben en gewoon lekker hard gaan. Zal dit wat zijn : http://link.marktplaats.nl/227805078 of dit http://link.marktplaats.nl/231534539 of http://link.marktplaats.nl/231626830 Ik wil namelijk wel gewoon veel detail alleen ik wil de bass partijen wat beter kunnen horen. Zo vaak kan ik namelijk niet hard spelen, alleen als het kan zit ik wel een beetje de grenzen van de luidsprekers op te zoeken. De versterker heeft trouwens geen krimp (blijft lauw ). Gewoon een wat warmer geluid met een goede bass weergave zelf vind ik die luidsprekers uit de jaren 70 altijd erg lekker klinken. En je koopt ze voor een prikkie heeft hier iemand ervaring met het merk Tannoy ? Sorry dat ik zo veel vragen stel alleen ben echt te weg even kwijt PA moet je denk ik toch veel meer geld voor hebben. Anders zit je met het geluid wat ze ook in club's hebben en dat is verschrikkelijk (...... mompelt iets met bose... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 februari 2009 Report Share Posted 22 februari 2009 Die JBL E60 zal heel erg tegen gaan vallen na wat je gewend bent, die Tannoy Revolution geeft niet bepaald meer bass als wat je had, maar die Tannoy Saturn 8 is een heel mooie speaker. Ik heb hier het kleinere broertje daarvan, de S6 in LCR uitvoering, en die klinken verbazingwekkend goed voor wat het gekost heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 februari 2009 Report Share Posted 22 februari 2009 Is een losse sub niet wat voor je? kan je het naar smaak inregelen en wil je echt luisteren dan zet je hem uit. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 februari 2009 Report Share Posted 22 februari 2009 zoek een leuke stage accompany speaker op MP ofzo. anders voor diepe strakke bas. cerwin vega, quadral , oudere philips daar kun je voor 650,- echt wat leuks kopen 2e hands dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 22 februari 2009 Author Report Share Posted 22 februari 2009 Ik zal het bijhouden ik wil een diepe zware bass. Pa ben ik toch weer van af omdat je daar toch enorm veel geld voor moet uitgeven willen je oren niet bloeden van het hoog. Een sub geef weer allemaal afstel problemen en ik vind het mooi om het van 2 luidsprekers te laten komen i.p.v 1 sub. Ik ben echt een sub hater. Ik probeer die tannoy te krijgen voor 400/500 Nogmaals bedankt voor de tips, eigenlijk vind ik het zonder luidsprekers ook wel weer rustig (lekker met de hoofdtelefoon luisteren... ) Pa was gewoon een hersen dwaling daar is het idd totaal niet geschikt voor. Moet wel eens in verdiepen voor later (lijkt mij namelijk nogal leuk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 februari 2009 Report Share Posted 22 februari 2009 met PA is niks mis hoor daarom zeg ik stage accompany. daar heb ik een paar jaar mee gespeeld. mid hoog is door ribbon gedaan. er is in feite geen verschil (klankmatig) tussen Pa en hifi. het is er wel maar overlapt elkaar een heel stuk. PA heb ik ook heel verfijnd gehoord en goed plaatsend. ik heb ook tetterende hifi speakers gehoord. ik speel zelf met een PA versterker. deze speelt menig high end bak eruit qua muzikaliteit. tannoy zou ik persoonlijk niet voor gaan mits het vintage is. jbl gaat nooit heel diep. waarom niet een paar IMF's opzoeken op MP. die gaan gegarandeerd laag de 50 of de 80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 23 februari 2009 Report Share Posted 23 februari 2009 Ik zal het bijhouden ik wil een diepe zware bass. I've said it before. I'll say it again. acoustic research AR2, AR2ax, AR3. Je bent van harte welkom om naar mijn speakers te komen luisteren. 71 euro inclusief nieuwe randjes. Diep en strak laag. Ondanks de relatief grote woofer opvallend snel en strak, maar niet hol. Het midden geeft een goed 'live' gevoel, zonder schreeuwerig te worden. Als het moet knallen doet het dat, als het moet scheuren doet het dat, maar een stukje Rossini klinkt zo subtiel als 't zijn moet. Zijdezacht hoog. Heel veel detail. Bij de Ar3's heb je een flinke versterker nodig, maar de AR2ax doet het prima aan mijn 2x30 watt Luxman. En ja, het klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 23 februari 2009 Author Report Share Posted 23 februari 2009 Bedankt voor de suggestie klinkt goed maar er zijn er erg weinig van op mp. Zal een nieuwere versie ook nog goed zijn : http://link.marktplaats.nl/227911544 Als ik google moet geloven is de bass wat slapjes. maar ik ga dit merk zeker in de gate houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 23 februari 2009 Report Share Posted 23 februari 2009 Op marktplaats staan speakers van Xanadu aangeboden. De DS14 valt binnen jouw budget. Ga daar eens naar luisteren. Het laag gaat behoorlijk diep en is zeer strak. Daarnaast doet deze speaker nog een schepje bovenop alles wat je mooi vond aan de Driades. Echt een aanrader! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 23 februari 2009 Author Report Share Posted 23 februari 2009 Had ik ook al gezien, het is in de buurt en ik denk dan ik hem voor 350 wel kan krijgen. Alleen ik wil het liefst een wat grotere luidspreker die als ik zo hard kan draaien dat ook wel gaat. Het verhaal van S_K klinkt erg goed. Dan maar een tijdje met Mission 711 luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 februari 2009 Report Share Posted 23 februari 2009 Ik zal het bijhouden ik wil een diepe zware bass. I've said it before. I'll say it again. acoustic research AR2, AR2ax, AR3. Je bent van harte welkom om naar mijn speakers te komen luisteren. 71 euro inclusief nieuwe randjes. Diep en strak laag. Ondanks de relatief grote woofer opvallend snel en strak, maar niet hol. Het midden geeft een goed 'live' gevoel, zonder schreeuwerig te worden. Als het moet knallen doet het dat, als het moet scheuren doet het dat, maar een stukje Rossini klinkt zo subtiel als 't zijn moet. Zijdezacht hoog. Heel veel detail. Bij de Ar3's heb je een flinke versterker nodig, maar de AR2ax doet het prima aan mijn 2x30 watt Luxman. En ja, het klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 24 februari 2009 Report Share Posted 24 februari 2009 Ik heb ALS40's gehad (klein? Nou nee ;D). Ik heb persoonlijk nog geen flips speaker gehoord die goed klinkt. Het is leuk spul voor 25 euro, maar onder de 50 euro heb je zoveel betere speakers. Hoewel het laag soms best aardig is blijft het hoog lelijk schel. @ Langspeelplaat: Vorige keer dat ik keek stonden er 5 sets 2 en 3 online. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 24 februari 2009 Author Report Share Posted 24 februari 2009 Ik vind oude luidsprekers (jaren '70) inderdaad gewoon fijn klinken. Zal dit ook niet eens wat zijn : http://link.marktplaats.nl/231940162 ? S_K ik ga maar eens kijken naar die Ar luidsprekers. Zoals jij het omschrijft past het exact met wat ik zoek. Voor dat geld kan je er geen buil aan vallen ? Wat zijn de normale prijzen (aas op de AR3) en maken ze gebruik van foam randen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 februari 2009 Report Share Posted 24 februari 2009 Ik vind oude luidsprekers (jaren '70) inderdaad gewoon fijn klinken. Zal dit ook niet eens wat zijn : http://link.marktplaats.nl/231940162 ? S_K ik ga maar eens kijken naar die Ar luidsprekers. Zoals jij het omschrijft past het exact met wat ik zoek. Voor dat geld kan je er geen buil aan vallen ? Wat zijn de normale prijzen (aas op de AR3) en maken ze gebruik van foam randen ? die revox vind ik persoonlijk erg leuk. merk heeft zowiezo mooie spullen gemaakt. @ s_k. ik zei niet dat philips goed klinkt maar verassend laag gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 24 februari 2009 Report Share Posted 24 februari 2009 Ja, eensch. Ik heb jaren naar 467's geluisterd dus ja, dat kan ik met je eens zijn. Maargoed. We kunnen het niet altijd eens zijn. Neem nou die revox Ik vind het heel erg slappe happerig klinken. Duf, weinig detail, weinig laag voor zo'n gigantische kast. Beetje erg saaie speaker. Misschien noemen anderen het neutraal, geen idee. In elk geval niet muzikaal. Als ik iets van revox koop moet het spoeltjes hebben . Al was ik best te spreken over mijn revox tuner, maar hun luidsprekers vind ik niet spectaculair. En z Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 februari 2009 Report Share Posted 25 februari 2009 Philips luidsprekers worden vrijwel nooit op de juiste waarde geschat. Over het algemeen waren ze veel beter dan men destijds beweerde. Maar MFB ("Motional FeedBack" was (en Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 26 februari 2009 Report Share Posted 26 februari 2009 "een echte speaker doet het in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 26 februari 2009 Report Share Posted 26 februari 2009 Philips luidsprekers worden vrijwel nooit op de juiste waarde geschat.Over het algemeen waren ze veel beter dan men destijds beweerde. Maar MFB ("Motional FeedBack" was (en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 28 februari 2009 Author Report Share Posted 28 februari 2009 Driade 103 MKII http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...mp;#entry336900 Eind goed al goed.. Bass niets te klagen, volume oorverdovend en strak. Grote : Enorm !!! Ben der erg ontzettend blij mee.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts