velothrux Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Gaaf! Gefeliciteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Driade 103 MKII http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...mp;#entry336900 Eind goed al goed.. Bass niets te klagen, volume oorverdovend en strak. Grote : Enorm !!! Ben der erg ontzettend blij mee.. top! blij voor je , dat worden late avondjes waarschijnlijk met stapels muziek naast je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 28 februari 2009 Author Report Share Posted 28 februari 2009 Inderdaad, Ga meestal om zaterdag om 3 uur naar bed maar omdat ik nu geen geld meer heb zal het uitgaan maar een tijdje minder moeten (ook goed voor me hersencellen en mijn oren). Ik hou op zich echt wel van een hoog volume en het is zo fijn dat de luidsprekers nu gewoon uitlokken om het volume nog wat op te schroeven. De kabels zijn in ieder geval dik genoeg (Monster 2,5mm & Progold 4mm,biwired). Alleen het is ook heel fijn om zo 'savonds rustig naar lp's te luisteren. Ik moet zeggen ik kom altijd meer tot rust met een LP dan dat ik een CD draai, heerlijk toch zo'n hobby en ik moet zeggen met betere luidsprekers geniet je toch net wat meer. Heerlijk rustig luisteren op een kalm volume met gedimd licht (alleen de platenspeler verlicht)..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 geniet ervan ! er zijn meer mensen die meer hebben met platen. mijn eigen wens is nog altijd een cd speler met buisjes. opamps eruit zeg maar. maar hier klinkt een cd beter dan menig plaatofiel het thuis heeft denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 1 maart 2009 Author Report Share Posted 1 maart 2009 Dat is ook waar ik aan zit te denken. Gemak van een CD en met een warm natuurlijk geluid. Hoe lang gaat zo'n buis eigenlijk mee. Ik wil eigenlijk wel eens iets met buizen doen. Voor een klein kamertje een buizenversterker (Fatman) en boven dan een buizen voorversterker. Ik heb eigenlijk nog nooit een buizen versterker in actie gezien (behalve een buizen radio). Ik heb ze trouwens nu weer met een luidspreker kabel aangesloten omdat ik dit toch echt beter vond klinken, En dan hoed banaanstekkertjes van 50cent niet te gebruiken... (had maar 8 kwalteits banaanstekkertjes) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 gewone (dik genoeg) luidsprekerkabel, geen banaantjes , niet bi wiren geeft meestal de beste resultaten. alles wat je met buis wil experimenteren moet ik je doorverwijzen naar Kt88. en anders tube jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 1 maart 2009 Author Report Share Posted 1 maart 2009 Dat vond ik in dit geval eigenlijk ook, De persoon waar ik de luidspreker kocht zij dit ook al. De bi-wire versie was wel destijds 400Gulden duurder. Ik wil het in de toekomst wel gaan gebruiken om te bi-ampen. Alleen met een luidspreker kabel klinkt het allemaal meer als een geheel (homogener). Ik moet wel met bedaanstekkertejs werken omdat dat aan de luidspreker kant alleen kan. Ze hebben namelijk geen schroef knoppen dus heb ik in goede stevig klemmende banaan stekkers ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Is zelf iets bouwen niet wat voor jou? Zelf een mooie voorversterker bouwen en dan je speakers aansturen met een mooie zware transistor bak of een udc dat gaat tegenwoordig ook goed. Kijk eens hier dan krijg je een goeie indruk met wat er allemaal zelf te bouwen valt met buisjes. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Dat vond ik in dit geval eigenlijk ook, De persoon waar ik de luidspreker kocht zij dit ook al. De bi-wire versie was wel destijds 400Gulden duurder. Ik wil het in de toekomst wel gaan gebruiken om te bi-ampen. Alleen met een luidspreker kabel klinkt het allemaal meer als een geheel (homogener). Ik moet wel met bedaanstekkertejs werken omdat dat aan de luidspreker kant alleen kan. Ze hebben namelijk geen schroef knoppen dus heb ik in goede stevig klemmende banaan stekkers ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 1 maart 2009 Author Report Share Posted 1 maart 2009 Zeker ben ik van plan om in de toekomst zelfbouw te fabriceren. Moet me nog wel heel veel inlezen wand ik weet eigenlijk niet alle onderdelen te benoemen en hoe dat nou allemaal aan elkaar vast moet........ Soldeer kunsten moet ik dan ook even bijspijkeren alleen het is natuurlijk wel mogelijk. Kan hier wel een vriend om hulp vragen die wel veel met elektronica doet (maar niet echt met audio) Rendabel is het niet echt maar wel vooral leuk. Mede omdat je als je zelf bouwt het gewoon simpel en recht toe recht aan kan houden. Ook kan mij versterker zich opdelen dus ik kan eerst een buizen voorversterkertje maken/kopen en de versterker als eindbak gebruiken. Ik wil wel aardig wat vermogen (voor als de buren weg zijn) dus dat laat ik maar transistor/halfgeleider Ook bi-amp lijkt mij een leuk plan voor de toekomst Over kabels ik geloof juist niet in verschillende soorten koper en dingetjes.... Meer een goede dikte kabel (4mm) met gewoon koper (http://www.kabeltje.com/profigold-bassflex...eter-p-968.html). Alleen ook daar valt in de toekomst nog veel mee te experimenteren. (http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/accessoires/) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 2 maart 2009 Report Share Posted 2 maart 2009 alles wat je met buis wil experimenteren moet ik je doorverwijzen naar Kt88.en anders tube jack ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 maart 2009 Report Share Posted 2 maart 2009 je voelt je toch niet gepasseeerd he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts