Jump to content

Speaker-AntiCable

marbuis
 Share

Recommended Posts

Hi,

Gisteren AntiCable ontvangen uit Amerika, in ongeveer 5 werkdagen. Ik was erg benieuwd, maar ook skeptisch, omdat ik de laatste maanden wat kabels heb beluistert naast mijn bestaande, v/d Hull Inspriration (Tannoy-Reference TLS-300)

O.a. B&W1102 en Cardas Quadlink en GoldenCross. <_<

Aan de AntiCable zitten nu massieve koperen spades, was vertind, de andere kant had ik Banana's besteld.

Even snel aangesloten, soort springveren,...... daarna bijna steil achterover slaan, wat een sound, LIVE, direct te horen, geen twijfel mogelijk, je hoeft er niet voor te gaan zitten..........wat een meerwaarde.

Alles wat verbetert kan worden door "een AntiCable" is beter: Open, echte Natuurlijke klank, Attack, Dynamisch, zeer goede klankbalans, zeer goede Mid-body klank en strak gedefinieerde doorlopende Bas, alles klopt gewoon, vanzelf sprekend.

Een aantal CD's die ik goed ken, heb ik nog nooit zo gehoord met mijn set.

Het hoog is mogelijk nog te verbeteren door de aders te twisten, maar dat ga ik nog proberen.

Mijn set, om te kunnen inschatten: CD: ML-39, Amp: TomEvans Linear A, Speakers: Goldmund Super Dialogue.

Deze AntiCable is echt een regelrecht aanrader, en dan voor deze prijs. Ik ga zeker nog bijbestellen voor bi-wire.

Tevens bestel ik dan ook een IC, omdat ik daar nu ook erg benieuwd naar ben. Kan er nog niet over uit :rolleyes: .

Hear-Groeten, Martien

Gefeliciteerd met deze geweldige upgrade. Ook ik heb de Anticable eens vergeleken met de Tannoy-Reference TLS-300. Dat was van een Marantz PM7200KI naar Mission M35i's.

In eerste instantie vond ik de Anticable ook niet verkeerd, maar na wat langer luisteren vond ik het toch niet wat ik zocht. De Tannoy (vd.Hul) kabels dus toch maar weer eens terug gedaan en opnieuw gaan luisteren.

De Anticables zijn er nog

geheel eens. maar ehhh ... mijn luidsprekers zingen met de ene kabel, en huilen met de andere. nee, prijs heeft er niks mee te maken (ehhh bij mij, ik heb geen exoten geprobeerd nog, zoals hele dure siltechs of karma's en zo, dus geen idee wat dat kan)

groet

Gefeliciteerd met deze geweldige upgrade. Ook ik heb de Anticable eens vergeleken met de Tannoy-Reference TLS-300. Dat was van een Marantz PM7200KI naar Mission M35i's.

In eerste instantie vond ik de Anticable ook niet verkeerd, maar na wat langer luisteren vond ik het toch niet wat ik zocht. De Tannoy (vd.Hul) kabels dus toch maar weer eens terug gedaan en opnieuw gaan luisteren.

Even snel aangesloten, soort springveren,...... daarna bijna steil achterover slaan, wat een sound, LIVE, direct te horen, geen twijfel mogelijk, je hoeft er niet voor te gaan zitten..........wat een meerwaarde.

Ja, vond ik destijds ook... daar kan het exotische spul niet tegenaan.

Het hoog is mogelijk nog te verbeteren door de aders te twisten, maar dat ga ik nog proberen.

Het verschil is niet zo groot hoor, daar zou ik me niet al teveel bij voorstellen.

Ik zou ook nog een weekje wachten met die beslissing, tenzij je niet gelooft in een beetje inspelen... :)

Midden en hoog winnen nog aan ruimte.

Tevens bestel ik dan ook een IC, omdat ik daar nu ook erg benieuwd naar ben. Kan er nog niet over uit :rolleyes: .

Een aanrader, wat mij betreft, als je neutraal en zichzelf wegcijferen tenminste als goede eigenschappen ziet. Aanvankelijk vond ik 'm saai, maar kwam op die mening terug na een hele tijd een niet-saaie kabel te hebben beluisterd, zeg maar.

Jammer dat ik net vorige week twee overcomplete IC-setjes heb verkocht...

geheel eens. maar ehhh ... mijn luidsprekers zingen met de ene kabel, en huilen met de andere. nee, prijs heeft er niks mee te maken (ehhh bij mij, ik heb geen exoten geprobeerd nog, zoals hele dure siltechs of karma's en zo, dus geen idee wat dat kan)

groet

tja, twijfel dan maar aan je speakers...

daar heb ik geen reden toe. ik kan mijn cd speler ook beroerd laten klinken door er een ander netsnoer aan te hangen (tuner idem). allemaal een kwestie van goed combineren.

groet

Eh, wacht even Rob, die Speaker-AntiCable is uitdrukkelijk niet bedoeld als netsnoer. Neemt natuurlijk niet weg dat jij daar jouw CD speler (of tuner) prima beroerd mee zou kunnen laten klinken.

;)

• 2 weeks later...

Lekker stil hier.

En niemand die wat zegt over bi-wiren a049.gif

Is natuurlijk al e.e.a over beweerd hier. Heeft m.i. geen nut als je niet ook twee versterkers gebruikt (bi-ampen).

Maar je kunt het zelf best uitproberen, mono, dan hoor je ook het beste eventuele verschillen (die er niet zijn).

Wat is nu je ervaring met de anticable?

M :ph34r: rc

Guest kikkervisje
Lekker stil hier.

En niemand die wat zegt over bi-wiren

Heeft m.i. geen nut als je niet ook twee versterkers gebruikt (bi-ampen).

Maar je kunt het zelf best uitproberen, mono, dan hoor je ook het beste eventuele verschillen (die er niet zijn).

M :ph34r: rc

...........................................!

Is natuurlijk al e.e.a over beweerd hier. Heeft m.i. geen nut als je niet ook twee versterkers gebruikt (bi-ampen).

't Is natuurlijk ook een topic over luidsprekerkabel, niet over bi-wiren.

Daarover hadden we al een paar keer een topic...

Volgens mij is bi-wiren niet alleen onzin, het is ook nog eens nadelig voor de weergavekwaliteit, net als bi-ampen met twee verschillende versterkers!

't Is natuurlijk ook een topic over luidsprekerkabel, niet over bi-wiren.

Daarover hadden we al een paar keer een topic...

Volgens mij is bi-wiren niet alleen onzin, het is ook nog eens nadelig voor de weergavekwaliteit, net als bi-ampen met twee verschillende versterkers!

Mijn bevinding daarmee is dat dat per opzet verschilt.

Hi,

Heb nu pas zo'n 25 uur gespeeld met de AntiCable, dus volgens de berichten nog niet ingespeeld.

Weet nog niet wat ik ervan moet denken, was in begin erg onder de indruk, nog wel, heb dingen gehoord welke ik nog nooit heb waar genomen, is ook al wat beter, voller gaan klinken, maar mis toch nog wat body, impact zoals Daffy het noemt.

Maar als je wat harder speeld, sta je versteld van de dynamiek welke dan tot ontplooing komt, met al z'n details.

En het laag wat je dan niet alleen hoort maar ook echt in je buik voelt staan, strakke dynamische ritme's.

Maar ik weet nog niet of dit de kabel is die aangesloten blijft, ook de breedte en diepte van het stereobeeld kan beter is mijn opvatting. Heb tot nog toe met de v/d Hul inspiration (tannoy tls300) gespeeld, goede klank, maar niet echt open en ook het laag loopt niet ver door.

Dus ik ben op zoek naar een betere kabel welke muzikaal is, maar ook echt alles in verhouding laat horen, ik ben bereid daarvoor te betalen, maar je moet dan wel weten welke kabel in aanmerking komt.

Het aanbod is erg groot, en de prijzen dito......

Marbuis