Jump to content

Buizenliefde!!!! Het virus te pakken!!!!!!

polleke
 Share

Recommended Posts

mijn ervaring is dat mensen die hardrock bestempelen als lawaai , niet goed horen wat er gebeurd.

ze horen allen de oppervlakkige laag van de muziek en niet de structuur of techniek in een nummer.

hardrock vraagt (denk ik) geoefende oren. je moet eraan wennen.( door de brij heen)

maar als je het niks vind ...even goede vrienden. ;)

Guest tubejack

Eh M44 en Polleke,

Geen woord over hardrock gerept :D

Het gaat om de microdetails vrienden en het "vermogen" om op laag

volume toch een "compleet" geluid neer te zetten.

platen topic?

ik wist niet eens dat die bestond :huh:

Dat DAT bestond :lol:

Ach ja, "lawaai", als ik terugdenk aan hoe mijn ouders op mijn muziek reageerden.. Ik snap het ook wel hoor, als je alleen 'zachte' muziek gewend bent dan is het intimiderend ofzo, een aanslag op je zintuigen (oren hier dus..), dat wennen waar m44 het over heeft. Als je alleen naar zoetsappige Udo J

einzturzende lachu!

fm einhiet en blix bargeld ofzoiets. de live cd is prachtig de bekende dubbelaar. meine seele brent! kippenvel

excuus voor de spelvouten :ph34r:

Ja, dat topic hou ik al een hele poos bij. Maar ik vroeg mij dus af of hier iemand met chinees buizen spul speelt.

Yep, ik!

Met een kleine impressie (klein, ben nog bezig met updaten van een en ander aan fotomateriaal) van mijn set:

http://www.htforum.nl/~showcase/usersetdetail.php?id=62

of

http://my.hifi.nl/index.php?user=3688

mijn ervaring is dat mensen die hardrock bestempelen als lawaai , niet goed horen wat er gebeurd.

ze horen allen de oppervlakkige laag van de muziek en niet de structuur of techniek in een nummer.

hardrock vraagt (denk ik) geoefende oren. je moet eraan wennen.( door de brij heen)

Ik had het hier niet over de soort muziek ( luister nog altijd graag hardrock, zeker in de wagen, word ik lekker rustig van op de baan :lol: ), maar over het volume waarmee deze afgespeeld wordt.

Volgens mij geldt dit voor elk soort muziek, als je het niet begrijpt of als het jou niet grijpt zul je er niets aan vinden.

Zoals Polleke ook al aangeeft heeft dit in het geheel niets uitstaande met het volume waarop wordt gedraaid, blijf in dit verband ook de stelling dat er in het algemeen op een lager volume wordt gedraaid als de kwaliteit van de weergave beter is of wordt.

Dit kunnen meemaken bij lieden die van zeer uiteenlopende muziekgenres hielden, en de eigen ervaring natuurlijk.

Hetwelk overigens niet uitsluit dat het soms ook daverend hard kan.

Momenteel draait hier een 300B push-pull op vol vermogen, blijf dus maar lekker boven zitten en genieten.

:wub: :wub:

Ik vind het zelf altijd wel van groot belang dat luidsprekers ook perfect moeten klinken op laag volume (achtergrond volume). Mede omdat je als je niet vrijstaand woon rekening moet houden met buren. Maar als die even weg zijn is het ook een must dat je het volume makkelijk kan opengooien. Het is altijd fijn als je wat vermogen over hebt. Maar een burenruzie is eigenlijk onafwendbaar..

Je moet natuurlijk ook aan je oren denken als je later ook nog van muziek wil genieten. Mensen vergeten hoe snel ze al gehoorschade hebben (90dB langdurig) en dit is bij de meeste luidsprekers maar een paar watt dat de versterker moet leveren.

Guest Rein!
Momenteel draait hier een 300B push-pull op vol vermogen, blijf dus maar lekker boven zitten en genieten.

Misschien krijg ik het virus dan ook nog wel te pakken...

Misschien krijg ik het virus dan ook nog wel te pakken...

Preventief inenten ?

Heb beduidend meer power dan met m'n 2A3tjes, inmiddels het volume maar een eind terug geschroefd, ook al heb ik geen aangebouwde buren de eigen oren kunnen een dergelijk geweld ook niet echt aan.

Overigens, naast de oortjes is er ook een limiet aan hetgeen je in een ruimte kunt pompen.......... ^_^

:wub: echt verliefd :wub:

jitze heeft hele mooie speakers. eens koop ik ook nog een paartje.

echter dat verhaal dat muziek sneller op een lager volume word gedraaid omdat de kwaliteit van de weergevers beter is herken ik helemaal niet.

sorry

dat klopt helemaal!

alleen heb ik dat met mijn huidige rogers speakers hetzelfde ;)

Wat voor speakers gebruik je ook alweer, Jitze?

KlipschHeresy.jpeg

Paul Klipsch's Ketterij...........

die je ook voelt als ze niet zo vreselijk hard gaan.

:wub:

Ja, dat topic hou ik al een hele poos bij. Maar ik vroeg mij dus af of hier iemand met chinees buizen spul speelt. Nadeel is als ik het zo kan opmaken dat de porto + de douane nogal tegen kan zitten, En dat het product niet altijd even degelijk in elkaar zit. Maar ik zal het nog eens extra doorlezen het is alleen wel erg veel informatie.

Geen Chinees maar wel Hollands buizen spul.

De Tube Elysium Apotheoses.

henk7.jpg

Ik vind het zelf altijd wel van groot belang dat luidsprekers ook perfect moeten klinken op laag volume (achtergrond volume).
Een "Duitse" afstemming klinkt op lage volumes dan weer beter, deze compenseert dan de natuurlijke niet-lineariteit van het gehoor op lage volumes. Daarvoor is ooit een loudnessfunctie bedacht, maar daar zijn de meeste audiofielen vies van.

Ik vind het zelf altijd wel van groot belang dat luidsprekers ook perfect moeten klinken op laag volume (achtergrond volume).
Een "Duitse" afstemming klinkt op lage volumes dan weer beter, deze compenseert dan de natuurlijke niet-lineariteit van het gehoor op lage volumes. Daarvoor is ooit een loudnessfunctie bedacht, maar daar zijn de meeste audiofielen vies van.

Inderdaad zijn er een aantal Duitse speakers die hier minder moeite mee hebben, vergeet echter niet dat er nogal wat versterkers als een ballon leeg lijken te lopen als je het volume naar beneden draait, maw het ligt niet altijd aan de speaker.

<_<

jitze heeft hele mooie speakers. eens koop ik ook nog een paartje.

echter dat verhaal dat muziek sneller op een lager volume word gedraaid omdat de kwaliteit van de weergevers beter is herken ik helemaal niet.

sorry

We hebben het hierbij over de weergave, althans ik, ook de versterker en de bron - cd speler - spelen hierin een rol.............

Elke vorm van vervorming die dynamiek, detaillering en tonaliteit aantast is hier een belangrijke factor.

<_<

Heel benieuwd dus, misschien geneest dit m'n buizenliefde, blijkt het een viruskiller ! <_<

Laat me raden een JLH, en dan die met enkelvoudige voeding dus met dikke elco in de uitgang :rolleyes:

Leuke site : http://www.tcaas.btinternet.co.uk/

Even on-topic wat "liefde" betreft kan het mij niet lang genoeg duren :D

Jack

Je hebt goed bijgehouden wat ik eerder heb gepost, inderdaad de die, nu met non polar Black - eigenlijk Red - Gates in de uitgang en de eindtorren zijn vervangen door een setje van Sanken, waardoor ook de voeding weer enigszins is aangepast - hogere spanning, meer stroom -.

Overigens g

Guest tubejack
Gisteravond met de bouwer van die JLH zitten luisteren naar de 300B PP, we zijn het er over eens dat de torren weer duidelijker op achterstand zijn gezet, de buis blijft het meest transparant en detailrijk.

"Geval" van niet meer te genezen dus :D

Goh Jitze ik wordt nu toch wel heel nieuwsgierig naar deze versterker hoor.

Het is een pp 300b versterker geworden zonder condensatoren in de signaal weg als ik het goed begrijp?

Kan je al wat fotootjes plaatsen?

Groetjes George

Jaja, een setje 300B pussh-Pull monoblokken met een ECC 99 als driver, volkomen gebalanceerd opgebouwd, met op de ingang en als interstage een trafo.

De enige C in het signaal - buiten de voeding - is een Blackgate over de kathodeweerstand, kan er ook uit, verlies dan wel wat vermogen, terwijl de winst niet eens zo groot is, tot mijn verbazing.

Ben 'm momenteel aan het afbouwen, bodem en ventilatie regelen, morgenavond gaat het spelen met de speakers waar ze voor gebouwd zijn, zeer benieuwd.

Denk dat ik volgende week m'n site weer wat bijwerk, foto's komen dan ook online.

:unsure:

Maar inderdaad volstrekt ongeneselijk :wub: :wub: :wub: :wub: