kappa7 Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 Jaja, een setje 300B pussh-Pull monoblokken met een ECC 99 als driver, volkomen gebalanceerd opgebouwd, met op de ingang en als interstage een trafo.De enige C in het signaal - buiten de voeding - is een Blackgate over de kathodeweerstand, kan er ook uit, verlies dan wel wat vermogen, terwijl de winst niet eens zo groot is, tot mijn verbazing. Ben 'm momenteel aan het afbouwen, bodem en ventilatie regelen, morgenavond gaat het spelen met de speakers waar ze voor gebouwd zijn, zeer benieuwd. Denk dat ik volgende week m'n site weer wat bijwerk, foto's komen dan ook online. Maar inderdaad volstrekt ongeneselijk Ik ben benieuwd Ongeneselijk? er zijn ergere dingen waar je last van kan hebben . Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 maart 2009 Report Share Posted 19 maart 2009 jitze heeft hele mooie speakers. eens koop ik ook nog een paartje. echter dat verhaal dat muziek sneller op een lager volume word gedraaid omdat de kwaliteit van de weergevers beter is herken ik helemaal niet. sorry We hebben het hierbij over de weergave, althans ik, ook de versterker en de bron - cd speler - spelen hierin een rol............. Elke vorm van vervorming die dynamiek, detaillering en tonaliteit aantast is hier een belangrijke factor. "Naarmate een speaker rommeliger klinkt, zal men de neiging hebben hem harder te laten spelen." hier begon het echter mee. en wat betekend voor jou dit emoticon? geeft mij de indruk dat je mijn post afwijzend beoordeeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 maart 2009 Report Share Posted 19 maart 2009 en wat betekend voor jou dit emoticon? Ik ? gewoon eigenwijs........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 maart 2009 Report Share Posted 19 maart 2009 ik begrijp je niet. zal wel aan mij liggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 20 maart 2009 Report Share Posted 20 maart 2009 Gisteravond met de bouwer van die JLH zitten luisteren naar de 300B PP, we zijn het er over eens dat de torren weer duidelijker op achterstand zijn gezet, de buis blijft het meest transparant en detailrijk. "Geval" van niet meer te genezen dus Vanavond heb ik ze gehoord achter een tuner die jij onder handen hebt gehad, dat is schrikken !!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 maart 2009 Report Share Posted 20 maart 2009 Gisteravond met de bouwer van die JLH zitten luisteren naar de 300B PP, we zijn het er over eens dat de torren weer duidelijker op achterstand zijn gezet, de buis blijft het meest transparant en detailrijk. "Geval" van niet meer te genezen dus Vanavond heb ik ze gehoord achter een tuner die jij onder handen hebt gehad, dat is schrikken !!!!!!!!!!!! He leuk Jitze, toch ben ik na mijn bezoek van KT88 behoorlijk van slag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 20 maart 2009 Report Share Posted 20 maart 2009 Nou leuk Tubejack, maar ik ben ook van slag. Wist dat m'n tuner de beste bron in huis was, maar nu het met een heel erg goede versterker staat te spelen, ongelooflijk. Tot ze natuurlijk bij Radio 4 ook weer een CD opzetten. Maar daarvoor was het live hoor. En ik ben van slag omdat het verschil tussen de bronnen zo groot is. Wat nu te doen. Eerst maar eens een tijdje luisteren. Foto van versterkers en tuner: Schitterende versterkerbodem als je het mij vraagt. Een groene plaat met ouderwetse keramische deurknoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts