Jump to content

Spikes

padangpanjang
 Share

Recommended Posts

In de audiowereld zijn spikes niet meer weg te denken, je hebt ze in verschillende soorten en maten en zelfs in verschillende soorten materialen..maar wat ik me nu afvraag is eigenlijk wat de beste materiaalkeuze zou zijn en zou het moeilijk zijn als je zelf de mogelijkheid hebt om te draaien, om een soortgelijke cone/spike te draaien als de goldmund cones, materiaal weet ik niet maar de cone/spike is gevuld met een dempend materiaal om de cone/spike z'n eigen resonantie te dempen..Het resultaat mag er zijn.

Deze vraag stel ik omdat iemand voor mij cones/spikes kan draaien.

Alvast bedankt!

Zacht aluminium is een mooi materiaal wat van zichzelf redelijk dempend is. Eigenlijk zou je daar een harde punt moeten inschroeven (spike voor hardloopschoenen).

Je zou ze nog hol kunnen laten maken en daar b.v. siliconenkit met staalkorrels (staalstralen) in kunnen doen.

Hout wordt ook vaak gebruikt en kennelijk is het dan ook... hoe duurder het hout hoe beter 't werkt... :rolleyes:

Dat zelfs de natuur weet welke materialen schaars (en dus duur worden) moeten zijn om de audiofielen een optimale klank te geven.

Ik heb overigens alle spikes en cones onder m'n spullen uitgehaald. Alles staat nu op kogels.

:)

Zacht aluminium is een mooi materiaal wat van zichzelf redelijk dempend is. Eigenlijk zou je daar een harde punt moeten inschroeven (spike voor hardloopschoenen).

Je zou ze nog hol kunnen laten maken en daar b.v. siliconenkit met staalkorrels (staalstralen) in kunnen doen.

Hout wordt ook vaak gebruikt en kennelijk is het dan ook... hoe duurder het hout hoe beter 't werkt... :rolleyes:

Dat zelfs de natuur weet welke materialen schaars (en dus duur worden) moeten zijn om de audiofielen een optimale klank te geven.

Ik heb overigens alle spikes en cones onder m'n spullen uitgehaald. Alles staat nu op kogels.

:)

Ik had spikes van messing en assenstaal, gemaakt door een maat van mij. Die van staal waren gemaakt voor onder m'n versterker, draaitafel etc.

De messing spikes waren na een poos op de plavuizen staan enkele milimeters korter geworden, deels afgesleten maar ook wat in elkaar gedrukt door het gewicht van de boxen.

Ik ga toch eens kijken naar hardere punten, misschien lukt het wel om een (deel van een) dartpunt erin te maken.

staalkorrels (staalstralen)

Waar haal je die?

Bij een staalstraalbedrijf --> zie Gouden Gids, Google etc.

Afgeschreven korrels kun je voor schrootprijs meenemen. Wij hebben het destijds gebruikt als goedkope ballast voor een zeilschip (40m lange Klipper).

;)