Jump to content

Versterking bij Focal

tompj
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb sinds kort andere speakers; Focal Electra 1007 BE. Tweeweg speakers met de bekende Beryllium tweeters.

Op dit moment gebruik ik een Musical Fidelity A5 om ze aan te sturen. Dat klinkt prima, maar ik vraag me af of er mensen ervaring hebben met deze speaker (of nauwe verwanten) en goede ervaringen hebben met bepaalde versterkeropties.

...en ik weet het, als je tevreden bent, waarom veranderen? Maar ik ken de speaker eigenlijk alleen goed op mijn MF, dus wellicht zijn er nog veel betere matches.

Guest kikkervisje
Hallo,

Ik heb sinds kort andere speakers; Focal Electra 1007 BE. Tweeweg speakers met de bekende Beryllium tweeters.

Op dit moment gebruik ik een Musical Fidelity A5 om ze aan te sturen. Dat klinkt prima, maar ik vraag me af of er mensen ervaring hebben met deze speaker (of nauwe verwanten) en goede ervaringen hebben met bepaalde versterkeropties.

...en ik weet het, als je tevreden bent, waarom veranderen? Maar ik ken de speaker eigenlijk alleen goed op mijn MF, dus wellicht zijn er nog veel betere matches.

Tevreden en toch.........................

Ga dan eens naar echte andere luidsprekers luisteren. :unsure:

geen idee

ken de specificaties van de focal niet uit het hoofd.

wel zou ik adviseren eerst een tijd te luisteren voordat je gaat wisselen. wen eerst aan het geluid.

ik zou je persoonlijk een ouwe crown, bose of lansing bak aanbevelen maar das heel persoonlijk.

niks mis met MF wat mij betreft.

lijkt alsof je in de val trapt dat iedere upgrade betekend dat iets anders dan weer niet goed genoeg is.

dan koop je straks een dikken mekkintosj en dan moeten de focals er weer uit omdat die niet alles laten horen wat er in zit.

of dan word de cd speler weer de zwakste schakel.......kijk daarvoor uit!

soms als je even afstand neemt blijkt hetgeen je hebt al heel goed te zijn.

hier is niks overdacht. alles waar ik naar keek en dacht "heej die moet ik hebben" is het geworden.

meettechnisch waarschijnlijk een ramp :lol:

werkt ook!

echt waar.

als je gevoel zegt dat iets klopt dan klopt het ook. ik ga ook niet direct op uiterlijk af maar je zoekt een bepaalde sound. ik zag die rogers van mij en wist gewoon "die gaan dat doen"

en ja hoor. :lol:

Wat een wijze raad, M44!

HPMD

laat me raden. cynisch bedoelt ;)