Martin_L Posted 4 maart 2009 Report Share Posted 4 maart 2009 Ik ben me aan het orienteren op andere luidsprekers. Ik heb nu B&W804s aan m'n Array voor- en eindversterker hangen. Daartussen zitten de interlinks en LS kabels van, ook weer, Array. Ik houd erg van een open en transparant geluid en niet van veel laag maar wil wel weer genoeg laagdruk. Mijn muziek voorkeur beslaat van alles, veel klassiek en jazz maar ook wereld, pop en rock. M'n B&W's zijn me iets te omvloerst, alsof er een lakentje over hangt, hoewel ze ook veel dingen heel goed doen. Vorige week ben ik bij Wilbert in Utrecht geweest en heb daar, op Spectral voor en eind + MIT bekabeling (enigzins vergelijkbaar met Array denk ik), naar de B&W803D geluisterd en dat is een flinke stap voorwaarts hoewel het laag niet echt onder controle was, dat was wat slap maar ook te veel van het goede. Het midden en hoog was echter weer prachtig. Daarna werd de Ascendant van Avalon aangesloten en daar klopte zo'n beetje alles aan (stereobeeld, diepte, hoogte, tonaliteit, presence, vocalen, neutraliteit, attack, ect...) hoewel het iets te weinig laagdruk had maar dat kan een kwestie van wennen zijn. Wat er niet aan klopte is de prijs, 13.500 (2.500 inruil voor m'n B&W's) is het wellicht wel waard maar boven mijn budget. Is er iets vergelijkbaars op de markt maar dan lager in prijs of iets wat ik zeker moet gaan beluisteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 4 maart 2009 Report Share Posted 4 maart 2009 Ik ben me aan het orienteren op andere luidsprekers. Kijk even op Marktplaats. Staan 2 sets von Schweikert VR4jr (MKI en MKII) beide 3.500. Zou de MKII proberen. Ben er zeeeer tevreden over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 maart 2009 Report Share Posted 4 maart 2009 Ik ben me aan het orienteren op andere luidsprekers. Ik heb nu B&W804s aan m'n Array voor- en eindversterker hangen. Daartussen zitten de interlinks en LS kabels van, ook weer, Array. Ik houd erg van een open en transparant geluid en niet van veel laag maar wil wel weer genoeg laagdruk. Mijn muziek voorkeur beslaat van alles, veel klassiek en jazz maar ook wereld, pop en rock. M'n B&W's zijn me iets te omvloerst, alsof er een lakentje over hangt, hoewel ze ook veel dingen heel goed doen. Vorige week ben ik bij Wilbert in Utrecht geweest en heb daar, op Spectral voor en eind + MIT bekabeling (enigzins vergelijkbaar met Array denk ik), naar de B&W803D geluisterd en dat is een flinke stap voorwaarts hoewel het laag niet echt onder controle was, dat was wat slap maar ook te veel van het goede. Het midden en hoog was echter weer prachtig. Daarna werd de Ascendant van Avalon aangesloten en daar klopte zo'n beetje alles aan (stereobeeld, diepte, hoogte, tonaliteit, presence, vocalen, neutraliteit, attack, ect...) hoewel het iets te weinig laagdruk had maar dat kan een kwestie van wennen zijn. Wat er niet aan klopte is de prijs, 13.500 (2.500 inruil voor m'n B&W's) is het wellicht wel waard maar boven mijn budget. Is er iets vergelijkbaars op de markt maar dan lager in prijs of iets wat ik zeker moet gaan beluisteren? Jawel, Phonar Veritas 5 (EdMA). Bij Stassen in Venlo. Dat kost je precies wat je ervoor terugkrijgt. En dan heb je een paar fantastische speakers. Zijn misschien zelfs beter dan die B&W803D's Er is hear ooit een speciaal topic aan gewijd, met de gebruikelijke reacties van de 'kenners'. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 4 maart 2009 Report Share Posted 4 maart 2009 Goede tip, die Von Schweikert VR4. Martin L zou ook aan Martin Logan kunnen denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 4 maart 2009 Report Share Posted 4 maart 2009 Ga eens een Dali Helicon 400 beluisteren (rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mountain B Posted 5 maart 2009 Report Share Posted 5 maart 2009 "M'n B&W's zijn me iets te omvloerst, alsof er een lakentje over hangt, hoewel ze ook veel dingen heel goed doen" Beste Martin, Je vindt de 804s te omvloerst en dat er een lakentje of gordijntje voor speakers hangt. Bedoel je daarmee dat het geluid in de speaker blijft hangen en dat het laagweergave wollig is? Denk in eerste instantie dat je het niet direct moet zoeken in de luidsprekers maar bijv. in de akoestiek, combinatie van de componenten, CD speler, bekabeling etc. De vorige N804 (1e serie) was al neutraler (lees minder "wollig") dan de oudere matrix serie. Dit is jiuist kenmerkend voor de N804' en. Daarnaast mits goed aangestuurd is het laag, midden en hoog goed in balans van deze speaker. De Array eindversterkers (S1) blinken uit in transparantie, snelheid en homogeniteit. Verwacht niet dat je met deze eindversterker een gigantische geluidsdruk(druk in het laag) kan opbouwen. Daar zijn ze gewoon weg niet krachtig genoeg voor. Met bijv. een Spectral DMA100s gaat je dit niet ook niet lukken. Beetje zonde om voor een vermogen andere luidsprekers te kopen en blijkt dat met de aanschaf van andere speakers het gewenste resultaat achterwege blijft. Gr.tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin_L Posted 5 maart 2009 Author Report Share Posted 5 maart 2009 Ga eens een Dali Helicon 400 beluisteren (rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin_L Posted 5 maart 2009 Author Report Share Posted 5 maart 2009 "M'n B&W's zijn me iets te omvloerst, alsof er een lakentje over hangt, hoewel ze ook veel dingen heel goed doen" Beste Martin, Je vindt de 804s te omvloerst en dat er een lakentje of gordijntje voor speakers hangt. Bedoel je daarmee dat het geluid in de speaker blijft hangen en dat het laagweergave wollig is? Denk in eerste instantie dat je het niet direct moet zoeken in de luidsprekers maar bijv. in de akoestiek, combinatie van de componenten, CD speler, bekabeling etc. De vorige N804 (1e serie) was al neutraler (lees minder "wollig") dan de oudere matrix serie. Dit is jiuist kenmerkend voor de N804' en. Daarnaast mits goed aangestuurd is het laag, midden en hoog goed in balans van deze speaker. De Array eindversterkers (S1) blinken uit in transparantie, snelheid en homogeniteit. Verwacht niet dat je met deze eindversterker een gigantische geluidsdruk(druk in het laag) kan opbouwen. Daar zijn ze gewoon weg niet krachtig genoeg voor. Met bijv. een Spectral DMA100s gaat je dit niet ook niet lukken. Beetje zonde om voor een vermogen andere luidsprekers te kopen en blijkt dat met de aanschaf van andere speakers het gewenste resultaat achterwege blijft. Gr.tony Het geluid blijft niet aan de speaker hangen maar het is me wat te wollig. Ik weet dat dit een aspect van B&W's is waar andere, Avalon bijvoorbeeld, zeer helder zijn. Dat is iets wat ik zoek zonder weer andere mooie aspecten over boord te gooien. Uiteraard koop ik alleen als ik het thuis heb kunnen beluisteren. Is dat niet mogelijk dan gaat de koop ook niet door . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 5 maart 2009 Report Share Posted 5 maart 2009 Ga eens een Dali Helicon 400 beluisteren (rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Ga eens een Dali Helicon 400 beluisteren (rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 En dit zijn mijn nieuwe luidsprekertjes. Ik kon het niet laten. http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...DN%26start%3D60 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 En dit zijn mijn nieuwe luidsprekertjes. Ik kon het niet laten. http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...DN%26start%3D60 Gefeliciteerd, Jos. Those are huge! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Ga eens een Dali Helicon 400 beluisteren (rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Ga eens een Dali Helicon 400 beluisteren (rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Ga eens een Dali Helicon 400 beluisteren (rond de €5000,- pp) die hebben alles wat jij beschrijft, en nergens te veel of weinig van. Is het budget toch nog hoger, dan de Euphonia MS4 (rond de €9000,- pp). Nog gedetailleerder dan de Helicon, maar wat minder laag.Beide speakers hebben overigens minder, maar v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Ga eens een Dali Helicon 400 beluisteren (rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 En dit zijn mijn nieuwe luidsprekertjes. Ik kon het niet laten. http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...DN%26start%3D60 Koopt er iemand even mijn droomspeakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 En dit zijn mijn nieuwe luidsprekertjes. Ik kon het niet laten. http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...DN%26start%3D60 Koopt er iemand even mijn droomspeakers Ik heb die verschillende keren gehoord... volgens mij zijn ze uitstekend om marsmuziek op volle sterkte weer te geven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 En dit zijn mijn nieuwe luidsprekertjes. Ik kon het niet laten. http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...DN%26start%3D60 Koopt er iemand even mijn droomspeakers Ik heb die verschillende keren gehoord... volgens mij zijn ze uitstekend om marsmuziek op volle sterkte weer te geven... Mits je ze aanstuurt met Array-versterkers natuurlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 En dit zijn mijn nieuwe luidsprekertjes. Ik kon het niet laten. http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...DN%26start%3D60 Koopt er iemand even mijn droomspeakers Ik heb die verschillende keren gehoord... volgens mij zijn ze uitstekend om marsmuziek op volle sterkte weer te geven... Mits je ze aanstuurt met Array-versterkers natuurlijk... Nou... d'r zat toen ook een vermogen aan versterkers aan... Daar zal het niet aan gelegen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 En dit zijn mijn nieuwe luidsprekertjes. Ik kon het niet laten. http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...DN%26start%3D60 Koopt er iemand even mijn droomspeakers Ik heb die verschillende keren gehoord... volgens mij zijn ze uitstekend om marsmuziek op volle sterkte weer te geven... Mits je ze aanstuurt met Array-versterkers natuurlijk... Nou... d'r zat toen ook een vermogen aan versterkers aan... Daar zal het niet aan gelegen hebben. Neen, wellicht zaten er destijds ook nog 7 geitjes in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 13 maart 2009 Report Share Posted 13 maart 2009 Volgens mij mis ik iets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Mssxien zelf iets in elkaar zetten? http://www.metrum-acoustics.nl/index.html Vooral die OB lijkt me erg goed http://audioforum.hifi.nl/ESL/index.htm Volgens mij een aardig (betaalbaar) alternatief voor Martin Logan Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 neem 4400 euo mee naar Appelscha en je komt thuis met de beste speakers die er zijn. Niet de mooiste, alhoewel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 neem 4400 euo mee naar Appelscha en je komt thuis met de beste speakers die er zijn. Is je referentiekader zo klein? Zo klein dat je nog gelooft dat "de beste speaker die er is" uberhaupt kan bestaan, bedoel ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts