Egbert Posted 26 maart 2009 Report Share Posted 26 maart 2009 Daarna werd de Ascendant van Avalon aangesloten en daar klopte zo'n beetje alles aan (stereobeeld, diepte, hoogte, tonaliteit, presence, vocalen, neutraliteit, attack, ect...) hoewel het iets te weinig laagdruk had maar dat kan een kwestie van wennen zijn. Let op: dat is precies de karakteristiek van de combinatie Spectral / MIT / Avalon. Heel veel andere combinaties met spullen van deze merken kloppen van geen kant. Geen-van-allen of Alles-in-eens, is bij deze merken het devies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 maart 2009 Report Share Posted 26 maart 2009 neem 4400 euo mee naar Appelscha en je komt thuis met de beste speakers die er zijn. Is je referentiekader zo klein? Zo klein dat je nog gelooft dat "de beste speaker die er is" uberhaupt kan bestaan, bedoel ik... Beste Goodtube, Knorretje is nog nooit in Appelscha geweest... dus weet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 26 maart 2009 Report Share Posted 26 maart 2009 Beste Goodtube,Knorretje is nog nooit in Appelscha geweest... dus weet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 maart 2009 Report Share Posted 26 maart 2009 neem 4400 euo mee naar Appelscha en je komt thuis met de eerste de beste speakers die er zijn. Niet de mooiste, alhoewel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 maart 2009 Report Share Posted 26 maart 2009 neem 4400 euo mee naar Appelscha en je komt thuis met de beste speakers die er zijn. Niet de mooiste, alhoewel... Scheelt nog in de begrafeniskosten ook als je die speakers aanschaft. De grafzerk heb je alvast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 maart 2009 Report Share Posted 28 maart 2009 neem 4400 euo mee naar Appelscha en je komt thuis met de beste speakers die er zijn. Niet de mooiste, alhoewel... Scheelt nog in de begrafeniskosten ook als je die speakers aanschaft. De grafzerk heb je alvast. ja lekker ! En Eeuwig muziek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 maart 2009 Report Share Posted 28 maart 2009 Ga eens een Dali Helicon 400 beluisteren (rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 (...) Het zijn zelfs Helicon 800 MKII luidsprekers. Ik meen voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 (...) Het zijn zelfs Helicon 800 MKII luidsprekers. Ik meen voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 (...) Om die speakers te verbeteren zul je met een hele flinke bom duiten moeten komen, of wat kennis van filters, en die aanpassen in die speakers. Beste Miracle, Wat bedoel je nu? Duiten? Of kennis? Hoe dan ook: onzin! Conventionele filterologie (Bessel, Butterworth, Chebychev, Linkwitz e.d.) heeft nog nooit een goede speaker opgeleverd. En prijs zegt weinig of niks over kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 (...) Om die speakers te verbeteren zul je met een hele flinke bom duiten moeten komen, of wat kennis van filters, en die aanpassen in die speakers. Beste Miracle, Wat bedoel je nu? Duiten? Of kennis? Hoe dan ook: onzin! Conventionele filterologie (Bessel, Butterworth, Chebychev, Linkwitz e.d.) heeft nog nooit een goede speaker opgeleverd. En prijs zegt weinig of niks over kwaliteit. Beste Speakerboer, Ik bedoel dat je OF een bom duiten mee moet brengen wil je betere speakers aan kunnen schaffen dan de Helicon's, OF een hoop kennis moet hebben van speakerfilters om dat nog te kunnen verbeteren. Dat een standaard Bessel, Butterworth, Chebychev, Linkwitz enz. filter nog nooit een goede speaker heeft opgeleverd is een l.lverhaal. Het gaat niet altijd goed, maar ieder goed filter is daar wel op gebaseerd. Dat jij het anders wenst te doen met die grafzerken van je is jouw filosofie, maar niet die van iedereen. Dat de prijs niets zegt over de kwaliteit is in sommige gevallen idd waar. Zo ook in dit geval. Een Helicon overstijgt de concurrentie tot wel 3 keer de prijs met gemak. Alleen in het filter is nog iets te verbeteren, maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 (...) 2 voorbeelden van populaire speakers, wat ik van die van jou (Klaas) speakers nog steeds niet kan zeggen. Beste Miracle, Het is nu wel duidelijk wat jouw criteria t.a.v. kwaliteit zijn. Bose en Jamo MOETEN wel jouw favorieten zijn! (...) De kast is compromisloos gemaakt (...) Elke kast die niet van speksteen met effectief dempende bitumenpads is gemaakt, is niet "compromisloos". Elke kast die daar w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 Het zijn zelfs Helicon 800 MKII luidsprekers. Ik meen voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 Elke kast die niet van speksteen met effectief dempende bitumenpads is gemaakt, is niet "compromisloos".Elke kast die daar w Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 30 maart 2009 Report Share Posted 30 maart 2009 Er valt nog heel wat te leren voor je Klaas, als je je maar eens open zou stellen voor ide Link to comment Share on other sites More sharing options...
twijfelaar Posted 30 maart 2009 Report Share Posted 30 maart 2009 Gezellig in dit topic. Voordat ik mijn huidige speakers kocht heb ik een halve ochtend de Helicons 400 MK2 geluisterd (Jawel Miracle, wat een toeval ) afgewisseld met de H300 (monitor's). de H400's zetten een geweldig beeld neer van de muziek, maar... het laag vond ik rommelig. Waar zou dat aan gelegen kunenn hebben? De H300's lieten een gekontroleerder laag horen!! Uiteraard waren ze (H300's) in totaal toch wat minder dan mijn "Dancers". Gr Cees. (nieuw op Hear, dus heb genade.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 30 maart 2009 Report Share Posted 30 maart 2009 Er valt nog heel wat te leren voor je Klaas, als je je maar eens open zou stellen voor ide Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 maart 2009 Report Share Posted 30 maart 2009 Joh het stadium waar jij nu bent is Klaas al lang geleden geweest. Dream on. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 maart 2009 Report Share Posted 30 maart 2009 Gezellig in dit topic. Voordat ik mijn huidige speakers kocht heb ik een halve ochtend de Helicons 400 MK2 geluisterd (Jawel Miracle, wat een toeval ) afgewisseld met de H300 (monitor's). de H400's zetten een geweldig beeld neer van de muziek, maar... het laag vond ik rommelig. Waar zou dat aan gelegen kunenn hebben? De H300's lieten een gekontroleerder laag horen!! Uiteraard waren ze (H300's) in totaal toch wat minder dan mijn "Dancers". Gr Cees. (nieuw op Hear, dus heb genade.) Aansturing. De Helicon's hebben een heel behoorlijke aansturing nodig, en worden te vaak gedemonstreerd met een NAD versterker eraan. Die kunnen duidelijk niet de controle geven die de Helicon nodig heeft. Nu moet ik ook zeggen dat ik de MKII al minder vind dan de eerste versie, die ik heb, maar dan met aangepast filter en Euphonia tweeters erin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 maart 2009 Report Share Posted 30 maart 2009 Er valt nog heel wat te leren voor je Klaas, als je je maar eens open zou stellen voor ide Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 maart 2009 Report Share Posted 31 maart 2009 (...) Speksteen heeft weinig resonanties, maar de resonanties die het heeft zitten wel in het middengebied, waar je dat absoluut niet wilt.Een houten kast kun je meeberekenen in het ontwerp, waardoor de resonantiefrequenties precies daar vallen waar de woofers tekort hebben.(...) Beste Miracle, De hoogte (frequentie) van de eigenresonantie van een paneel is afhankelijk van een aantal factoren, waarvan de lengte en breedte van het paneel (i.v.m. staande golven in het paneel), de plaatsing van evt. verstevigingsbalken, en de transportsnelheid van de geluidsgolven door het materiaal de belangrijkste factoren zijn. Stellen dat "de resonanties van speksteen in het middengebied liggen," slaat nergens op. De amplitude van paneelresonanties in verhouding tot de conus-amplitude is vooral afhankelijk van de stijfheid en massatraagheid van het paneel. Aangezien speksteen veel zwaarder Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 31 maart 2009 Report Share Posted 31 maart 2009 (...) Speksteen heeft weinig resonanties, maar de resonanties die het heeft zitten wel in het middengebied, waar je dat absoluut niet wilt.Een houten kast kun je meeberekenen in het ontwerp, waardoor de resonantiefrequenties precies daar vallen waar de woofers tekort hebben.(...) Beste Miracle, De hoogte (frequentie) van de eigenresonantie van een paneel is afhankelijk van een aantal factoren, waarvan de lengte en breedte van het paneel (i.v.m. staande golven in het paneel), de plaatsing van evt. verstevigingsbalken, en de transportsnelheid van de geluidsgolven door het materiaal de belangrijkste factoren zijn. Stellen dat "de resonanties van speksteen in het middengebied liggen," slaat nergens op. De amplitude van paneelresonanties in verhouding tot de conus-amplitude is vooral afhankelijk van de stijfheid en massatraagheid van het paneel. Aangezien speksteen veel zwaarder Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 31 maart 2009 Report Share Posted 31 maart 2009 dat noemt men reclame maken en reclame geloof ik per definitie niet. echter kun je het hem niet kwalijk nemen. ik vervang tegenwoordig het woord reclame door propaganda, dan worden dingen een stuk duidelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 31 maart 2009 Report Share Posted 31 maart 2009 Dit alles leidt ertoe dat zelfs een luidspreker in een volgens de beste technieken gemaakte houten kast modderig, rommelig, ongecontroleerd klinkt in directe vergelijking met een overeenkomende luidspreker in een spekstenen behuizing. En dat beperkt zich niet tot de basweergave. Denk je nu eens in dat je helem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 31 maart 2009 Report Share Posted 31 maart 2009 Dit alles leidt ertoe dat zelfs een luidspreker in een volgens de beste technieken gemaakte houten kast modderig, rommelig, ongecontroleerd klinkt in directe vergelijking met een overeenkomende luidspreker in een spekstenen behuizing. En dat beperkt zich niet tot de basweergave. Denk je nu eens in dat je helem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts