Jump to content

Speaker - versterker combi

azh
 Share

Recommended Posts

Beste lezers en schrijvers Hear,

Na lange tijd slechts af en toe lezend aanwezig te zijn geweest op dit forum – ik was heerlijk aan het genieten van mijn Fat Bob met Lyra Dorian en Bluenote phono 1 – heb ik nieuwe dromen. Vallende deuren en huizen: Ik zoek een speaker – versterker combinatie van tussen de 6000 en 12000 euro (minder mag ook :)). Ik heb nu een kleiner gedeelte van dit budget beschikbaar (wellicht een versterker). De rest is een langere termijn droom en spaarplan. Op dit moment speel ik met een Rega Mira, en Dynaudio Audience 122. Van deze laatste vind ik d

Hallo AZH,

In jouw geval zou ik eens gaan luisteren naar een versterker combinatie van Pass Labs. Ik heb afgelopen week een groot versterker vergelijk gedaan en in combinatie met een stel Dunlavy's vond ik dat persoonlijk wel de mooiste combinatie. Je zou Harry van Rhapsody (Hilversum) kunnen vragen of je mag luisteren naar een demo in je eigen luister situatie.

Succes!

Groeten, PD

Kwa versterker zou ik eens naar Accuphase kijken als ik jou was.

HPMD

Beste HMPD, bedankt voor je suggestie. Ik had Accuphase nog niet op mijn lijstje staan, maar herinner me inderdaad van een tijd geleden dat ik die prettig vond klinken. Bedankt!

Vriendelijke groet,

azh

Hallo AZH,

In jouw geval zou ik eens gaan luisteren naar een versterker combinatie van Pass Labs. Ik heb afgelopen week een groot versterker vergelijk gedaan en in combinatie met een stel Dunlavy's vond ik dat persoonlijk wel de mooiste combinatie. Je zou Harry van Rhapsody (Hilversum) kunnen vragen of je mag luisteren naar een demo in je eigen luister situatie.

Succes!

Groeten, PD

Beste PD,

Welke Dunlavy's waren dat? Zou je enige klankbeschrijvingen geven van wat je gehoord hebt?

Vriendelijke groet,

azh

Kwa luidspreker zou ik eens kijken bij Von Schweikert.

HPMD

Komt op mijn lijstje :)

Edited by azh

Hallo AZH,

Succes!

Groeten, PD

Beste PD,

Welke Dunlavy's waren dat? Zou je enige klankbeschrijvingen geven van wat je gehoord hebt?

Vriendelijke groet,

azh

De Dunlavy's zijn het model SC-IV. Dat is een D'appolito puntbron luidspreker met een gesloten laag systeem. De luidspreker is heel erg exact en snel en bezit over een goede gebalanceerde klank. In vergelijk met andere combinaties bleek de Pass Labs (X250.5) in staat te zijn het zaakje gecontroleerd aan te sturen met veel finesse en een fijne resolutie in het laag.

Ik wil je echt aanraden contact op te nemen met Rhapsody. Zij kunnen je heel goed helpen en nemen de tijd om samen met jou naar een oplossing te zoeken.

Groeten, PD

@ Kikkervisje: "Peter" ziet er goed uit. is dit niet buiten mijn budget?

@ PD: bedankt voor de informatie, klopt het dat ik geen website van Rhapsody kan vinden?

Groet,

azh

Guest Rein!

Ik begrijp uit een ander topic dat het heel erg de moeite waard kan zijn het Dynaudio filter in de speaker op te waarderen met betere componenten. Heb zelf Dynaudio eens gehoord met Burmester en met Holfi. Dat klonk voor mij toen overtuigend. Maar dat is voor mij al weer jaren geleden, toen ik zelf ook de 122 had. Wellicht is dit iets voor jou.

Verder gegaan op mijn audiopad zou ik je nu deze combinatie niet meer aanraden. Daarna kwam een in mijn oren veel betere combi van een door Rinsma HiFi gemodificeerde Sonneteer met Penaudio speakers. Ongeveer voor 6.000 euro. Of ik je die echt moet aanraden weet ik ook niet, want die versterker is me uitgebrand.

Kwa versterker zou ik eens naar Accuphase kijken als ik jou was.

HPMD

Ik zou wanneer ik jou was eens naar Array kijken... :rolleyes:

Beste Hans,

Als jij een advies geeft is dat iig een zeer ervaren advies. Ik ben gaan lezen in je (10.000) posts, en ben onder de indruk. Ik heb eens op de site van array gekeken... Wat er geschreven staat, en hoe het er uit ziet is het erg prachtig... Ik ben heel benieuwd. Wie weet wat ze nog uit mijn Dynaudio's weten te krijgen. Wellicht dat ik ze voor een weekje te logeren vraag!

Groet,

azh

Ik begrijp uit een ander topic dat het heel erg de moeite waard kan zijn het Dynaudio filter in de speaker op te waarderen met betere componenten. Heb zelf Dynaudio eens gehoord met Burmester en met Holfi. Dat klonk voor mij toen overtuigend. Maar dat is voor mij al weer jaren geleden, toen ik zelf ook de 122 had. Wellicht is dit iets voor jou.

Verder gegaan op mijn audiopad zou ik je nu deze combinatie niet meer aanraden. Daarna kwam een in mijn oren veel betere combi van een door Rinsma HiFi gemodificeerde Sonneteer met Penaudio speakers. Ongeveer voor 6.000 euro. Of ik je die echt moet aanraden weet ik ook niet, want die versterker is me uitgebrand.

Dank je voor de tip! Zelf ben ik niet zo'n sleutelaar. Het is heel interessant en nuttig om te lezen over de ervaringen van luisteraars die ooit de zelfde keuze hebben gemaakt. Ik zal ook Sonneteer en Penaudio in mijn interesselijstje zetten!

Groet,

azh

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen met actieve en passieve voorversterkers van Array, in combinatie met de Array eindversterking:

Heeft iemand de ervaring met de Array Phonoversterker in combi met actief / passief of direct op de eind?

Heeft iemand ervaringen met cd spelers op deze versterking?

Heeft iemand ervaring met de Bluenote phono1 hierbij?

Hartelijk dank,

azh

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen met actieve en passieve voorversterkers van Array, in combinatie met de Array eindversterking:

Heeft iemand de ervaring met de Array Phonoversterker in combi met actief / passief of direct op de eind?

Hartelijk dank,

azh

Ik heb redelijk wat ervaring met Array hoewel niet met de phono voorversterker (da's van voor mijn tijd... ;-)), zie mijn set op hifi.nl voor meer info. http://my.hifi.nl/index.php?user=4542. Ik kan het (wellicht iets gekleurde ;-)) advies van Hans geheel onderschrijven, leg je oor eens te luister bij de Array versterkers! Razend snel waardoor muziek zeer 'gemakkelijk' klinkt, alsof het als vanzelf tot stand komt. Verder zeer zeutraal, open met veel resolutie en ruimtelijkheid. Naar mijn smaak redelijk vergelijkbaar met Spectral.

Ik heb een paar dagen zonder pre-amp gespeeld (de A2 van Array) maar dat was succes. De bron gaat als het ware door z'n hoeven omdat de ingangsimpedantie van de power-amp niet aansluit op de uitgangs impedantie van de bron (als ik de theorie goed begrijp). Toen ik de pre-amp er weer tussen zette klonk de set een stuk relaxter, er trad geen luistermoeheid meer op. Maar bovenal viel mij de ongekleurdheid van de pre op en da's denk ik het sterke punt van de Array's: zeer neutraal.

Hartelijk dank,

azh

Ik heb met de Array's al vanalles geprobeerd.

Eerst de passieve voortrap en daarna de actieve. De acieve bevalt mij veel beter al zou de passieve met een goede bron ook goed moeten kunnen werken.

M.b.t. de phonotrap kan ook Hansko e.e.a. vertellen. Hij heeft deze met verschillende andere toppers vergeleken.

De beste manier om een goed beeld te krijgen is, om de apparatuur eens een week te lenen. Dat werkt beter dan een hele bloemlezing.

Je bent hier ook van harte welkom om eens te komen luisteren.

Ik heb overigens geen commercieel belang in Array. Ik sta w

Hartelijk dank,

azh

Ik heb redelijk wat ervaring met Array hoewel niet met de phono voorversterker (da's van voor mijn tijd... ;-)), zie mijn set op hifi.nl voor meer info. http://my.hifi.nl/index.php?user=4542. Ik kan het (wellicht iets gekleurde ;-)) advies van Hans geheel onderschrijven, leg je oor eens te luister bij de Array versterkers! Razend snel waardoor muziek zeer 'gemakkelijk' klinkt, alsof het als vanzelf tot stand komt. Verder zeer zeutraal, open met veel resolutie en ruimtelijkheid. Naar mijn smaak redelijk vergelijkbaar met Spectral.

Ik heb een paar dagen zonder pre-amp gespeeld (de A2 van Array) maar dat was succes. De bron gaat als het ware door z'n hoeven omdat de ingangsimpedantie van de power-amp niet aansluit op de uitgangs impedantie van de bron (als ik de theorie goed begrijp). Toen ik de pre-amp er weer tussen zette klonk de set een stuk relaxter, er trad geen luistermoeheid meer op. Maar bovenal viel mij de ongekleurdheid van de pre op en da's denk ik het sterke punt van de Array's: zeer neutraal.

Mooie set.. ook mooie piano trouwens.... :)

Beste Martijn,

Dank je voor je reactie! Nuttige informatie, en ik sluit aan bij Hans van Liempd: Een mooie set, en een prachtig plaatje met die piano. Moet een heerlijke luisterruimte zijn.

Groet,

Azh