azh Posted 10 maart 2009 Author Report Share Posted 10 maart 2009 Ik heb met de Array's al vanalles geprobeerd. Eerst de passieve voortrap en daarna de actieve. De acieve bevalt mij veel beter al zou de passieve met een goede bron ook goed moeten kunnen werken. M.b.t. de phonotrap kan ook Hansko e.e.a. vertellen. Hij heeft deze met verschillende andere toppers vergeleken. De beste manier om een goed beeld te krijgen is, om de apparatuur eens een week te lenen. Dat werkt beter dan een hele bloemlezing. Je bent hier ook van harte welkom om eens te komen luisteren. Ik heb overigens geen commercieel belang in Array. Ik sta w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Ik heb overigens geen commercieel belang in Array. Ik sta w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Ik heb overigens geen commercieel belang in Array. Ik sta w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Beste Hans, Ik ben gaan lezen in je (10.000) posts, Nog 10 .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 10 maart 2009 Author Report Share Posted 10 maart 2009 Beste Hans, Ik ben gaan lezen in je (10.000) posts, Nog 10 .... Haha! Krijg je dan een medaille? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Beste Hans, Ik ben gaan lezen in je (10.000) posts, Nog 10 .... Haha! Krijg je dan een medaille? Nee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 10 maart 2009 Author Report Share Posted 10 maart 2009 Beste Hans, Ik ben gaan lezen in je (10.000) posts, Nog 10 .... Haha! Krijg je dan een medaille? Nee... Hmm. Misschien moeten we die eens instellen dan, dan krijg jij er ook een, met terugwerkende kracht On topic: Heeft iemand ervaringen met Array in vergelijking met Accuphase, Unison research, Pass Labs, Krell, Boulder, Naim, oid? Iets anders: Het lijkt er op dat Array met name goed is bij luidsprekers die moeilijk aanstuurbaar zijn, geldt dit ook voor de luidsprekers die makkelijk aan te sturen zijn? Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Op een setje Klipschhoorns ging het wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 11 maart 2009 Author Report Share Posted 11 maart 2009 Iets anders: Het lijkt er op dat Array met name goed is bij luidsprekers die moeilijk aanstuurbaar zijn, geldt dit ook voor de luidsprekers die makkelijk aan te sturen zijn? Nee, dan zakken ze door de mand Ik laat dit antwoord over aan de Array adepten. Het lijkt me juist goed zo'n versterker te hebben of luidsprekers nu moeilijk of makkelijk aanstuurbaar zijn. Maar misschien ben je wel sneller heel luid aan het spelen, als je de volumeknop maar even open zet, daar heb ik geen verstand van. Heren, dames audiofielen, wie heeft ervaring met mastodont versterkers aan hoog rendement speakers? Ik begrijp je antwoord. Ik was niet erg duidelijk. Wat ik bedoel te zeggen is dat verschillende versterkers verschillende kwaliteiten hebben. Ik begrijp dat de Array eindversterkers goed zijn in het aansturen van lastige speakers. Hiernaast zijn ze snel etc. Andere mensen zijn van de "hoogrendementspeaker - simpele buisversterker die eindeloos (micro)detail geeft" - school. Ik vraag me hier dus af hoe de versterkers - met name de eindversterkers van Array - het doen op musikaliteit en microdetail, en al die andere zaken die supergevoelige luidsprekers mooi zouden kunnen weergeven. Met andere woorden: Deze versterkers kunnen goed moeilijke speakers aansturen, maar vallen ze niet door de mand met gevoelige speakers? Ik weet namelijk nog niet welke speakers ik in de toekomst ga hebben, en deze versterkers zou ik niet doen voor een paar jaartjes, maar voor een langere tijd. @ Jitze: bedankt voor je commentaar; dit is een opmerking waar ik veel mee kan, namelijk: een zeer gevoelige luidspreker laat ook muziek horen met Array's. Groet azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
H Audio Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Ha die AZH, Ik ben bang dat je lijstje nog langer gaat worden, want een goede versterker moet alleen maar goed versterken ; ) Maar luidsprekers zijn transducers en daar komt geluid uit , of muziek, daarom is het misschien leuk en verstandig om naar de analoogdagen te komen, zeer binnenkort. Daar gaan we splen met bv de Isophon Vescova en ook met de Isohon Vescova diamant, kristal helder maar niet scherp, detailrijk maar niet vermoeiend, zeer ruimtelijk dus een grote geluidsbel. Lees ook eens de testen en ga dan luisteren. http://www.isophon.de/pages MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Hai AZH, Gezien het feit dat je al een zeer mooie draaitafel hebt zou ik in eerste instantie naar veel luidsprekers gaan luisteren. Als je er een paar paar geselecteerd hebt zou ik ze op zicht vragen en lekker met je vriendin gaan beluisteren desnoods met een geleende versterker erbij. Ga niet A/B en, maar luister een paar uur na het ene paar en dan de volgende dag na de ander. Het nadeel van A/B en is dat je niet doorkrijgt of een bepaalde eigenschap na lang luisteren niet zeer iritant wordt. Daarbij hebben de meeste vrouwen al snel genoeg van dat A/B geneuzel en dat wil je ook niet (als je er net mee samenwoont ). De versterker koop je als je een keuze hebt gemaakt voor de LS. Het enige waar je even rekening mee moet houden is dat niet alle LS geschikt zijn voor buizen. Dus als je buizen wilt hebben even Hear over de specificatie hebben. Oh ja als je LS niet op zicht kan krijgen zoek dan maar naar een andere dealer Overigens Henk, die Isophons zijn niet echt geschikt voor buizen of wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
H Audio Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Ha die Carl, Volgens het tijdschrift '' Stereoplay'' zijn ze zelfs uitermate geschikt voor buizenversterkers. Hoogstwaarschijnlijk gaar Aspera Audio spelen met Tri buizenversterkers op Isophon luidsprekers. MvG, Haudio PS Ook de nieuwe Thiel 3.7 gaat met buizen als de brandweer . ; ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Beste Hans, Ik ben gaan lezen in je (10.000) posts, Nog 10 .... Beste azh, En hoe vaak ben je "Array" tegengekomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 12 maart 2009 Author Report Share Posted 12 maart 2009 Beste Hans, Ik ben gaan lezen in je (10.000) posts, Nog 10 .... Beste azh, En hoe vaak ben je "Array" tegengekomen? Dat viel mee. Wel een aantal keer, gelukkig. Meestal echter zijdelings, bij de setbeschrijving als het over andere componenten ging. Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Daar gaan we splen met bv de Isophon Vescova en ook met de Isohon Vescova diamant, kristal helder maar niet scherp, detailrijk maar niet vermoeiend, zeer ruimtelijk dus een grote geluidsbel. Hi, Ik ken persoonlijk de Cassiano zeer goed. Dat was namelijk de eerste speaker waar Twaron dempingsmateriaal (commercieel) werd toegepast. Als de Vescova iets weg heeft van de Cassiano, heb je daar inderdaad een mooie speaker aan. De Cassiano staat bij de importeur: Audiodelight in Babberich; Misschien kun je daar ook eens luisteren. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Ha die Carl, Volgens het tijdschrift '' Stereoplay'' zijn ze zelfs uitermate geschikt voor buizenversterkers. Hoogstwaarschijnlijk gaar Aspera Audio spelen met Tri buizenversterkers op Isophon luidsprekers. MvG, Haudio PS Ook de nieuwe Thiel 3.7 gaat met buizen als de brandweer . ; ) Hai Henk, Waarschijnlijk in de war gebracht door de site waar veel watts worden gevraagd. Ik ben zeer benieuwd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Klok Posted 13 maart 2009 Report Share Posted 13 maart 2009 LS, Tussen de 6 a 12k Euro... hmm.. moeilijke keuze en toch makkelijk. Ik zou 1k Euro uitbesteden aan een trip naar NYC waar je live Jazz&Blues kunt horen en vervolgens naar India vliegen om daar de authentieke citar & tabla te beluisteren op de straten van New Dahli. Als je terug komt, maakt het je allemaal niets meer uit en geef je de 5 a 11k Euro uit aan iets wat er echt toe doet. PS, Volgens mij wil de rest je apparatuur aanpraten die ze in hun winkels hebben staan Beste lezers en schrijvers Hear, Na lange tijd slechts af en toe lezend aanwezig te zijn geweest op dit forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 6 A 12K EURO,S kan je veel voor kopen. Ook reden genoeg met deze bedragen, hier genoeg tijd en luistersessie aan te besteden. Persoonlijk zou ik zelf ook zonder meer onderstaande combinatie hoog op mijn verlanglijstje hebben staan. NAD M3 versterkers, zeer veel lovende rencensies, zeer laststabiel en 5 jaar garantie Gewoon veel value for money adviesprijs 3.250 euro Verder als LS de Monitor Audio PL300 (platinium series / staanders). Ik heb de kleinere versie gehoord (PL100 -monitoren) en was ZEER aangenaam verrast. Verder zijn deze speakers qua afwerking subliem en een sieraad voor in de kamer. Adviesprijs 8.000 euro per paar. Met een beetje onderhandelen moet je deze combi in deze tijden wel (ruim) onder de 10k mee kunnen nemen. http://www.monitoraudio.co.uk/products/pla...m/pl300/reviews http://www.audiovision.cz/files/product/14...60028976751.jpg http://www.audioholics.com/audioholics/ima...imgp2696001.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Andre Klok, ben het roerend met je eens. Hoeveel en hoe lang kan je eigenlijk concerten bezoeken voor zoveel poen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 14 maart 2009 Author Report Share Posted 14 maart 2009 LS, Tussen de 6 a 12k Euro... hmm.. moeilijke keuze en toch makkelijk. Ik zou 1k Euro uitbesteden aan een trip naar NYC waar je live Jazz&Blues kunt horen en vervolgens naar India vliegen om daar de authentieke citar & tabla te beluisteren op de straten van New Dahli. Als je terug komt, maakt het je allemaal niets meer uit en geef je de 5 a 11k Euro uit aan iets wat er echt toe doet. PS, Volgens mij wil de rest je apparatuur aanpraten die ze in hun winkels hebben staan Haha! Ja, dat klinkt ook leuk. Toch vind ik zelf mooi geluid thuis, waar ik vele jaren elke dag als ik opsta, thuiskom en weer ga slapen van kan genieten, persoonlijk gewoon dubbel de investering waard. Het zou best kunnen dat iedereen het heeft over apparaten die ze in "hun" winkels hebben staan. Uiteindelijk kan ik met die informatie gaan luisteren, en zo kom ik tot een beslissing die voor mij goed uitpakt. Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 14 maart 2009 Author Report Share Posted 14 maart 2009 Ha die AZH,... Maar luidsprekers zijn transducers en daar komt geluid uit , of muziek, daarom is het misschien leuk en verstandig om naar de analoogdagen te komen, zeer binnenkort. Daar gaan we splen met bv de Isophon Vescova en ook met de Isohon Vescova diamant, kristal helder maar niet scherp, detailrijk maar niet vermoeiend, zeer ruimtelijk dus een grote geluidsbel. Lees ook eens de testen en ga dan luisteren. http://www.isophon.de/pages MvG, Haudio Hoi Haudio! Ik weet nog niet of ik bij de analoogdagen aanwezig kan zijn, ik heb het erg druk nu. Het zou wel weer erg gezellig zijn. Ik ben zeker benieuwd naar de luidsprekers, blijven ze bij je staan? Dan kom ik ze zeker een keer luisteren! Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 14 maart 2009 Author Report Share Posted 14 maart 2009 Hai AZH, Gezien het feit dat je al een zeer mooie draaitafel hebt zou ik in eerste instantie naar veel luidsprekers gaan luisteren. Als je er een paar paar geselecteerd hebt zou ik ze op zicht vragen en lekker met je vriendin gaan beluisteren desnoods met een geleende versterker erbij. Ga niet A/B en, maar luister een paar uur na het ene paar en dan de volgende dag na de ander. Het nadeel van A/B en is dat je niet doorkrijgt of een bepaalde eigenschap na lang luisteren niet zeer iritant wordt. Daarbij hebben de meeste vrouwen al snel genoeg van dat A/B geneuzel en dat wil je ook niet (als je er net mee samenwoont ). De versterker koop je als je een keuze hebt gemaakt voor de LS. Het enige waar je even rekening mee moet houden is dat niet alle LS geschikt zijn voor buizen. Dus als je buizen wilt hebben even Hear over de specificatie hebben. Oh ja als je LS niet op zicht kan krijgen zoek dan maar naar een andere dealer Overigens Henk, die Isophons zijn niet echt geschikt voor buizen of wel? Hoi Carl, bedankt voor je tips! Op dit moment heb ik echter sterk het vermoeden dat mijn versterker echt de zwakkste schakel is, en ik heb niet alles bijeengespaard. Als ik nu dus de luidsprekers zou vervangen zit ik nog een paar jaar vast aan het geluid dat bepaald wordt door mijn versterker. Ik hoop dat als ik het andersom doe, ik nu winst behaal, en over een paar jaar weer. Ideaal is het niet, want ik geloof zeker dat de match belangrijk is, dus liever zou ik het tegelijk beluisteren en kiezen. Dat is echter best ingewikkeld om te regelen. Ik zal je A/B verhaal in mijn achterhoofd houden, ik vind dat er 2 kanten zijn: wat jij zegt klopt zeker, en is in mijn geval echt belangrijk, maar toch wil ik ook natuurgetrouw geluid nastreven, en ik heb het idee dat dit door a/b makkelijker gaat.. Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
H Audio Posted 14 maart 2009 Report Share Posted 14 maart 2009 Ha die AZH,... Maar luidsprekers zijn transducers en daar komt geluid uit , of muziek, daarom is het misschien leuk en verstandig om naar de analoogdagen te komen, zeer binnenkort. Daar gaan we splen met bv de Isophon Vescova en ook met de Isohon Vescova diamant, kristal helder maar niet scherp, detailrijk maar niet vermoeiend, zeer ruimtelijk dus een grote geluidsbel. Lees ook eens de testen en ga dan luisteren. http://www.isophon.de/pages MvG, Haudio Hoi Haudio! Ik weet nog niet of ik bij de analoogdagen aanwezig kan zijn, Dat zou jammer zijn. ik heb het erg druk nu. Tja, dan is er waarschijnlijk niets aan te doen. ; ) Het zou wel weer erg gezellig zijn. Daar ga ik wel van uit : ) Volgens mij zijn jullie , jij en je vader , zeer tevreden over jullie platenspelers . : ) Ik ben zeker benieuwd naar de luidsprekers, blijven ze bij je staan? Ja dat is zeker] Maar omdat jij misschien niet kan komen, komen we maar naar jou toe ; ) Als alles goed gaat, staan ze te spelen, op de Pluimgraaf show, bij Cafe Engels, dus vlak bij de Doelen en ook vlak bij jou , over 14 dagen Dan kom ik ze zeker een keer luisteren! Uitstekend maken we er weer een leuke dag van. MvG, Haudio Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 PS,Volgens mij wil de rest je apparatuur aanpraten die ze in hun winkels hebben staan Mogelijk. Of gewoon enthousiasme voor een merk - omdat het klokje thuis zo mooi tikt, open, met een fraai hoog, druk in het laag, hoog oplossend, ruimtelijk... Dus bij deze mijn tip: breng eens een bezoekje aan Ketelaar Hifi in 't Harde en luister maar eens naar de elektronica en luidsprekers van het merk JK acoustics. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Hai AZH, In ieder geval denk ik dat je met A/B en moet oppassen. Iemand zei eens tegen me dat de meest saaie LS waarschijnlijk de beste is. Bij A/B ga je er toch iets uithalen wat waarschijnlijk later vermoeid. Kortom misschien eerst A/B en (zonder vriendin) en uiteindelijk toch beslissen op basis van een paar dagen veel luisteren met dezelfde LS (en vriendin). Ik zou me trouwens toch afvragen of je niet op buizen valt bij mij is het zo wel gegaan. Hai AZH en Henk, Overigens lijken die Vescova's wel erg interessant: keramische units, dubbelwandige wand, niet parallelle wanden en, de mogelijkheid de bas te versterken of verzwakken (hoe werkt dat?), Twaron dempingsmateriaal en uiteindelijk nog betaalbaar. De poort naar onderen spreekt mezelf wat minder aan want ik ben altijd bang voor boemen op een houten vloer. Maar goed "the taste of the pudding is in the eating" en ik denk dat er bij Henk in ieder geval een superinteressante set staat te spelen. Die Tri bijvoorbeeld kon wel eens zeer interessant zijn wat phono trap betreft. Ga je dat merk in je programma opnemen Henk? PS die grote boembakken van Monitor Audio vind ik maar niks en zeker niet in een normale ruimte. Het merk is achteruit gegaan sinds Mo Iqbal de scepter er niet meer zwaait. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts