Jump to content

Speaker - versterker combi

azh
 Share

Recommended Posts

Guest Rein!

De meest saaie luidspreker is waarschijnlijk de beste? Dat lijkt mij niet. De meest saaie luidspreker is of een mismatch of een Dynaudio <_<:D:D

Nee serieus, saai is nooit een aanbeveling. Muziek is altijd leven en zo hoort het ook te klinken.

Ik heb het over saai in een A/B vergelijking! Een LS lijkt saai ten opzichte van een ander als die laatste overaccentueert. Het schijnt dat goede LS ontwerpen vaak door marketing mensen worden aangepast omdat ze in de winkel boven andere LS moeten uitspringen.

• 4 weeks later...

Vervolg...

Ik geloof in autosuggestie, in luisteren en verschillen horen en onthouden, en in zelf een "plaatje" in je hoofd maken, van wat je idealiter zou willen. Dit laatste is natuurlijk niet zo precies, en voelt meer als de waarheid, dan dat het echt in "kennis" is vastgelegd. Toch heb ik de ervaring dat ik een ideaalplaatje kan schetsen over het geluid dat ik zou willen, vergelijkbaar met een nieuw recept bedenken, het koken zonder tussendoor te proeven en vervolgens een voorspeld resultaat bereiken. Bij de opening van dit topic heb ik ietwat technisch verteld hoe mijn ideaalplaatje er uit ziet. Hierbij was ik, zo blijkt, en had ik best zelf kunnen bedenken, nogal gelimiteerd door de weinige ervaring die ik heb opgedaan. Naar aanleiding van de tips en gastvrijheid van Hans van Liempd ben ik ver weg van hier gaan luisteren naar zijn installatie, en daar werd ik geconfronteerd met een nieuw ingredi

• 3 months later...

Na jullie tips ben ik gaan luisteren:

Array klonk echt geweldig, live en direct, Symphonic line vond ik eerlijk, Lua was mooi, bij Studio Alkmaar was het erg goed toeven, goed advies, fijne sfeer en mooi geluid.

Bij Rhapsody Audio vond ik de installatie waardoor ik niets meer had om te wensen (en mijn voltallige familie en vriendin, die mee waren ("Dat gaat me kapitalen kosten aan koffie!" Zei de man bij Rhapsody met een knipoog ;)) waren het hier grondig mee eens.

Bedankt forummers Hear, Hans (voor het luisteren naar je prachtige installatie), Onno (Voor de luisterdag)!

Toekomstmuziek: Master Contempary C, en evt Array Ph2. Maar dat gaat nog jaren duren. Nu, als ze komen: echt genieten... :)

Groet,

Azh

Na jullie tips ben ik gaan luisteren:

Array klonk echt geweldig, live en direct, Symphonic line vond ik eerlijk, Lua was mooi, bij Studio Alkmaar was het erg goed toeven, goed advies, fijne sfeer en mooi geluid.

Bij Rhapsody Audio vond ik de installatie waardoor ik niets meer had om te wensen (en mijn voltallige familie en vriendin, die mee waren ("Dat gaat me kapitalen kosten aan koffie!" Zei de man bij Rhapsody met een knipoog ;) ) waren het hier grondig mee eens.

Bedankt forummers Hear, Hans (voor het luisteren naar je prachtige installatie), Onno (Voor de luisterdag)!

Toekomstmuziek: Master Contempary C, en evt Array Ph2. Maar dat gaat nog jaren duren. Nu, als ze komen: echt genieten... :)

Groet,

Azh

Mag ik vragen welke Symphonic Line je hebt gehoord? Ik gok de RG10 mkIV. Wat is het wat je bij Rhapsody hebt gehoord?

Mordante, ik geloof inderdaad de RG10 mk IV

Groet,

azh

Mag ik vragen welke Symphonic Line je hebt gehoord? Ik gok de RG10 mkIV. Wat is het wat je bij Rhapsody hebt gehoord?

Bij rhapsody heb ik een grote VPI met kleine Koetsu, op een Nagra beluisterd, via versterkers naar Master Contemporary C's. Het was fenomenaal (in mijn oren).

Groet,

azh

Bij rhapsody heb ik een grote VPI met kleine Koetsu, op een Nagra beluisterd, via versterkers naar Master Contemporary C's. Het was fenomenaal (in mijn oren).

Groet,

azh

via versterkers............. welke versterkers? Ik neem aan een Nagra phono pre? Die set is volgens mij een heel eind buiten je gestelde budget. Misschien eeder het dubbele.

Groet,

azh

via versterkers............. welke versterkers? Ik neem aan een Nagra phono pre? Die set is volgens mij een heel eind buiten je gestelde budget. Misschien eeder het dubbele.

Hoi Mordante. Inderdaad een Nagra phono pr

Haha grappig die Isophon luitjes, Twaron als dempings materiaal dat mijn oude vader dat nog mag meemaken.

Tsja, dat dat spul van die "uitvinding" van Teun Veerman en Wim Engelhard bij AKZO Nobel, uit de jaren '70 nog eens terug mocht komen in een speaker, terwijl het para-aramide al werdt gebruikt in de auto-industrie (slangen, banden), de bouw (civiel), sport, aerospace, militaire and industri

Die Contemporary c heb ik vaak gehoord en zijn inderdaad prachtige LS. Of die VPI nu zoveel beter is dan een Fat Bob? De Koutsu zal veel anders klinken dan de Lyra.

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.

Mijn vader was de constructeur van de spinmachines voor twaron

Hallo Bart,

Als jouw vader Henk heet, heb ik jaren met hem samen gewerkt. Heel wat kopjes koffie met hem gedronken, terwijl hij met de constructie bezig was en ik de procesinput gaf. Toffe peer trouwens!

Doe hem maar de groeten.

Hallo Miracle,

Ik ken toch echt andere namen die Twaron "uitgevonden" hebben. Die aanhalingstekens begrijp ik overigens wel.

Dat Twaron in Isophon zit, komt omdat ik bevriend ben met de voormalige importeur van Isophon in Nederland. Ik was al wat met Twaron in de kast aan het experimenteren en die vriend vond een demo bij mij thuis met Twaron zo indrukwekkend, dat hij gelijk Roland Gauder tipte. Daar hebben we toen een monster naar toe gestuurd en Gauder was dus ook blij. En een aantal bezitters van Isophon nu dus ook. Maar het blijft het geheel dat telt.

En ik? Ik heb het ook in mijn speakers en vind het nog steeds een meerwaarde hebben.

Groet,

Leobus (Leo Busscher)

Hallo Miracle,

Ik ken toch echt andere namen die Twaron "uitgevonden" hebben. Die aanhalingstekens begrijp ik overigens wel.

Groet,

Leobus (Leo Busscher)

Citaat uit wikipedia:

De uitvinding van dit specifieke proces werd gedaan bij AKZO Nobel door een team onder leiding van Leo Vollbracht in 1974, bestaande uit Teun Veerman (assistent van Leo Vollbracht) en Wim Engelhard (toentertijd stagiair, die het geschikte oplosmiddel NMP vond om het polymeer in wording zo lang mogelijk in oplossing te houden, en daarnaast ontdekte dat met hoge snelheid PPD en TDC moesten worden gemengd om voldoende lange polymeerketens te krijgen).

Wiki over Twaron.

assistent van Leo Vollbracht

Dat bedoel ik dus!

Groet,

Leobus

Leo Vollbracht was enkel de teamleider. Teun Veerman en Wim Engelhard schijnen, voor wat ik begrepen heb in de tijd dat ik bij Akzo werkte, het werkelijke werk gedaan te hebben.

Mijn vader was de constructeur van de spinmachines voor twaron

Hallo Bart,

Als jouw vader Henk heet, heb ik jaren met hem samen gewerkt. Heel wat kopjes koffie met hem gedronken, terwijl hij met de constructie bezig was en ik de procesinput gaf. Toffe peer trouwens!

Doe hem maar de groeten.

Hallo Miracle,

Dat Twaron in Isophon zit, komt omdat ik bevriend ben met de voormalige importeur van Isophon in Nederland. Ik was al wat met Twaron in de kast aan het experimenteren en die vriend vond een demo bij mij thuis met Twaron zo indrukwekkend, dat hij gelijk Roland Gauder tipte. Daar hebben we toen een monster naar toe gestuurd en Gauder was dus ook blij. En een aantal bezitters van Isophon nu dus ook. Maar het blijft het geheel dat telt.

En ik? Ik heb het ook in mijn speakers en vind het nog steeds een meerwaarde hebben.

Groet,

Leobus (Leo Busscher)

Ja mijn vader heet inderdaad henk, ik zal hem de groeten doen als ik terug in nederland ben. Hij was overigens natuurlijk niet de enige constructeur maar een van de constructeurs.

Groet,

Bart