buizenbart Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 maar ik zat meer aan een beetje meer of minder peper en zout te denken. Stel je voor een instelbare versterker die continu variabel doet wat Bob Carver twee maal heeft gedaan (Amplifier modeling), met een draai van de knop van Mark Levinson via Krell naar 300B buizen oid. Ach er zijn VST plug ins die zowat alle gitaarversterkers emuleren die je kunt bedenken. Doet me denken aan Steve Cropper, een studio muzikant die alle stijlen kon spelen, van Elvis tot Jimi Hendrix. Ja, maar een gitaarversterker is zo ongeveer het tegenovergestelde van een hifi-versterker qua eisen die we eraan stellen*. Een Mark Levinson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Ja, maar een gitaarversterker is zo ongeveer het tegenovergestelde van een hifi-versterker qua eisen die we eraan stellen*. Een Mark Levinson Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Maar hoe zit dat dan met dingen als 'autoriteit' en 'slam in het laag' en al die dingen waar b.v. een ML in uitblinkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 16 maart 2009 Author Report Share Posted 16 maart 2009 Ik zag trouwens op deze site iets waar ik wel weer wat blijer van word http://www.computeraudiophile.com/welcome Maar tegelijkertijd besef ik ook dat dit wel eens het einde kan betekenen van de cd. Opnames te downloaden op 24 bit en 92 kHz Of nog hogere bitrates. Ik denk dat we over tien jaar helemaal zijn aangewezen op het net... wat denken jullie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 Ik denk dat we over 10 jaar nog steeds vinyl kunnen kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 16 maart 2009 Author Report Share Posted 16 maart 2009 Je bedoelt nieuw of tweedehands Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 Ik bedoel nieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 Ik zag trouwens op deze site iets waar ik wel weer wat blijer van word http://www.computeraudiophile.com/welcome Ha James, Mooie link, die kende ik nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 Ja, maar een gitaarversterker is zo ongeveer het tegenovergestelde van een hifi-versterker qua eisen die we eraan stellen*. Een Mark Levinson Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 Ik bedoel nieuw. Inderdaad. Als je kijkt wat er nu (26 jaar na de introductie van de CD) weer aan nieuw vinyl wordt geproduceerd. Zelfs de Media markt verkoopt het weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts