tiepvout Posted 8 maart 2009 Report Share Posted 8 maart 2009 Hallo, Ik heb een 32LG2000 televisie en daar wil ik een hoofdtelefoon op aansluiten. Er zit echter alleen een SPDIF uitgang op. Via een SCART adapter kan ik het geluid dat via de AV-ingangen binnen komt wel naar de hoofdtelefoon luiden maar geluid dat via HDMI en Component komt niet. Nu zit ik er aan te denken om via een DAC het SPDIF signaal om te zetten naar een analoog signaal om het zo naar de hoofdtelefoon te krijgen. Een DAC is echter enorm duur. Heb nu het volgende bedacht: de Sweex sc0004 externe geluidskaart heeft een SPDIF ingang en een hoofdtelefoon uitgang. Als ik nu een USB voeding aan de Sweex hang kan ik hem dan gebruiken als DAC?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Hallo, Ik heb een 32LG2000 televisie en daar wil ik een hoofdtelefoon op aansluiten. Er zit echter alleen een SPDIF uitgang op. Via een SCART adapter kan ik het geluid dat via de AV-ingangen binnen komt wel naar de hoofdtelefoon luiden maar geluid dat via HDMI en Component komt niet. Nu zit ik er aan te denken om via een DAC het SPDIF signaal om te zetten naar een analoog signaal om het zo naar de hoofdtelefoon te krijgen. Een DAC is echter enorm duur. Heb nu het volgende bedacht: de Sweex sc0004 externe geluidskaart heeft een SPDIF ingang en een hoofdtelefoon uitgang. Als ik nu een USB voeding aan de Sweex hang kan ik hem dan gebruiken als DAC?? Hoi, Tiepvout (wat een naam ) Een kort antwoord; Ja. Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Misschien is het handiger (just a thought) om een 2e hands DCC 170 te kopen. Kosten niets en hebben een digitale ingang en een analoge uitgang. Neemt minder ruimte in, minder gedoe, blabla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts