Jump to content

me autoradio gesloopt X2

mack trible
 Share

Recommended Posts

Hoi

Bij het opnieuw bedraden van me auto heb ik een klein foutje gemaakt ik heb de radio aangezet zonder dat er boxen aagesloten waren en om erlijk te zijn heb ik dit ook gedaan met me nieuwe radio...

Nou zou dit niet zo duur zijn om te laten repareren en waarscheinlijk dus ook niet zo moeilijk, nu zou ik dit graag zelf willen doen. Weet iemand hoe of waar ik meer info kan vinden?

groetjes iemand met een veel te stille auto...

Ik zou je niet kunnen vertellen waar je meer info kunt vinden, maar kan wel met bijna zekerheid zeggen dat je eindtrappen eruit liggen. Als je erg handig bent met elektronica zou je die zelf kunnen vervangen, maar let h

Meeste moderne autoradio's zijn daar redelijk tegen beveiligd.

Wat ik eerder denk is dat je hem in je dash hebt geschoven terwijl hij aan stond.

En dat gaat vaak fout.

Dit kan ook nog wel is zijn gebeurd. Ik weet namelijk niet zeker of het contact uit stond. Wat kan ik in dit geval doen?

Guest kikkervisje
Meeste moderne autoradio's zijn daar redelijk tegen beveiligd.

Wat ik eerder denk is dat je hem in je dash hebt geschoven terwijl hij aan stond.

En dat gaat vaak fout.

Dit kan ook nog wel is zijn gebeurd. Ik weet namelijk niet zeker of het contact uit stond. Wat kan ik in dit geval doen?

Gesloopt, gesloopt dus nu op naar de sloop voor weer een "nieuwe"! :)

Guest KT88

:confused:

Wat is er mis met Sony?

Een autoradio zonder speakers aanzetten mag geen defecte eindtrap opleveren.

Wat wel vaak verkeerd wordt gedaan is 1 kant (de min) van de speakeruitgangen naar massa leggen, dat is doorgaans WEL dodelijk omdat verreweg de meeste autoradio's BTL eindtrappen hebben.

BTL = Bridge Tied Load, dus de speaker staat gebrugd tussen 2 eindtrappen in.

Wat er nu precies is misgegaan bij de TS is me niet duidelijk, maar dat het zou komen door niet aangesloten speakers lijkt me welhaast uitgesloten.

:confused:

Wat is er mis met Sony?

De bediening is briljant, maar tenzij je er een aparte versterker aan gaat hangen zijn ze qua geluid over 't algemeen niet goed.

Weinig controle, hol laag, gebrek aan midden. Ik heb 3x een Sony radio gehad in verschillende auto's en heb steeds gedacht dat 't klotespeakers waren, totdat er dan een andere radio in kwam. Ik weet niet hoe het n

Guest Heino

Vriendelijk bedoeld: :rolleyes:

Als ik bovenstaande posts zo lees, ben jij geen bekende met elektronica (als je een eindtrap niet herkend), solderen enz.

Als ik jou was bleef ik lekker van het inwendige van die autoradio's af.

De beste raad is om in het vervolg iets voorzichtiger te zijn en als je de door je zus gegeven autoradio pers

Misschien slim

- Accu los

- Radio helemaal compleet inbouwen, 10x checken of alles goed zit. alle kabels goed wegwerken, nergens mag meer open metaal liggen van stekkertjes. Alles goed vastzetten met van die kabelklemmetjes, geen kroonstenen gebruiken

- Accu aansluiten en zien of de radio aan gaat en werkt

zo niet

accu los en checken wat er aan de hand is.

Grote kans dat 't dan goed gaat ;).