mack trible Posted 8 maart 2009 Report Share Posted 8 maart 2009 Hoi Bij het opnieuw bedraden van me auto heb ik een klein foutje gemaakt ik heb de radio aangezet zonder dat er boxen aagesloten waren en om erlijk te zijn heb ik dit ook gedaan met me nieuwe radio... Nou zou dit niet zo duur zijn om te laten repareren en waarscheinlijk dus ook niet zo moeilijk, nu zou ik dit graag zelf willen doen. Weet iemand hoe of waar ik meer info kan vinden? groetjes iemand met een veel te stille auto... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 maart 2009 Report Share Posted 8 maart 2009 Ik zou je niet kunnen vertellen waar je meer info kunt vinden, maar kan wel met bijna zekerheid zeggen dat je eindtrappen eruit liggen. Als je erg handig bent met elektronica zou je die zelf kunnen vervangen, maar let h Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 8 maart 2009 Report Share Posted 8 maart 2009 Meeste moderne autoradio's zijn daar redelijk tegen beveiligd. Wat ik eerder denk is dat je hem in je dash hebt geschoven terwijl hij aan stond. En dat gaat vaak fout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mack trible Posted 8 maart 2009 Author Report Share Posted 8 maart 2009 Meeste moderne autoradio's zijn daar redelijk tegen beveiligd.Wat ik eerder denk is dat je hem in je dash hebt geschoven terwijl hij aan stond. En dat gaat vaak fout. Dit kan ook nog wel is zijn gebeurd. Ik weet namelijk niet zeker of het contact uit stond. Wat kan ik in dit geval doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 8 maart 2009 Report Share Posted 8 maart 2009 Meeste moderne autoradio's zijn daar redelijk tegen beveiligd.Wat ik eerder denk is dat je hem in je dash hebt geschoven terwijl hij aan stond. En dat gaat vaak fout. Dit kan ook nog wel is zijn gebeurd. Ik weet namelijk niet zeker of het contact uit stond. Wat kan ik in dit geval doen? Gesloopt, gesloopt dus nu op naar de sloop voor weer een "nieuwe"! Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 8 maart 2009 Report Share Posted 8 maart 2009 In dat geval zou ik hem lekker bewaren voor onderdelen (wie weet ;D) en een Pioneer nemen. Lameraaie, twas een Sony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Wat is er mis met Sony? Een autoradio zonder speakers aanzetten mag geen defecte eindtrap opleveren. Wat wel vaak verkeerd wordt gedaan is 1 kant (de min) van de speakeruitgangen naar massa leggen, dat is doorgaans WEL dodelijk omdat verreweg de meeste autoradio's BTL eindtrappen hebben. BTL = Bridge Tied Load, dus de speaker staat gebrugd tussen 2 eindtrappen in. Wat er nu precies is misgegaan bij de TS is me niet duidelijk, maar dat het zou komen door niet aangesloten speakers lijkt me welhaast uitgesloten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mack trible Posted 9 maart 2009 Author Report Share Posted 9 maart 2009 Het is er 1 van marquant, maar ik heb em van me zusje gekregen denk dat ze het wel leuk zou vinden als hij ook nog in de outo komt ps: nee ze weet niet dat hij stuk is Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Wat is er mis met Sony? De bediening is briljant, maar tenzij je er een aparte versterker aan gaat hangen zijn ze qua geluid over 't algemeen niet goed. Weinig controle, hol laag, gebrek aan midden. Ik heb 3x een Sony radio gehad in verschillende auto's en heb steeds gedacht dat 't klotespeakers waren, totdat er dan een andere radio in kwam. Ik weet niet hoe het n Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Zekeringetjes (van de radio zelf en die in het zekeringenkastje van je auto) gecontroleerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mack trible Posted 9 maart 2009 Author Report Share Posted 9 maart 2009 jep alle zekeringen zijn inorde (anders had het scherm van de MT logic ook niet 3 tot 4 sec aan gegaan voor dattie uit ging ) Als ik de radio uit elkaar haal welke onderdelen zouden er dan kapot kunnen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mack trible Posted 10 maart 2009 Author Report Share Posted 10 maart 2009 hoi. Ik heb bijde radios nu open maar ik kan niet echt iets vinden dat een eintrap zou kunnen zijn. Mischien de MT maar dat komt doordat ik me vinger openhaalde iemand mischien een plaatje of iets? (google leverden niks op) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heino Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Vriendelijk bedoeld: Als ik bovenstaande posts zo lees, ben jij geen bekende met elektronica (als je een eindtrap niet herkend), solderen enz. Als ik jou was bleef ik lekker van het inwendige van die autoradio's af. De beste raad is om in het vervolg iets voorzichtiger te zijn en als je de door je zus gegeven autoradio pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Misschien slim - Accu los - Radio helemaal compleet inbouwen, 10x checken of alles goed zit. alle kabels goed wegwerken, nergens mag meer open metaal liggen van stekkertjes. Alles goed vastzetten met van die kabelklemmetjes, geen kroonstenen gebruiken - Accu aansluiten en zien of de radio aan gaat en werkt zo niet accu los en checken wat er aan de hand is. Grote kans dat 't dan goed gaat . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts