ronvdheuvel Posted 8 maart 2009 Report Share Posted 8 maart 2009 Goedeavond, Ik ben op zoek naar tweede hands speakers. Heb er rond de 100 euro voor over. Heb nu de volgende componenten: JVC RX554R Marantz CD-53-MK-II Marlux MX-66 Sanyo cheap ass speakers Wil in de toekomst ook een Marantz amp kopen. Het probeem is dat ik niet weet wat goed is. Denk dat mijn intresse uit gaat naar zuil speakers. Wil speakers die zuiver klinken. Ga voornamelijk Klasiekers ermee draaien (denk aan Nirvana, Pink Foyd, Motorh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 maart 2009 Report Share Posted 8 maart 2009 Hoi ronvdheuvel, en welkom op deze hangplek voor audioten. Met de muziek die jij noemt, en ik ook veel draai, en het genoemde budget zou ik als eerste naar het merk Mission uitkijken en gaan luisteren. Ook een Warfedale doet het erg goed, maar is vaak wat feller in het hoog dan wat een Mission is. De Mission vind ik wat natuurlijker klinken. Hoe ze het zullen doen met je huidige amp durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar met een Marantz, wat je in de toekomst wilt, vind ik Mission speakers erg goed klinken. Van Mission zie ik zo even snel een set zuilen voor €80,- op Marktplaats (klik) staan die het beluisteren waard zijn. Ook mooie Warfedale Valdus 400 (klik) voor €85,- zijn zeker het beluisteren waard. In die prijsklasse kom ik op MP op dit moment niets mooiers tegen voor jouw muzieksmaak. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronvdheuvel Posted 8 maart 2009 Author Report Share Posted 8 maart 2009 Hoi ronvdheuvel, en welkom op deze hangplek voor audioten. Met de muziek die jij noemt, en ik ook veel draai, en het genoemde budget zou ik als eerste naar het merk Mission uitkijken en gaan luisteren. Ook een Warfedale doet het erg goed, maar is vaak wat feller in het hoog dan wat een Mission is. De Mission vind ik wat natuurlijker klinken. Hoe ze het zullen doen met je huidige amp durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar met een Marantz, wat je in de toekomst wilt, vind ik Mission speakers erg goed klinken. Van Mission zie ik zo even snel een set zuilen voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 maart 2009 Report Share Posted 8 maart 2009 Die Tannoy's zijn ook zeker niet verkeerd. Mijn moeder heeft de kleinste uit die serie staan en dat klinkt heel behoorlijk. Word meest met klassieke muziek gebruikt, maar als het een groot klassiek orkest goed weer kan geven moet dat met Pink Floyd, Nirvana ed. ook wel goed gaan lijkt mij. Gaan beluisteren als het een beetje bj je in de buurt is dus. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 8 maart 2009 Report Share Posted 8 maart 2009 Misschien is Infinity ook geen gekke, de Reference 31i (niet de MK-II!) kan behoorlijk presteren aan een geschikte versterker. Verder voor het soort muziek inderdaad Mission, Wharfedale. Zoek in elk geval voor een redelijk snelle speaker met genoeg midden, anders mis je een hoop gitaar . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 8 maart 2009 Report Share Posted 8 maart 2009 Ik zal vooral naar een beetje oude luidsprekers zoeken. Ik vind de meeste 20 jaar oude luidsprekers echt lekker klinken bij dit soort muziek (en ik luister dat ook vaak). Denk bijvoorbeeld even aan de B&W Dm2a schijnt echt een pracht luidspreker te zijn. Maar ook de oude B&O lijn met rubber randen klinken echt goed (denk daarbij aan de S45 ) alleen bij B&O komt het hoog soms niet echt goed door de bocht. Mission geeft echt een lekker geluid heb het hier ook staan (helaas heb ik bij de 711 een woofer opgeblazen) alleen toen ze het nog deden waren het echt prima dingen. Je kan echt voor een paar 10'tjes prachtig dingen vinden. Als ik zo even naar je muziek spaak kijk dan denk ik toch dat je goed zit met de oudere Engelse luidsprekers. Als je een wat breedere smaak hebt is vaak een neutrale luidspreker wat mooier (natuurlijk is dat wel persoonlijk, maar dit is mijn mening). Je hebt het wel mee dat er echt enorm veel oude luidsprekers worden weggedaan omdat jan modaal allemaal overgaan naar 5.1 rommel setjes. Let wel op soms worden ze veel te duur aan geboden en soms bespottelijk goedkoop. Koop zelf wel elke maand van de oude luidsprekers voor een prikkie, en ik denk dat ze voor jouwn gebruik echt prima gaan klinken. Over marantz ben ik ook erg tevreden vooral die uit je jaren 80 klinken erg vol en vettig (soms vraag je je af of er ook nog hoge tonen uit komen). Alleen je zal niet snel luister moe worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronvdheuvel Posted 8 maart 2009 Author Report Share Posted 8 maart 2009 Ik zal vooral naar een beetje oude luidsprekers zoeken. Ik vind de meeste 20 jaar oude luidsprekers echt lekker klinken bij dit soort muziek (en ik luister dat ook vaak). Denk bijvoorbeeld even aan de B&W Dm2a schijnt echt een pracht luidspreker te zijn. Maar ook de oude B&O lijn met rubber randen klinken echt goed (denk daarbij aan de S45 ) alleen bij B&O komt het hoog soms niet echt goed door de bocht. Mission geeft echt een lekker geluid heb het hier ook staan (helaas heb ik bij de 711 een woofer opgeblazen) alleen toen ze het nog deden waren het echt prima dingen. Je kan echt voor een paar 10'tjes prachtig dingen vinden. Als ik zo even naar je muziek spaak kijk dan denk ik toch dat je goed zit met de oudere Engelse luidsprekers. Als je een wat breedere smaak hebt is vaak een neutrale luidspreker wat mooier (natuurlijk is dat wel persoonlijk, maar dit is mijn mening). Je hebt het wel mee dat er echt enorm veel oude luidsprekers worden weggedaan omdat jan modaal allemaal overgaan naar 5.1 rommel setjes. Let wel op soms worden ze veel te duur aan geboden en soms bespottelijk goedkoop. Koop zelf wel elke maand van de oude luidsprekers voor een prikkie, en ik denk dat ze voor jouwn gebruik echt prima gaan klinken. Over marantz ben ik ook erg tevreden vooral die uit je jaren 80 klinken erg vol en vettig (soms vraag je je af of er ook nog hoge tonen uit komen). Alleen je zal niet snel luister moe worden http://link.marktplaats.nl/235310724 Mission 733i heb je ervaring met deze of kan ik beter voor B&W oid gaan kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 8 maart 2009 Report Share Posted 8 maart 2009 Die specifieke luidspreker heb ik nog niet gehoord alleen ik vond de klank bij mission wel '' lekker'' zelf mag het wat meer analisticher alleen als je voornamelijk lekkere 70/80 rock draait echt prima geschikt. Ze zijn nog wel in Engeland gemaakt dus dat is altijd wel een gunstig teken. Je kan ook voor de grap eens een vlooiemarkt af, daar kan je vaak voor bijna nop erg leuke luidsprekers halen. Let bij de koop van een luidspreker de randen. Deze dienen van rubber te zijn (foam kan ook alleen kost je een paar 10tjes omdat je er dan nieuwe randen om moet gooien) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronvdheuvel Posted 8 maart 2009 Author Report Share Posted 8 maart 2009 Die specifieke luidspreker heb ik nog niet gehoord alleen ik vond de klank bij mission wel '' lekker'' zelf mag het wat meer analisticher alleen als je voornamelijk lekkere 70/80 rock draait echt prima geschikt. Ze zijn nog wel in Engeland gemaakt dus dat is altijd wel een gunstig teken. Je kan ook voor de grap eens een vlooiemarkt af, daar kan je vaak voor bijna nop erg leuke luidsprekers halen. Let bij de koop van een luidspreker de randen. Deze dienen van rubber te zijn (foam kan ook alleen kost je een paar 10tjes omdat je er dan nieuwe randen om moet gooien) Ik vind het allemaal vrij lastig ;-). Ik wil ook dat bijvoorbeeld Pink Foyd enzo lekker kninkt. Had bijvoorbeeld ook de Dali 505 Conscept gezien.. Mijn vriendin vind de oude B&W niet mooi, deze gaan dus niet door. Maakt het ook nog veel verschil of ik 2 weg of 3 weg pak oid? Bedankt voor de reacties alvast ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 8 maart 2009 Report Share Posted 8 maart 2009 3 weg heeft wel mijn voorkeur, maar nu komt het : Beter 2 goede unit's dan 3 matige !!!!!! 3weg heeft alleen zin bij echt dure luidsprekers, daaronder in de categorie waar jij in zoekt heb je meer aan 2 echt goede unit's. Bij 3 heb je wat meer kans op een beter midden en laag. Alleen ik zal der in jouwn geval niet echt op zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 8 maart 2009 Report Share Posted 8 maart 2009 2-weg of 3-weg zegt niets over de kwaliteit. Over een 2-weg kun je wel zeggen dat hij Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 zoek een leuke jbl voor rond de 100,- jbl combineert goed met marantz. het warme wollige van marantz in combi met een snelle strakke jbl doet wonderen op rock gebied. ik heb er zelf jaren mee gespeeld die combi. ik zal eens kijken wat er is op MP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 erg leuk beetje grof maar wel lekker met 100,- bieden maak je goede kans Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronvdheuvel Posted 9 maart 2009 Author Report Share Posted 9 maart 2009 Wat is jullie ervaring met ELAC, klinkt dat spul een beetje? Speakers graag een beetje in de buurt van 5223 Den Bosch zoeken ;-), wil max 50 km rijden denk ik.Die JBLtjes zijn zeker ook niet slecht! Thanks alvast Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Wat is jullie ervaring met ELAC, klinkt dat spul een beetje?Speakers graag een beetje in de buurt van 5223 Den Bosch zoeken ;-), wil max 50 km rijden denk ik.Die JBLtjes zijn zeker ook niet slecht! Thanks alvast Ik zou eens gaan kijken bij De Stemvork in Uden. Daar is vaak wel wat te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Wat is jullie ervaring met ELAC, klinkt dat spul een beetje?Speakers graag een beetje in de buurt van 5223 Den Bosch zoeken ;-), wil max 50 km rijden denk ik.Die JBLtjes zijn zeker ook niet slecht! Thanks alvast elac is in principe niks mis mee. wel uiteraard per model verschillend Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronvdheuvel Posted 9 maart 2009 Author Report Share Posted 9 maart 2009 Wat is jullie ervaring met ELAC, klinkt dat spul een beetje?Speakers graag een beetje in de buurt van 5223 Den Bosch zoeken ;-), wil max 50 km rijden denk ik.Die JBLtjes zijn zeker ook niet slecht! Thanks alvast Ik zou eens gaan kijken bij De Stemvork in Uden. Daar is vaak wel wat te vinden. Hebben ze daar ook goede kope en 2de hands modellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Mijn ervaring met Elac is dat het vrij fel klinkt, nu en dan. Mij iets te, maar tis geen prullerij. Hangt natuurlijk ook erg van je versterker af. Daarover zullen we het niet eens worden (ik vind Marantz over 't algemeen erg rommelig klinken). Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 als je met rommelig bedoelt. zompig en wollig laag ben ik je man dat vind ik nl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronvdheuvel Posted 9 maart 2009 Author Report Share Posted 9 maart 2009 Mijn ervaring met Elac is dat het vrij fel klinkt, nu en dan.Mij iets te, maar tis geen prullerij. Hangt natuurlijk ook erg van je versterker af. Daarover zullen we het niet eens worden (ik vind Marantz over 't algemeen erg rommelig klinken). Wat raden jullie dan voor AMP aan een NAD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 zowie zo raad ik niks af. iedereen zijn eigen ding. mijn amp valt ook door de mand als je hem zou meten een NAD is meestal wat neutraler en klinkt strakker in het laag. meestal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronvdheuvel Posted 9 maart 2009 Author Report Share Posted 9 maart 2009 zowie zo raad ik niks af. iedereen zijn eigen ding. mijn amp valt ook door de mand als je hem zou meten een NAD is meestal wat neutraler en klinkt strakker in het laag. meestal. Wat vind je van de b & w 601 s1 http://link.marktplaats.nl/235162039 of van de mission 733i? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Wat we ook voor antwoord geven, je hebt er niets aan. B&W heeft goeie en mindere speakers. Er zijn mensen die er lyrisch van zijn, maar ik vind vrijwel elke B&W na 1980 een vreselijk kreng. Scherp en boemerig. Discospeakers. Dan toch zeker liever de Missions . NAD ben ik zelf zeer over te spreken, al heb ik pas de omslag naar Luxman gemaakt. Wel oude luxman, dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 IK vind het beide niks. liever een ouwe Kef dan of rogers of celestion. ( met de nadruk op ouwe) laten we niet vergeten dat je een rock liefhebber bent. dat vraagt in mijn opinie een zeer open midband en een zeer strak laag zeker in het 40hz tot 150 hz gebied. en niet te fel hoog. rock heeft de neiging vast te lopen wanneer het wat harder staat. zoek anders eens op tannoy. wat ook geweldige resultaten kan geven is bij marktplaats kopje luidsprekers en dan intypen "zelfbouw" ( of visaton,vifa enz allemaal zelfbouw merken enzo) dan krijg je alle zelfbouw projecten van mensen. sosm kun je dan veel kwaliteit kopen voor erg weinig zoiets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 ik denk dat s_k zijn vingers aflikt bij mijn set diep, warm doch strak en zijdezacht hoog doch fris. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts