ronvdheuvel Posted 9 maart 2009 Author Report Share Posted 9 maart 2009 IK vind het beide niks. liever een ouwe Kef dan of rogers of celestion. ( met de nadruk op ouwe) laten we niet vergeten dat je een rock liefhebber bent. dat vraagt in mijn opinie een zeer open midband en een zeer strak laag zeker in het 40hz tot 150 hz gebied. en niet te fel hoog. rock heeft de neiging vast te lopen wanneer het wat harder staat. zoek anders eens op tannoy. wat ook geweldige resultaten kan geven is bij marktplaats kopje luidsprekers en dan intypen "zelfbouw" ( of visaton,vifa enz allemaal zelfbouw merken enzo) dan krijg je alle zelfbouw projecten van mensen. sosm kun je dan veel kwaliteit kopen voor erg weinig zoiets. Wat vind je dan van http://link.marktplaats.nl/233803393 Tannoy Reveal Nearfield Monitors Passive Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 tannoy kan heel mooi zijn. nearfield betekend wel dat ze op hun best zijn op kortere afstanden, dus ik weet niet hoever je van je speakers afzit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronvdheuvel Posted 9 maart 2009 Author Report Share Posted 9 maart 2009 tannoy kan heel mooi zijn. nearfield betekend wel dat ze op hun best zijn op kortere afstanden, dus ik weet niet hoever je van je speakers afzit? Denk een meter of 1,5 - 2 klein flatje he ;-), is dat prima? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 naar alle waarschijnlijkheid wel. zowie zo eerst luisteren voor aanschaf. kunnen erg lekker klinken die monitoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronvdheuvel Posted 9 maart 2009 Author Report Share Posted 9 maart 2009 naar alle waarschijnlijkheid wel. zowie zo eerst luisteren voor aanschaf. kunnen erg lekker klinken die monitoren. Denk toch dat ik een keer naar speakerland rij met ons pa, dat ik gewoon beetje ga luisteren en een beetje dieper in de buidel wil tasten , dan spaar ik maar iets langer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 dat lijkt me de beste oplossing. of 2e hands. de hele ontdekking van koop en verkoop waardoor je veel ervaring opdoet is een leuke weg om te bewandelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Wat is jullie ervaring met ELAC, klinkt dat spul een beetje?Speakers graag een beetje in de buurt van 5223 Den Bosch zoeken ;-), wil max 50 km rijden denk ik.Die JBLtjes zijn zeker ook niet slecht! Thanks alvast Ik zou eens gaan kijken bij De Stemvork in Uden. Daar is vaak wel wat te vinden. Hebben ze daar ook goede kope en 2de hands modellen? Vaak staan er wat aanbiedingen en vaak ook tweedehands. Even bellen..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronvdheuvel Posted 9 maart 2009 Author Report Share Posted 9 maart 2009 Iemand ervaring met zelf bouwspeakers van Speakerland bijvoorbeeld de Premium 22 van Vifa.. ?? Deze lijkt me ook wel leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 IK vind het beide niks. liever een ouwe Kef dan of rogers of celestion. ( met de nadruk op ouwe) Eens, ook niet allemaal trouwens. De T27 is in veel oude KEF's een beetje een misser (weinig detail en transparantie). Overigens, leuke budgetspeaker: Celestion DL8. 35 euro moet je 'm hebben (nee, niet oud ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 ik denk dat s_k zijn vingers aflikt bij mijn set diep, warm doch strak en zijdezacht hoog doch fris. Waar kon ik jouw set ook alweer beloeren? . Weet niet meer wat 't precies was . Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 roger4s Ls3/4C ( die ken je niet) bose 1801 philips cd304mk2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 (ik vind Marantz over 't algemeen erg rommelig klinken). als je met rommelig bedoelt. zompig en wollig laag ben ik je man dat vind ik nl. Volgens mij hebben jullie beiden nog nooit een Marantz PM7200(KI) of PM15/11(S1/S2) gehoord. Ik kan wel zeker zeggen dat jullie die beiden zeker niet rommelig/zompig/wollig zullen vinden. Natuurlijk geen rommelige/zompige/wollige speaker eraan knopen, dan klinkt elke amp zo. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Mijn rommelige mening is gebaseerd op de rommelige vintage marantz. Dus ook die dikke eindbakken met grote VU meters, maar ook de 1090 enzo. Gek genoeg staat er hier boven mijn hoofd een PM310 die ik dan weer niet vreselijk vind (voor m'n monitorspeakertjes 0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Ik weet niet of Marantz zompig klinkt of niet, maar ik ben het wel met m44 eens dat het prima combineert met JBL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Ja, het is maar net wat je wilt, Maar het gaat echt om de combinatie die je maakt. Vooral je luidsprekers zijn heel belangrijk voor je klankkleur. De versterker moet voldoende vermogen en controle in huis hebben. Dit betekend een goed voeding ciruit korte singaal wegen en goede kwalteits potmeters. Het is altijd een kunst om je set om andere onderdelen heen te bouwen. Soms klinkt het voor geen meter en soms klinkt het bij elkaar erg lekker. Ik ben zelf trouwens wel een marantz liefhebber, De oude zijn inderdaad enorm rommelig. Het kan zijn dat in audioland de geruchten jaren blijven hangen, wand tegenwoordig zijn ze behoorlijk neutraal (zeker met de Source direct,maakt niet enorm veel uit maar net dat beetje, En het scheelt weer 3 potmeters waar de stroom doorheen moet toch een fijn gevoel). Als je een goede combinatie te pakken hebt klinkt het heerlijk (maar dat is met alles zo). Je moet in de eerste plaats kijken of de versterker je luidsprekers een beetje onder controle kan houden. Is dit niet zo klinken ze als opgeleide projectielen en passieloos Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Ongeleide projectielen bedoel je? Mag trouwens hopen dat source direct en geen source direct weinig uit maakt, anders is 't wel een heel trieste toonregeling . Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 pm80 pm68(of zoiets) pm17mk2 allen inmiddels de deur uit. de pm80 had eigenlijk nog wel iets. die kon het beste muziek maken) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Ongeleide projectielen bedoel je? Mag trouwens hopen dat source direct en geen source direct weinig uit maakt, anders is 't wel een heel trieste toonregeling . Ik wilde er niet over beginnen, maar ik moet je wel gelijk geven. Het maakt geen enkel verschil, mits je de toonregeling 'neutraal' zet natuurlijk. Heb ook een Marantz trouwens (PM7000)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Ik heb het nooit heel goed het verschil geluisterd omdat als je toch geen toon regeling gebruikt je voor mijn gevoel de potmeters beter kan omzeilen. Het lijkt mij gewoon wel uitmaken als je het bekijkt ook al zijn de potmeters van goede kwaliteit het stroom moet wel door 3 potmeters meer heen. Heb het nooit echt aandachtig geluisterd omdat ik een beetje dacht whatever. Maar in ieder geval klinkt het source direct wel een fractie harder (zal het ook nog even testen). Maar het leek mij een logische redenering Even on topic : heeft de TS al een paar geschikte luidspreker op het oog ? (en een versterker). Wand ik kan je ook zeker aanraden om een fatsoenlijke versterker aan te schaffen. Kijk als je zo'n versterker koopt naar de DCoffset (altijd multimeter mee) en naar alle schakelaars en draaiknoppen (potmeters) Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Harder? Letterlijk qua volume? Ik denk niet dat dat zo hoort Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Ik heb het nooit heel goed het verschil geluisterd omdat als je toch geen toon regeling gebruikt je voor mijn gevoel de potmeters beter kan omzeilen. Het lijkt mij gewoon wel uitmaken als je het bekijkt ook al zijn de potmeters van goede kwaliteit het stroom moet wel door 3 potmeters meer heen. Heb het nooit echt aandachtig geluisterd omdat ik een beetje dacht whatever. Maar in ieder geval klinkt het source direct wel een fractie harder. Maar het leek mij een logische redenering Even on topic : heeft de TS al een paar geschikte luidspreker op het oog ? (en een versterker). Wand ik kan je ook zeker aanraden om een fatsoenlijke versterker aan te schaffen. Kijk als je zo'n versterker koopt naar de DCoffset (altijd multimeter mee) en naar alle schakelaars en draaiknoppen (potmeters) Beste LP, Toonregeling veroorzaakt fasevervorming (hogere frequenties worden vertraagd - d.i. verschoven op de tijds-as - ten opzichte van lagere frequenties, wat de structuur van harmonischen (grondtoon + veelvouden) in muziektonen -zang, instrument - aantast. Dat zie je meteen als je test met blokgolven. Maar de techneuten hear willen die niet te gebruiken. Want "fasevervorming is niet hoorbaar," denken ze. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Harder? Letterlijk qua volume?Ik denk niet dat dat zo hoort Dat lijkt me ook sterk inderdaad. Een toonregeling hoort in de neutrale stand niet te dempen. Daar heb je een volumeknop voor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts