Jump to content

oude set deels vervangen door nieuwe set ?

Guest effes
 Share

Recommended Posts

Guest effes

Heb onlangs een andere geluidsset aangeschaft (over ong 3 weken in huis !) en heb een deel van m'n oude set verkocht.

Ik begin echter een beetje te twijfelen of het allemaal wel zo verstandig is wat ik doe.

Concreter: ik had: B&W 802 (uit 1980 en nu verkocht) Denon PMA 700 versterker en tuner Denon TU 800 plus de verschrikkelijk fraaie Sony ESD 557 cd-speler

Ik krijg: B&O Beomaster 5500 (uit 1989) Beogram 5500 cd-speler en fantastische Pentalab (serie I) speakers

Van de speakers verwacht ik echt een verbetering ( een paar jaar geleden heb ik deze set een maand in huis gehad ) van de rest weet ik het niet ........ met name de cd-speler van Sony is een geweldenaar.

De versterker maakt denk ik niet zoveel uit ,die is natuurlijk ook nodig om de 300 Watt versterker in de voet van de Pentalab aan te sturen.........de tuner zal ( aangesloten op de kabel) ook niet veel uit maken.

Hoe stom/verstandig is het om de beide Denons te verkopen (en voor welke prijs) de Sony te houden en de B&O-cd-speler te verkopen ???

Of moet ik bijv de DEnon versterker (met defecte potmeter-bas en loudnes-schakelaar) bewaren om door een amateur-electronica-man te laten

Ajajajaj, Frank.

Ik kan me voorstellen dat je op z'n minst twijfelt nu...

De overgang van B&W 802 naar B&O is nog al

'n stap. (achteruit!)

Juist met 'n andere versterker denk ik dat

je erg veel plezier van je oude set had kunnen hebben.

Persoonlijk vind ik B&O een slechte prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Maar het heeft inderdaad natuurlijk wel 'n

"fraai" designgehalte. (als je er van houdt)

Groeten,

Alco.

Guest effes

Bedankt voor jouw reactie (geldt ook voor Alco natuurlijk)

Het moeilijke is dat niet iedereen de apparatuur kent, en veel mendsen hebben door goeie ervaringen hun eigen voorkeur ........ dat maakt ervaring uitwisselen des te leuker.

Die 557 is volgens mij echt een superapparaat, maar at doe ik met de rest ?

Frank